2020-06-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Varför går inte vår statsminister ut och fördömmer demonstrationerna för? Är han helt jävla slut i huvudet eller.

Han är ingen ledare utan en svamlande räddhare.
Coronan är inte det värsta som drabbat landet under 2000-talet. Det är Löfven och hans regering.
Och här kan vi inte värja oss varken med social distansering, handsprit eller munskydd.
Citera
2020-06-04, 12:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Vänta, är "I understand that I don't understand" verkligen en slogan som används? Hahaha.

De vita som deltar i de här demonstrationerna mot sig själva har alltså fått samma ilska riktade mot sig från de svarta demonstranterna. Bara det är ju komiskt, men istället för att ta hinten hittar de nu på ett sätt att förminska och förnedra sig själva ännu mer så att de kan fortsätta demonstrera mot sig själva. Det var det vidrigaste och pinsammaste jag har hört. Tror de att de ska plocka poäng av svarta människor för att de gör så? Jag tror snarare att de blir äcklade, precis som jag blir som vit.
Tanken är att visa sitt stöd fast det tydligen finns en uppfattning om att det inte går att förstå saker man inte själv upplevt. Det gäller alltså även svarta som inte fått stryk av polisen. Eller svarta som inte kan förstå hur det känns att som svensk se sitt land förvandlas till ett amerikanskt ghetto.
Citera
2020-06-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Han är ingen ledare utan en svamlande räddhare.
Coronan är inte det värsta som drabbat landet under 2000-talet. Det är Löfven och hans regering.
Och här kan vi inte värja oss varken med social distansering, handsprit eller munskydd.

Ett mirakel att han fortfarande är vid liv ärligt talat.
Citera
2020-06-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Sen kan jag personligen tycka att det blir märkligt att demonstrera om detta i Sverige, som att svenska polis (som nu målas upp som bovarna på något märkligt vis) har med situationen i USA att göra.

Se'n kan man ju undra var dessa demonstranter är när folk från främmande länder mördar svenskar eller vandaliserar svenskarnas egendom.
(Och likaså varför svenskarna själva inte protesterar ...)
Citera
2020-06-04, 12:44
Medlem
Jag upplever detta som en milstolpe. Ett facit på att svenskar inte längre är välkomna i detta land. Visst är det inga nyheter. Men inget kan bli tydligare än just detta exempel. Jag är mållös och förtvivlad och snart stoppar jag pipan i käften. Deklarationen låter jag vara orörd.
Citera
2020-06-04, 12:44
Medlem
Citat:
Varför går inte vår statsminister ut och fördömmer demonstrationerna för? Är han helt jävla slut i huvudet eller.

Han har bara ställt upp på väldigt få intervjuer under Coronakrisen så här långt p.g.a sitt retoriska handikapp och sin inkompetens. I detta fall är han livrädd för rasist-stämpeln, media-drev, och att tappa väljare. En feg, oduglig och ynklig ledare som gömmer sig allt som oftast.
Citera
2020-06-04, 12:46
Medlem
Är polisquislingen outad än?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Att vita dör i större tal både i USA och i Sverige varje år både av polisvåld, mord av svarta, eller av naturliga orsaker är troligtvis inget hon är tröt på.
Hon har nog inte ens tänkt på det.

Unga människor utan styrning är lätta att hetsa mot samhället. Det skulle säkert gå att hetsa vederbörande mot polisen pga den växande islamismen, tex, men en sådant uppror är svårare att få lika stort och över hela väst.

Den här tjejen har fått ett syfte, ett mål hur hon ska förändra världen, och en stor gemenskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Han har bara ställt upp på väldigt få intervjuer under Coronakrisen så här långt p.g.a sitt retoriska handikapp och sin inkompetens. I detta fall är han livrädd för rasist-stämpeln, media-drev, och att tappa väljare. En feg, oduglig och ynklig ledare som gömmer sig allt som oftast.

En ynkrygg som måste stiga åt sidan snart. Gör han inte det självmant så tar snart någon galning saken i egna händer.
Citera
2020-06-04, 12:47
Medlem
Citat:
Svagt ledarskap under pågående pandemi.
Citera
2020-06-04, 12:47
Medlem
XXAs avatar
Godhetsknarkare likt denna "polis" kan lukta sig till godhetspoäng som en haj kan lukta sig till blod. Dem är rovdjur som bara är ute efter det som gynnar dem själva.
Citera
2020-06-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ett mirakel att han fortfarande är vid liv ärligt talat.
Jag har hört att han ligger på IVA med Corona.
.
.
.
.
.
Nej det har jag inte. Men kan på ett sjukt sätt inte låta bli att leka med tanken. Inget jag önskar någon givetvis, inte på något vis.

Men kan på ett sjukt sätt inte låta bli att leka med tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in