2020-06-04, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Det går knappast att plussa i ett BNP du skickas bort ifrån, lika lite som utvandrade svenskar bidrar till detsamma. Men ja, jag vill gärna se källor till påståenden oavsett agendan bakom. Välkommen.
Nej men jag klarar mig. Du vill alltså opponera dig mot att svenska vita män driver Sveriges ekonomi och ger feminister och blattar bidrag, och istället hävda att det är tvärtom? Och avkräver en källa?

En paus i rökat kanske?
Citera
2020-06-04, 03:17
Medlem
Hoppas alla läser detta:
Är det bara jag som tycker att alla manifestationer är så onödiga? Jag förstår dem, men att manifestera hjälper INTE!
Det har aldrig hjälpt och kommer aldrig hjälpa! Tyvärr! Minns 2001 när jag gick på en. Hjälpte det? Nej, pågår fortfarande det som jag stod för
Kommer aldrig mer dra till en manifestation och tro mig det är mycket jag står för.
Citera
2020-06-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det var planerat, de hade tillstånd för demonstrationen men den fick bara ha 50 personer. Organisatören som skrivit på ansökan om demonstrationen har brutit mot reglerna.
Det har inte planerats demonstration ute på Gärdet.
Citera
2020-06-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
De är väl den nakna sanningen..nu när de som styr i Sverige blir äldre och förhoppningsvis dör, kommer nästa generation (alltså våran) som plockar upp spillrorna kunna vända på det till ett positivt sätt?

Det är trots allt den generationens ledare som ligger bakom alla stora krig de senaste 50-100 åren. Kan vi va bättre? Jag tänker att vi borde åtminstone kunna ta del av deras misstag som de har gjort och försatt oss i nu..då tänker jag total renoverings reformer av lagar, skyddsnäten, invandring, jobb etc etc.
Med tanke på dagens demonstration, hur tycker du det verkar? Kommer det bli fredligare, bättre, mer harmoniskt? För det var väl ändå inte pensionärerna som byggt upp välfärden som var på Sergels Torg?
Citera
2020-06-04, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jisses vilket dårhus

Polisen demonstrerar med halvkaosig folkmassa och har kramkalas under pågående pandemi på arbetstid

Vilket skämt det här landet har blivit

Där åkte Corona ut genom fönstret lika fort som Thunberg gjorde för några månader sedan.
Black lives mather är det som gäller nu 😆
Citera
2020-06-04, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Där åkte Corona ut genom fönstret lika fort som Thunberg gjorde för några månader sedan.
Black lives mather är det som gäller nu 😆
White lives dont matter.
Citera
2020-06-04, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Blir det plundringar av hederligt folks inkomstkällor i sthlm så ska jag ut och klubba pk-folk..

Hahahah jag hakar på med min anti PK slägga
Citera
2020-06-04, 03:28
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Åtalas? Vad dillar du om? 1 kap. 9 § RF kodifierar objektivitetsprincipen vilken tjänstemän vid förvaltningsmyndigheter har att följa.

Jag dillar om den åtalspunkt polisen eventuellt skulle kunna åtalas för. Din och andras utgångspunkt är ju att hennes handlande strider mot RF och att hon därför har begått ett tjänstefel. Om så är fallet kan väl du anmäla henne.

Citat:
Principen gäller även för aktivitet utanför tjänst som "kan skada allmänhetens förtroende för myndigheten",

Det som kan skada allmänhetens förtroende för myndigheten är exempelvis tjänstemän som tar emot gåvor som kan ses som mutor. Polisens gest kan på intet sätt skada allmänhetens förtroende för polismyndigheten. Snarare tvärtom.

Citat:
dock är det fullt uppenbart att hon var i tjänst och kan således inte framföra budskap som insinuerar att hon (och/eller myndigheten) skulle vara opartisk.

Här tror jag att du skrev fel och menade partisk. I vilket fall som helst visar Peter Springares uttalanden att det får en polis visst göra. Påståendet "Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän" insinuerar i allra högsta grad någonting. Springare beivrades inte för det uttalandet alltså är det fullständigt otänkbart att polisen som ställde sig på knä skulle göra det.
Citera
2020-06-04, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Det går knappast att plussa i ett BNP du skickas bort ifrån, lika lite som utvandrade svenskar bidrar till detsamma. Men ja, jag vill gärna se källor till påståenden, oavsett agendan bakom. Välkommen.
Norska nationalekonomer har kommit fram till att en icke-västlig invandrare genererar kostnader på i genomsnitt 4,7 miljoner för den norska staten medan en västlig invandrare generar ett plus på 4.4 miljoner. Siffrorna gäller för en människas livstid.

Jag kan tänka mig att kostnaden är lite högre i Sverige då det ställs mer krav på invandrare i Norge.

Gällande situationen: blattar och svarta ser på de vita och känner sig enormt underlägsna för de ser hur vita människor lever vanliga liv och navigerar sig genom ett liv i västvärlden medan utfallet för deras egna grupps ambitioner ger ett helt annat, ofta mycket sämre resultat, trots samma möjligheter. Det är inte rasism överhuvudtaget. Det är för att vi är olika människor.

Man protesterar i princip för att man inte är vita. Det spelar ingen roll vad för slags pärlor man kastar till dom, majoriteten klarar inte av att leva i väst utan friktion.

Någon frågade vad som återstår? 95% av vita svenskar vill ha det så här, annars hade vi haft ministermord en gång i veckan och gäng av svenskar som åkte in till förorterna på nätterna för att med jaktvapen upprätthålla utegångsförbud.

Vad som återstår är egentligen enbart våld. Och de flesta svenskar måste gå under när västvärlden kollapsar under det mångkulturella eländets tyngd.

Svenskar kommer snart inte kunna belåna sig tungt för att bo vitt och friktionsfritt, det mångkulturella eländet kommer drabba alla och jag välkomnar våldtäkterna av deras döttrar och när deras söner pissrånas i munnen för DE ÄR ALLA SKYLDIGA! Annars hade det funnits 100.000 lasermän minst.

Välkommen till 2000-talet svenne, nu ska du få skörda vad du sått!
Citera
2020-06-04, 03:30
Medlem
Redivivuss avatar
Tar negern över blir det som i Zimbabwe eller Somalia. En katastrof som också drabbar dem själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag dillar om den åtalspunkt polisen eventuellt skulle kunna åtalas för. Din och andras utgångspunkt är ju att hennes handlande strider mot RF och att hon därför har begått ett tjänstefel. Om så är fallet kan väl du anmäla henne.

Det som kan skada allmänhetens förtroende för myndigheten är exempelvis tjänstemän som tar emot gåvor som kan ses som mutor. Polisens gest kan på intet sätt skada allmänhetens förtroende för polismyndigheten. Snarare tvärtom.

Här tror jag att du skrev fel och menade partisk. I vilket fall som helst visar Peter Springares uttalanden att det får en polis visst göra. Påståendet "Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän" insinuerar i allra högsta grad någonting. Springare beivrades inte för det uttalandet alltså är det fullständigt otänkbart att polisen som ställde sig på knä skulle göra det.
Det finns ingen politisk vinkling i att konstatera sanningen. Det är det som ni idealister har svårt för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Förstår inte syftet med banankastning på polisen, är väl stenar som brukar gälla? Iallafall så i USA.

Jag tänkte på demonstranterna, istället Pär att spraya pepparsprej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in