2020-06-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Du tror inte att ökningen hänger samman med att man testar fler för varje dag som går?

ja det kanske det gör, trodde det ökade på IVA men det sjönk....
Citera
2020-06-04, 07:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Vet inte om denna rekommenderades igår

https://www.svd.se/tegnell-angrar-sig--vad-borde-sverige-gora-nu/i/senaste

men den var som balsam för själen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
A former MI6 chef says...

Jag väljer att stanna där, Fortfarande så gäller följande för mitt deltagande i en ev. diskussion i dessa frågor.

Någon får lägga fram en hållbar hypotes hur SARS-CoV-2 redan kunnat existera i labbet utan att någon epidemi funnits.

Få se nu om ni klarar av det. Jag har faktiskt en men den är också så långsökt då den verkligen handlar om en medveten handling. Då det inte finns något motiv heller som håller mer än att kineserna skulle vara så ondsinta att de är beredda att förstöra sin egen ekonomi och riskera instabilitet och oroligheter inom landet.

du fick ju en hel forskningsrapport från Norge att läsa.

Du kan ju stanna där om du vill såklart om du känner att det gynnar ditt sjunkande skepp
Citera
Medlem
arbetets avatar
Satt och lyssnade till en intervju med Harriet Wallberg, den tänkta testsamordnaren, i Nyhetsmorgon TV4. Hon sa inget rakt ut om skälen till att hon slutade mer än att hennes förordnande gick ut. Men underförstått så framkom att hon ville att man omgående över sommaren skulle testa brett de människor som har symptom för att man ska stå beredda till hösten med riktade åtgärder vid en ev. andra våg. Hon verkar tycka att detta är absolut nödvändigt och genomförbart om bara den politiska viljan finns.

Här antydde hon skälen till att hon inte fortsatte som samordnare. Hon verkar ha kommit i konflikt med FHM som har en helt annan strategi. Det är den man har sagt att man arbetar efter hela tiden nämligen att test i första hand samhällsviktig personal och riskgrupper i prioriteringsordning.

Det är alltså FHM som har kört över Harriet Wallberg med en strategi som går emot det som de flesta experter inklusive WHO menar att man ska göra. Man envisas fortfarande med att deras strategi är den rätta.

En till sak som framkom var att Harriet Wallberg avsåg att testa för smitta och inte antikroppar. Det verkar också en sak som inte FHM håller med om riktigt.

Återkommer när klippet publiceras på nätet.
Citera
2020-06-04, 07:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
du fick ju en hel forskningsrapport från Norge att läsa.

Du kan ju stanna där om du vill såklart om du känner att det gynnar ditt sjunkande skepp
Förklarar den det jag vill ha förklarat?

Edit:

Nej, det gjorde den inte:
THE coronavirus pandemic "started as an accident" when the engineered virus escaped from a Chinese lab, a former MI6 chief has said.
/,,,/
But Sir Richard says a scientific paper published this week by a Norwegian-British research team suggests key elements of Covid-19's genetic sequences were "inserted" and may not have evolved naturally.
Och naturligtvis ingen länk till någon rapport.
Senast redigerad av arbetet 2020-06-04 kl. 07:59.
Citera
2020-06-04, 07:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag har funderat på det.

Återhämtar sig hjärtat eller blir det nån typ av permanent skit efter?

Överansträngning av hjärtat under lång tid är aldrig bra. Kan ju få små o stora infarkter typ.

Jag hade tagit Treo maxdos om jag haft såna symptom. Men är ingen läkare o har bara läst studier som säger att syreupptagningsförmågan påverkas av att blodet levrar sig lättare pga viruset.

Sjukt att alla smittade inte får ta blodprov o få behandling för effekterna av virusets härjningar.
Citera
2020-06-04, 08:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Fler trevliga nyheter. Nån smittad som har symptom från pungen? Familjelyckan i fara....

https://www.edgeprop.my/content/1691310/study-covid-19-coronavirus-may-damage-testicles
Citera
2020-06-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jo, men det här är ju Flashback, ett forum där man vädrar sin privata åsikt, som anonym privatperson. Det är skillnad på att yttra sig i ett officiellt sammanhang, i egenskap av sin expertroll.

Björn Olsen har uttalat sig om demonstrationerna i både Aftonbladet och Expressen. I Aftonbladet är rubriken ”Expertkritik: som att säga Fuck You” och i Expressen ”Professorn: Blir bestört. Borde inte fått tillstånd”.

Nu har inte Björn satt rubriken, men han verkar inte protestera mot att det inte framgår att det handlar om hans privata åsikter, långt utanför hans expertområde. Det känns som att Björn Olsen har blivit en proffstyckare, som tidningarna ringer in för att få rubriker.

Det här med demonstrationen känns ju lite mer komplext än att man bara kan neka tillstånd, och sen är problemet löst. Det hänger ju ihop med demonstrationerna i USA. Folk hade kanske samlats ändå, i ännu större antal. Det är i alla fall inget jag är expert på, så jag hade inte gått ut i tidningen och yttrat mig tvärsäkert om hur det ska skötas, och gått med på att tidningen rubriksatte mig som expert.

I en debattartikel i Expressen idag föreslår en professor att Tegnell avgår och att Björn Olsen tar över.

Det finns fler och fler nu som inser Björn Olsens storhet! Och att han är mer lämpad att hantera något sådant här svårt som covid, som inte FHM klarar så bra.

Tycker att du skall släppa ditt trashtalkande av den eminente överläkaren och experten Björn Olsen nu som har lagt många bra förslag och framfört väldigt många bra tankar kring covid. Dina inlägg börjar nog närma sig tassemarkerna kring förolämpning eller förtal, annars föreslår jag att du startar en egen tråd som handlar om ditt till synes personliga hat mot Olsen. Det är väldigt tjatigt och ovärdigt. Han har inte gjort något fel.
Citera
2020-06-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förklarar den det jag vill ha förklarat?

Edit:

Nej, det gjorde den inte:
THE coronavirus pandemic "started as an accident" when the engineered virus escaped from a Chinese lab, a former MI6 chief has said.
/,,,/
But Sir Richard says a scientific paper published this week by a Norwegian-British research team suggests key elements of Covid-19's genetic sequences were "inserted" and may not have evolved naturally.
Och naturligtvis ingen länk till någon rapport.

Du måste hitta rappoiten själv, MI6 kan ju inte förväntas göra hela jobbet.
Citera
2020-06-04, 08:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Dagens bästa i media

Det räcker nu – avsätt Tegnell och Hallengren

De bästa ersättarna

Problemet är kanske att det är svårt att hitta ersättare. Men min uppfattning är att de finns. Björn Olsen, som tidigt varnade för smittspridningen av covid-19, bör bli statsepidemiolog i stället för Anders Tegnell. Han är professor i infektionssjukdomar och väl kompetent för tjänsten.

Centerpartiets vikarierande partiledare Anders W Jonsson skulle kunna utses till socialminister i stället för Lena Hallengren. Som läkare tror jag att han inser vilka experter man i första hand skall vända sig till och vad som är politiskt möjligt.

En professor/barnläkare på KI är det som ryter ifrån denna gång. Väl rutet! 👍🙏

https://www.expressen.se/debatt/det-racker-nu-avsatt-tegnell-och-hallengren/

Bort med Tom Britton också! Han har ju nu räknat o sagt det är ok att Stockholmare sprider smittan i sommar.
Citera
2020-06-04, 08:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du måste hitta rappoiten själv, MI6 kan ju inte förväntas göra hela jobbet.
Det har redan stupat på det som framkommer i artikeln som du ser.

Sorry about that!

Så går det när man lyssnar på gamla MI6-stofiler från ett annat sekel.
Citera
2020-06-04, 08:05
Medlem
.Dostoj.s avatar
Svenskarnas förtroende för statsminister Stefan Löfvens regering och Folkhälsomyndigheten rasar!
Förtroendet för regeringen faller med närmare 20 procent.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fortroenderas-for-lofven-kravs-annan-hantering/

Skönt. Fortsätt rasa tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in