Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Ja, jo det har du ju rätt i men du har nog mer koll än mig och kan hitta tillförlitliga signaler och mönster som man missar helt med min mer skjuta-från-höften-baserade (icke) strategi.
Sen är det klart att även jag omprövar om det händer något drastiskt i omvärld eller enskilld aktie.
Men generellt tycker jag det hjälper mig att göra bättre affärer om jag sätter långsiktiga målkurser istället för att styras av impulser.
Btw är Telia mer upp än ner så här långt

Dödskors mellan EMA10/EMA21 på dagliga är ganska trögt och är en fin signal på en trendvändning. Så länge man inte går och tror att det ger ett perfekt svar på frågan "När är det bäst att sälja?" så är något sådant fint om man vid tänkt målkurs ändå ser att det ser väldigt bra ut.
Sämst har det gått för egen del när jag gör något av detta:
1. Går mot trenderna
2. Köper när RSI14 på 4h eller 1d står för högt (över 70)
3. Försöker vara överdrivet smart och överanalysera saker
Kul att Telia är upp, udda med ingen rekyl vid den uppebara 'gap-fill'. Ibland inträffar det dock att det som är för uppenbar inte spelar ut sig för att det är just för uppenbart. Därför man måste se hur det *faktiskt* ser ut när det spelar ut sig och sätta en nivå för entry osv.
Trodde själv inte att jag någonsin skulle sitta med "Tack för det, Televerket" eller det något mer moderna "Felia".