Citat:
Jag är mycket intresserad av vad det är för fakta/"fakta" som för dig utesluter HD som aktiv mördare. Jag har själv pendlat mellan HD som tyst partner och som mördare och jag tycker det finns utrymme för båda teorierna men det skulle ju vara praktiskt om man t.ex kunde avfärda HD som beväpnad och aktiv där nere vid planket. Därför frågar jag dig som har skrivit de enligt mig mest läsvärda och genomarbetade inläggen i tråden om du kan komma på några fakta som talar mot HD som mördare.
Jag funderade också lite om mordet i själva verket inte var tänkt som ett mord utan mer en grov misshandel/hot för att sätta LW på plats och tysta henne angående något om geocachepengar och/eller annat hon besvärade Ds om. Planeringen före mordet är slafsig och tunn med väldigt lite utrymme för alternativ gm och brottsplatsen är illa vald för att mörda någon. Kanske att SD+HD tänkt att de skulle sätta LW på plats där men LW käftade emot och skrek och kanske vägrade vika ner sig helt enkelt, hon verkar passa in på den personlighetstypen och speciellt efter den senaste tidens framsteg som hon gjort för att frigöra sig från giftet SD(och HD). Någon som kan spräcka den teorin med ett enkelt hänvisande till fakta jag glömt? Skulle uppskatta det.
Jag funderade också lite om mordet i själva verket inte var tänkt som ett mord utan mer en grov misshandel/hot för att sätta LW på plats och tysta henne angående något om geocachepengar och/eller annat hon besvärade Ds om. Planeringen före mordet är slafsig och tunn med väldigt lite utrymme för alternativ gm och brottsplatsen är illa vald för att mörda någon. Kanske att SD+HD tänkt att de skulle sätta LW på plats där men LW käftade emot och skrek och kanske vägrade vika ner sig helt enkelt, hon verkar passa in på den personlighetstypen och speciellt efter den senaste tidens framsteg som hon gjort för att frigöra sig från giftet SD(och HD). Någon som kan spräcka den teorin med ett enkelt hänvisande till fakta jag glömt? Skulle uppskatta det.
Jag skrev ett inlägg om för och emot att HD var med under mordet. Själv lutar jag mest mot att hon inte var det, delvis baserat på att HD näpperligen kunnat luta ut LW själv och att SD inte borde ta risken att ha med HD eftersom det då är ytterligare ngn som kan berätta.
Att mordet var tänkt som grov misshandel tror jag INTE. LW hade polisanmält en mindre misshandel och GM måste rimligen insett att hon, eller någon som såg henne (sjukvård...) skulle anmält detta och med ett levande BO blir det helt annat bevisläge. Planeringen verkar i förstone märklig, men det tog 4 dagar innan hon hittades och bara tre hörde skriken. Först tänkte jag att det hade varit smartare av GM att låta henne vara med om ngn olycka under en GC tur, men kanske aktade hon sig för långväga sådana sedan "det skurit sig ordentligt". Hursomhelst hade det då kunnat finnas folk som visste att hon var ute med SD (om inte annat vore det mycket konstigt att SD att inte ta med telefon) och det hade inte varit säkert att LW verkligen förolyckats, utan kanske bara blivit skadad och kunnat berätta.