2020-06-04, 09:49
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då faller polisbrutaliteten o det hela hamnar på ett personligt plan om de hade ett horn i sidan till varandra.

Om det nu stämmer.

Mjo... Kanske mer ett bevis på hur fel människor som blir poliser tar ut personliga vendetta via sitt yrke. Ser samma sak med väktare och ordningsvakter.
Citera
2020-06-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Det var det mest mänskliga jag sett på länge. Det var inte först en annan trupp poliser kom med batonger I full fart som det spårade ur på platsen.

Folk fattar inte att våld skapar med våld och Hat skapar med hat. Det blir som en jävla eldspridning på det, och det behövs det motsatta för att stoppa det ena. Alltså vatten, inte mera eld. Att man inte lärt sig detta efter all kris och förödelse människan skapar..

Det ska alltså inte behöva spåra ur oavsett. Den svenska polisen har ingenting med Floyd att göra. Det är demonstranterna som trappade upp våldet. Det är inte polisen som ska vika ner sig. Det ska inte fungera så i en rättsstat.
Citera
2020-06-04, 09:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Det handlar om avundsjuka. Svarta människor är oftare fattigare än vita och därför vänster. Vänstermänniskor letar alltid efter anledningar att smutskasta människor som har det bättre oavsett varför de har det bättre. Varför tror du att det finns massor av unga vita tjejer med märkliga hårfärgsval, piercingar och fetma springer hack i häl på kebabsvarvarna ?

Såklart finns det olika typer av äckel i denna pöbel av avskum med olika agendor men det dessa har gemensamt är att de är vänster.
Sorry, men de flesta tjejer jag sett på bilderna är blonda, smala och i 20-årsåldern. Det här verkar vara en trend just nu, som förmodligen sprider sig via Instagram.

Det är inte rasism de protesterar emot, utan något annat. De har väl inget bättre för sig.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Märk väl att inte alla poliser är syltryggar, som den knäböjande dåren.

Här vevas batongerna mot en hotfull folkmob vid slottet.
https://twitter.com/samnyttsimon/status/1268414745117409284?s=21
Det känns ju skönt att det finns några poliser kvar som tar jobbet på allvar. Dom får säkert sparken.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Märk väl att inte alla poliser är syltryggar, som den knäböjande dåren.

Här vevas batongerna mot en hotfull folkmob vid slottet.
https://twitter.com/samnyttsimon/status/1268414745117409284?s=21

Jag tror att de skickade de riktiga poliserna till slottet .

Skitungarna förstod nog inte att man inte ska ge sig på ett så viktigt objekt där t.o.m högvakten har befogenheter utöver det vanliga.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/publik-verksamhet/hogvakten/hogvaktens-uppgifter/

Hade de gått längre hade det kunnat gå riktigt illa.
Citera
2020-06-04, 09:52
Medlem
8xxSeriess avatar
Har vi något namn på knäböjaren? Hade varit kul att kolla hennes facebook, insta mm vad det är för lustigkurre.
Citera
2020-06-04, 09:53
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tror att de skickade de riktiga poliserna till slottet .

Skitungarna förstod nog inte att man inte ska ge sig på ett så viktigt objekt där t.o.m högvakten har befogenheter utöver det vanliga.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/publik-verksamhet/hogvakten/hogvaktens-uppgifter/

Hade de gått längre hade det kunnat gå riktigt illa.

Högvakten hade väl gått ner på knä. Ingenting förvånar mig längre. Sverige har blivit en parodi på ett land med självaktning.
Citera
2020-06-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag retar mig nästan mest på att bråkmakarna har skyltar på engelska.

Tanken med hela demonstrationen måste väl ändå vara att visa sitt stöd för de svarta i USA? Ungefär som när svenskar demonstrerade mot jänkarnas inblandning i kriget i Vietnam. Man vill visa de som styr i USA att ”hela världen” ser och reagerar på vad som händer där.

Det är bara ett antagande jag gör, men jag vet att vänstern med korthåriga feta brudar i spetsen inte brukar kunna tänka särskilt rationellt.
Citera
2020-06-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det senare vet vi naturligtvis svaret på även om jag inte vill kalla den tysk med respekt för att det inte är något som tyskar generellt sett vill vidkännas.

Det är ju sedan länge känt att det finns god och ond extremism i PK-träsket. Vi som ogillar PK stämplar all extremism som lika ond och samhällsfarlig.

Jag har för egen del den åsikten att samhällsbärande utövare bör vara sparsmakade med sina åsikter i det offentliga ljuset. Att som polis vara medlem i ett parti i Riksdagen anser jag vara helt i sin ordning. Att som polis offentligt ta ställning för sakfrågor är jag mer tveksam till.

Där håller jag mestadels med. Lite OT men jag har länge anat att folk på yttersta vänster- och högerkanten har en del gemensamt. De förespråkar våld som politisk metod, och gillar att leva rövare om de får chansen.
Citera
2020-06-04, 09:57
Medlem
Det var bara naiva tonåringar som gick dit, dom vet inte bättre i den åldern. Jag var nästan som dom i tonåren, lite så där pk/naiv. Men det växer man ur i dom flesta fallen.
Citera
2020-06-04, 09:57
Medlem
Haddock93s avatar
Snart kommer vi väl få se klipp där man förnedringsrånar unga tjejer och ber de gå ner på knä för ett blowjob.

Men svenskar kommer inte reagera. Vi är ett patetiskt folk, att inte fler reagerar? Är det på grund av media och influensers som hejar på beteendet?

Handlar det om den tysta majoriteten som tycker detta är åt helvete inte säger något medan den högljudda minoriteten älskar det och säger det högt?
Citera
2020-06-04, 09:58
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag trodde aldrig, aldrig, att Strandhäll skulle kunna göra ett uttalande som jag inte omedelbart förkastar. Men nu har det hänt.

Strandhäll tar polisens parti och är mycket kritisk till demonstranternas beteende.

https://www.svd.se/strandhall-det-gor-mig-valdigt-provocerad

Såssarna börjar förlora röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in