Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jo, men det här är ju Flashback, ett forum där man vädrar sin privata åsikt, som anonym privatperson. Det är skillnad på att yttra sig i ett officiellt sammanhang, i egenskap av sin expertroll.
Björn Olsen har uttalat sig om demonstrationerna i både Aftonbladet och Expressen. I Aftonbladet är rubriken ”Expertkritik: som att säga Fuck You” och i Expressen ”Professorn: Blir bestört. Borde inte fått tillstånd”.
Nu har inte Björn satt rubriken, men han verkar inte protestera mot att det inte framgår att det handlar om hans privata åsikter, långt utanför hans expertområde. Det känns som att Björn Olsen har blivit en proffstyckare, som tidningarna ringer in för att få rubriker.
Det här med demonstrationen känns ju lite mer komplext än att man bara kan neka tillstånd, och sen är problemet löst. Det hänger ju ihop med demonstrationerna i USA. Folk hade kanske samlats ändå, i ännu större antal. Det är i alla fall inget jag är expert på, så jag hade inte gått ut i tidningen och yttrat mig tvärsäkert om hur det ska skötas, och gått med på att tidningen rubriksatte mig som expert.
I en debattartikel i Expressen idag
föreslår en professor att Tegnell avgår och att Björn Olsen tar över.
Det finns fler och fler nu som inser Björn Olsens storhet! Och att han är mer lämpad att hantera något sådant här svårt som covid, som inte FHM klarar så bra.
Tycker att du skall släppa ditt trashtalkande av den eminente överläkaren och experten Björn Olsen nu som har lagt många bra förslag och framfört väldigt många bra tankar kring covid. Dina inlägg börjar nog närma sig tassemarkerna kring förolämpning eller förtal, annars föreslår jag att du startar en egen tråd som handlar om ditt till synes personliga hat mot Olsen. Det är väldigt tjatigt och ovärdigt. Han har inte gjort något fel.