2020-06-04, 10:50
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag retar mig nästan mest på att bråkmakarna har skyltar på engelska.

Ja jag också. Är det för att de aldrig lärt sig svenska? Är det för att de varit här ett år eller två? Är det för att ledarna fått instruktioner om vad som ska stå på skyltarna? Är det för att de vill signalera utåt till alla andra demonstranter runtom i världen, alltså egentligen inte vill nå fram här utan snarare i andra länder? Förmodligen lite av varje.
Citera
2020-06-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag vill gärna ha källa på att svenska polisen samt vita svenskar dödar invånare med afrikanskt ursprung Sverige.

Där emot har jag läst om många fall där invånare med afrikanskt ursprung har brukat våld mot vita svenskar.

Senaste jag läste om en polisdödsskjutning var när en vit man med downs syndrom blev ihjälskjuten av polisen.
Här har vi en bonus; Jackie Arklöv med afrikanskt ursprung sköt ihjäl två vita svenska poliser.

Så om något är det vita svenskar som dödas och utsätts för våld av polis och invånare med afrikanskt ursprung.

Tänk dig om man skulle ta fram statistik på grov misshandel, dråp och mord och sedan använda sig av både GM och BO riktiga etnicitet/ras ner på % nivå du kan bara gissa hur dessa siffror skulle se ut....

Ur
Citera
2020-06-04, 10:53
Bannlyst
Detta är vad alla talar om efter gårdagens demonstration.
En bild säger mer än 1000 ord.
https://imgur.com/a/SARUBrb

Polisens registreringsskylt = SD 😉
Citera
2020-06-04, 10:55
Medlem
Soterns avatar
Den kvinnliga polisen föregick ju inte heller med bra exempel när kramade om en hucklekärring i dessa coronatider.
Citera
2020-06-04, 10:55
Medlem
Någon måste ju veta vem hon är
Citera
2020-06-04, 10:56
Medlem
Draken55s avatar
Men det är ju sanslöst att ge tillstånd, vad är det för nötter som jobbar på polisens tillståndsmyndighet?? Kretiner.

Skälet att " de hade demonstrerat ändå.." är väl inget skäl, om de hade gjort det hade ju läget varit mycket klarare, en otillåten demomnstration.
Citera
Medlem
Vem är den här tatuerade terroristen?
Borde gå att identifiera med tatueringarna. Om vi nu ska "hänga ut" på FB vore det synnerligen lämpligt med as som dessa.

https://d.cdn-expressen.se/images/56/9c/569cb682211b4d1ab516701468761d12/annan/1280@40.jpg
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Ja jag också. Är det för att de aldrig lärt sig svenska? Är det för att de varit här ett år eller två? Är det för att ledarna fått instruktioner om vad som ska stå på skyltarna? Är det för att de vill signalera utåt till alla andra demonstranter runtom i världen, alltså egentligen inte vill nå fram här utan snarare i andra länder? Förmodligen lite av varje.

Nej, det är för att de vill va lika "coola" som de i USA. Tro det eller ej men många av de romantiserar saker som kravaller i USA och egentligen allt som de sett på film. De tror att de är med i en film..
Citera
2020-06-04, 10:57
Medlem
Paulabrauns avatar
Delas nu en video med stöket i tunnelbanan, demonstranterna har kastat stenar och flaskor mot polisen. Polisen svarar med att bruka våld, pepparspraya och kasta små orrar i marken. Det kan inte bara vara jag som nöjt när polisen slängde ner den lille vite fjortisbruden i marken? Folk skriker nu rasism. Trodde inte att rasism mot vita existerade?
Citera
2020-06-04, 10:58
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej, det är för att de vill va lika "coola" som de i USA. Tro det eller ej men många av de romantiserar saker som kravaller i USA och egentligen allt som de sett på film. De tror att de är med i en film..
Exakt!
Citera
Medlem
Positivt att uppmärksamma rasism men att göra det i en stor folksamling mitt under en pandemi var ju inte det bästa. Folk höll garanterat inte två meters avstånd under demostrationen så bra att polisen grep in. Däremot var det onödigt av dem att ta till övervåld och gå på så hårt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Den här svarta kvinnan skäller ut vita BLM aktivister efter noter.
Kallar dom hycklare som struntar i alla mord som begås av svarta mot svarta och att dom påtvingar svarta ett narrativ att vara förtryckta.
"Jag är inte förtryckt!"
Sprider videon och hoppas att lite offerrrollsälskande typer från Sergels torg kan få se den. För här i Sverige mördas det friskt i orten utan att dessa bortskämda gaphalsar bryr sig.
Inte heller bryr de sig om rånade, våldtagna misshandlade och mördade svenskar.
https://m.youtube.com/watch?v=CPk2QzPQoCY
Det var ju en frisk fläk! Lite som att en vit kvinna skulle gå ut och säga att hon inte alls känner sig förtryckt när vänstern drevar som värst på nätet. Med den lilla skillnaden att en svart kvinna aldrig skulle få skit för sina åsikter, förstås, till skillnad från den vita kvinna som tar avstånd från vänsterns offertänkande.

Nyamko Sabuni borde haka på nu med en liberal drapa om att vi alla är individer och att vänstern gör fel som grupperar människor efter hudfärg. Hon har ju lyckats rätt bra i Sverige, sitt ursprung till trots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in