2020-06-04, 06:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det er uforståeligt at der skulle være stemmer i at føre en politik hvor tusindvis af mennesker dør unødigt.

I Danmark er der stemmer i at føre en politik hvor så få mennesker som muligt dør unødigt.
Så bra, då antar jag rökning och alkohol är förbjudet hos er, med tanke på hur många onödiga dödsfall det orsakar.
Citera
2020-06-04, 06:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad händer med de nya fallen, 2200.

Har viruset legat och kokat ett tag och vi nu får det riktiga utbrottet som i Italien och Spanien?
Det var visst bara en rejäl eftersläpning på grund av att nåt lab hade tekniska problem med rapporteringen.
Citera
2020-06-04, 06:27
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Vänta här nu, hade vi 2200 nya fall på en dag?

Jag fick gå och kolla och det stämde.

Nu förstår jag varför dom alla pudlade

Våg två är på väg med ett brak och inga andra länder kommer få våg två...

Om antalet sjuka ökade med 2200 på en dag kan ju en idiot lista ut att antalet döda kommer dubblas om ett par veckor och vi har ju redan en bit under 100.

Nu kan det bli riktigt livligt för vården är nästan utbränd i rond 1.

EDIT: har man hunnit skala upp testningen rejält ännu?
Jag ser inte att man har gjort det, typ 15% ökning så det kan inte förklara antalet nya fall.

Det är en ENORM ökning, titta på alla grafer så ser ni en spik 3ggr högre än allt annat.
Men herregud, lever ni under en sten på dagarna? Det står i varenda nyhetsmedia och nämndes på presskonferensen om varför. Det är inte nån spik för detta dygn, det är ett labb som efterrapporterat en massa fall eftersom de har haft nåt tjall med ett datasystem.
Citera
2020-06-04, 06:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var otroligt oprofessionellt, barnsligt, pinsamt och patetiskt. Och såklart TJÄNSTEFEL. En polisman/kvinna befinner sig vid en demonstration, för att säkra vår lagliga demonstrationsfrihet. Han eller hon får ABSOLUT inte ta ställning för eller emot demonstrationens syfte.
Fast nu gällde demonstrationen brutalt polisvåld, så det tycker jag hon kan få ta ställning mot. Det stör inte mig alls.
Citera
2020-06-04, 06:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har suttit och pysslat lite med en del modeller för att försöka lista ut dels hur många som kan tänkas vara smittade men också hur länge det här kommer hålla på.

Det lustiga är att när man pysslar med en modell och skruvar på R0-värdet är det inte svårt att förstå hur Tegnell och hans gelikar tänkte. Problemet är bara att det blir nästan helt omöjligt att få ihop en modell som bygger på att 25% skall vara smittade när Sveriges peak infected nåddes i Maj. Skall du få upp antalet smittade till den nivån måste R0-skruvas upp så högt att Sverige Peak infection infaller första veckan i April - och det gör den inte.

Det här måste ju rimligen svenska myndigheter känna till.

Ja, och därför görs inga korrekt utförda antikroppsmätningar. Tystnaden när det gäller flockimmunitet o Brittons siffertrixande talar också sitt tydliga språk....
Citera
Medlem
I all tysthet har Sverige avancerat ännu en position mot toppen av dödsligan.
Igår gick vi om Frankrike i antal döda som andel av befolkningen. Nu ligger det bara fyra länder före oss:
Belgien, England, Spanien och Italien.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

England ångar på med ganska snarlika siffror som Sverige, men Belgien, Italien och Spanien har mer eller mindre fått kontroll över smittan. Om inget oväntat händer kommer vi att avancera mot toppen och gå om åtminstone Italien innan midsommar. Ett avskyvärt rekord enligt min mening. Särskilt för ett land som kallar sig en "humanitär stormakt".

Old lives matter!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var visst bara en rejäl eftersläpning på grund av att nåt lab hade tekniska problem med rapporteringen.

Har du en källa?
Citera
2020-06-04, 06:35
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Har du en källa?
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/06/efterrapportering-av-smittade-med-covid-19/
Citera
2020-06-04, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Men herregud, lever ni under en sten på dagarna? Det står i varenda nyhetsmedia och nämndes på presskonferensen om varför. Det är inte nån spik för detta dygn, det är ett labb som efterrapporterat en massa fall eftersom de har haft nåt tjall med ett datasystem.

nej jag lever i en villa i stockholm

Jaha, ok, men det är ökande på IVA igen.
Citera
2020-06-04, 06:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Så, kan det ju faktiskt vara!!! Munskydd och bra äldrevård.

Sverige ligger liksom efter i det sociala. Vårt samhälle har glömt att ta hand om varandra.

Sverige består av en samling egoister. Därför gillas Tengeles strategi av många. De flesta fixar covid o bryr sig inte ett smack om alla äldre o svaga som dör. Bara de kan leva på som vanligt.

Mycket viktigare för svenskens image att demonstrera för "black lives matter". Dock handlar det inte om att de egentligen bryr sig om svarta i USA men bra för image'n.
Precis som att ta emot massa flyktingar o sen inte vilja ha dem i närheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/06/efterrapportering-av-smittade-med-covid-19/

Det var 1385 så fortfarande ett tusental nya fall på en dag.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
I all tysthet har Sverige avancerat ännu en position mot toppen av dödsligan.
Igår gick vi om Frankrike i antal döda som andel av befolkningen. Nu ligger det bara fyra länder före oss:
Belgien, England, Spanien och Italien.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

England ångar på med ganska snarlika siffror som Sverige, men Belgien, Italien och Spanien har mer eller mindre fått kontroll över smittan. Om inget oväntat händer kommer vi att avancera mot toppen och gå om åtminstone Italien innan midsommar. Ett avskyvärt rekord enligt min mening. Särskilt för ett land som kallar sig en "humanitär stormakt".

Old lives matter!
Riktigt skrämmande, hur länge tar det innan vi toppar listan? För det lär vi nog göra om det fortsätter så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in