2020-06-04, 11:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej tyvärr det är ihåliga spekulationer utan substans. Ca försökte CP falsifierarna ett kort tag för länge sedan.Det är dött och de som skriver om det hittar på fritt precis som Filter fabulerat. Det finns ett framkompligt utredningsbart hållbart spår som PU kommer att presentera så gott det går.
bobo, du sitter enligt egen uppgift, och av svansföring att döma, på en massa information.
Kan du redogöra i korta drag varför du avför CA som GM? Jag tycker en antal faktorer talar för honom som GM.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-06-04 kl. 11:18.
Citera
2020-06-04, 11:21
Medlem
Hittade detta från nov-18 i expressen, ni som har gott minne kommer ihåg men vi med teflonminne kan behöva en uppdatering, sant eller falsk, vem vet. några uttalanden från Melander, KP här som är tidigt.

Om vi bortser från privatsparna , men vem är mannen med bankfacket mm?

https://www.expressen.se/nyheter/han-pekas-ut-i-ny-bok-om-palmemordet/
Citera
2020-06-04, 11:22
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
För att avfärda honom efter att han blivit uthängd av Filter. Detta har diskuterats många gånger i tråden

Nu adresserade jag förvisso min fråga till Bobo, för att höra vad han tänkte om detta.

Men det du skriver har jag självfallet också i den ena vågskålen, men tycker inte alls att "avskrivande" med dessa aktiviteter är solklart..

Kan du förklara hur en undersökning av SE's gamla villa kan "verka" för att avskriva honom?
DNA-analysen?

Edit: Borde inte PU gjort denna undersökning 2017 eller senast i 2018 när Filter släppte storyn?
TP hade ju kontakt med PU en bra tid innan boken släpptes..
Senast redigerad av MOPspanaren 2020-06-04 kl. 11:28.
Citera
2020-06-04, 11:23
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hittade detta från nov-18 i expressen, ni som har gott minne kommer ihåg men vi med teflonminne kan behöva en uppdatering, sant eller falsk, vem vet. några uttalanden från Melander, KP här som är tidigt.

Om vi bortser från privatsparna , men vem är mannen med bankfacket mm?

https://www.expressen.se/nyheter/han-pekas-ut-i-ny-bok-om-palmemordet/

Stocklassas, Jakob Thedelin va?
Citera
2020-06-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Stocklassas, Jakob Thedelin va?

möjligt, tänkte mest på polisens svar
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Vad ska vi tro om det här då? Har Gunnar rätt? Vet själv inte vad jag ska tro längre...

https://www.expressen.se/nyheter/experterna-svaret-kan-finnas-i-sydafrika-sparet/
Det jag reagerar på är spekulationen att det är ett SA-spår, men att det inte kommer att leda till åtal. Om det är nu levande personer som är misstänkta så kan man inte gärna släppa det, i synnerhet som OPs gamla ANC-kompisar styr SA.
Citera
Medlem
Helt omöjligt att följa med i tråden när exakt ALLA slänger sig med förkortningar som CA, SE etc.

Man ska inte behöva bläddra igenom alla sidor från 2011 för att fatta tråden.

Kan moderator se till att blocka alla som använder sig av förkortningar?
Citera
2020-06-04, 11:29
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
möjligt, tänkte mest på polisens svar

Svarade på "vem är mannen med bankfacket"..... förstod inte ditt "m.m."
Citera
2020-06-04, 11:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nu adresserade jag förvisso min fråga till Bobo, för att höra vad han tänkte om detta.

Men det du skriver har jag självfallet också i den ena vågskålen, men tycker inte alls att "avskrivande" med dessa aktiviteter är solklart..

Kan du förklara hur en undersökning av SE's gamla villa kan "verka" för att avskriva honom?
DNA-analysen?
Jag hoppar in avseende villan:
I grunden är idén om att SE skulle lämnat spår efter sig i ett hus han sålde 1999 (?) lika långsökt som allt annat omkring honom. Men låt säga att PU har ett
tips om att SE pratade om ett lönnfack på vinden eller källaren. Då kan man ha åkt ut och kollat för att utesluta att det ligger en gammal trasa med vapenfett eller en patronhylsa kvar. Typ så.
Citera
2020-06-04, 11:34
Medlem
Citat:
Svarade på "vem är mannen med bankfacket"..... förstod inte ditt "m.m."

det var väl snack i artikeln om ett bankfack ,bara undrade vem som ägde det, inget mer
Citera
2020-06-04, 11:38
Medlem
Citat:
det var väl snack i artikeln om ett bankfack ,bara undrade vem som ägde det, inget mer

Och det svaret fick du
"Stocklassas, Jakob Thedelin" ägde bankfacket.
Citera
2020-06-04, 11:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag hoppar in avseende villan:
I grunden är idén om att SE skulle lämnat spår efter sig i ett hus han sålde 1999 (?) lika långsökt som allt annat omkring honom. Men låt säga att PU har ett
tips om att SE pratade om ett lönnfack på vinden eller källaren. Då kan man ha åkt ut och kollat för att utesluta att det ligger en gammal trasa med vapenfett eller en patronhylsa kvar. Typ så.

Tack, ja möjligt.

Nu har jag inte kollat datum, men vapensamlarens villa undersökte man ju för länge sedan (och fann ju då också en patron)..

Oavsett "skuld eller oskuld", så känns denna aktivitet som mycket sen.
Känns mer som ett kompletterande åtgärd till andra uppgifter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in