Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Helt ärligt. Jag måste hålla med.
De vill bara va tuffa o coola. Som i USA
Skönt att höra att flera här verkar tycka samma sak! Grejen med USA, är att det som händer där är deras skit i slutet av dagen. Det har haft slavar osv, jag fattar nånstans den grejen, men ärligt talat. Sverige tog emot folk som hade hemska förhållanden i sina hemländer.
Visst de har de kanske inte perfekt men de har fått möjligheterna att bygga upp sina liv, istället för att bli sprängda till stoft. Och då pratar jag om föräldrarna, deras barn har fan alla möjligheter, de är de själva som byggt upp någon narrativ i sina offer hjärnor att de är förtryckta bara..Jag har sett flertal av mina vänner från förorter (svarta, araber, östeuropéer) kämpa och kämpa för att bli något och sedan flytta in till de finare områderna. De blir vad man gör de till.
USA:s skit hör inte hemma här i Sverige. Rakt av. Sverige måste sätta ner foten någonstans och dra en gräns på vad som är okej och inte. Följ lagarna eller dra tillbaka till sitt hemland om det är så dåligt här ffs.
Det enda de har åstakommit med ikväll är att göra bort sig själva bara. George Floyd grejen skulle ha stannat på internet. Att gå ut och utsätta folks hälsa på de här sättet är ett stort fuck you till Sverige bara som har gett oss allt.