2020-06-04, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Att skrika "Black lives matter" och "I can't breathe" på en demonstration med tusentals deltagare när en lungsjukdom, som oproportionerligt påverkar svarta, härjar i samhället är ironi på olympisk nivå. Verkligheten har en lustig känsla för ironi. Ingen författare, inte ens de bästa, kan komma på någonting som det här. De som ska göra filmer om kaosåret 2020 sliter håret av sig.
"Look at what happens in Swiiiideeeen, Swideeen!"
Citera
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
1) svarta människor har högre dödlighet i covid 19 än vita.

2) Black Lives matter ordnar en demonstration med över 1000 pers på plattan mot polisvåld som öht inte rapporterats i Sverige sen Norrmalmsligan på 80 talet. (Egentligen är det ingen jävel som bryr sig om polisvåld eller rasism i usa)

3) viruset sprids lättare vid skrik osv

4) dom använder en megafon som går runt bland demonstranterna.

5) lycka till på IVA

Slutsats: svarta är fan det dummaste som går i ett par skor.

This.

Går det ens att rädda negern från sig själv? Som en självmordbenägen patient... hur långt ska man dra det?
Citera
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nu tycker jag att du går lite för långt och generaliserar. JAg förstår ändo ilskan, att vara längst ner i hierarkin. Med det sagt, finns inget rättfäridgande att hålla dessa i sverige. Finns inte dne sortens rasism här. Den är mer av smygande karaktär.

Tror detta är mer en social media trend

Det är ju sanningen. Folk lever här i Sverige och tror hela världen är så snäll och fin som Sverige. Ja så jävla snällt och fint är det inte längre. Men på 80-talet så var det inget av det som händer idag som kunde hända. Inte i Sverige. Men vadfan är du nu "utlänning" så vet du kanske hur det är i andra länder. Kanske du kommer från något kaosland? Själv har jag spansk bakgrund. Min mormor var spanjorska. Hon gillade inte negrer. Och INTE muslimer. Spanien var till stor del muslimskt i 700år

Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du vågar inte prata som du gör nu inför andra människor. Du kommer aldrig att göra det om du ens ville. Väx upp istället.

Det gör jag och har gjort så i över 30år. Är 43år, fyller 44år. Växer det gör jag. Vafan jag var med i en annan tid och är med fortfarande. Haft så roligt. Jag har vart en långhårig svartskalle en gång i tiden.
Citera
2020-06-04, 02:00
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det finns det visst. En polis företräder staten, och ska som sådan verka opartiskt inom ramen för sin tjänsteutövning.

Kan hon komma att bestraffas för det?
Poliser kan komma undan med ganska mycket.
Citera
2020-06-04, 02:01
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja och vår inrikesminister verkar tydligen stödja agerandet som förövrigt bryter mot lagen:

https://mobile.twitter.com/SDTobbe/status/1268290323664568320/photo/1

Ha, ha han var imponerad över «modet och kylan» hos gråtpolisen.

Det var ju inte precis finska vinterkriget som pågick.
Citera
2020-06-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Poliskvinnans agerande är problematiskt...
A) Det skadar polismyndighetens anseende nationellt
B) Det skadar "sverigebilden" internationellt
C) Det skadar förtroendet för polisen, som därigenom får svårare att utföra sin uppgift
D) En polis som manifesterar politiska budskap i tjänsten är oförlåtligt, oavsett omständigheterna.

När man drar på sig polisuniformen så representerar den något. Man har en uppgift att företräda staten. Polisen ska alltså vara en auktoritär kraft i samhället. Där har man verkligen misslyckats. Kriminella element kommer att få ännu lägre respekt för polisen, om dom ens hade någon till att börja med.

Finns ingen anledning att rädas för en polismyndighet med blond-tofsar som bugar sig för demonstranter. Hon är klart olämplig för sin nuvarande tjänst. Kanske bättre att sätta henne bakom skrivbordet i stället?

Polisen kommer i efterhand gå ut med att hon agerade under nöd. Märk mina ord.
Citera
2020-06-04, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det faktum att det inte finns någon lag som förbjuder henne från att göra dylika gester på arbetstid.
Det finns en polisförordning du är skyldig att följa som polis och där står det bland annat att du ska visa behärskning inge förtroende.
Citera
Medlem
Citat:
Jo, det är självklart ett politiskt ställningstagande.

Poängen är att han inte begick något tjänstefel genom att säga vad han tyckte. Det gjorde inte poliskvinnan heller.
Hon bröt nog mot i princip allt i hennes uppdrag. Är det ok om svensk polis bär en IS-flagga?
Vi har stängt restauranger för att dem har för tätt mellan borden, medans svensk polis kramas med 1000 svenskhatande negrer? Tydligare kunde inte polisen visat att dem avskiljts från det svenska demokratiska samhället. Nu måste svenska folket börja mörda politiker, tjänstemän och poliser för att återställa ordningen. Sen slänga ut ockupanterna.
Citera
Medlem
Citat:
Poängen är att han inte begick något tjänstefel genom att säga vad han tyckte. Det gjorde inte poliskvinnan heller.
Hon var i aktiv tjänst.
Vill man demonstrera får man göra det på fritiden.
Citera
2020-06-04, 02:03
Medlem
Nu måste den kristna, vita högern börja organisera sig på allvar. Parasiterna och extremvänstern gör ständiga framryckningar. Om vi inte slår tillbaka kommer allt det vi älskar och byggt upp förgöras av denna cancer.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deep-announcement
15 § OL Regeringen får föreskriva att allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inte får hållas inom ett visst område, om förbudet är nödvändigt med hänsyn till att Sverige är i krig eller krigsfara eller för att motverka epidemi eller för att förebygga eller bekämpa epizooti enligt epizootilagen (1999:657).

Detta och resten av ditt inlägg har jag redan bemött. Läs gärna mina tidigare inlägg i tråden.

I korthet; att en demonstration är olaglig är inte samma sak som att polisen har rätt att upplösa den. Du har redan fått en länk till en uppsats som handlar om just det ämnet. Läs uppsatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Helt ärligt. Jag måste hålla med.

De vill bara va tuffa o coola. Som i USA

Skönt att höra att flera här verkar tycka samma sak! Grejen med USA, är att det som händer där är deras skit i slutet av dagen. Det har haft slavar osv, jag fattar nånstans den grejen, men ärligt talat. Sverige tog emot folk som hade hemska förhållanden i sina hemländer.

Visst de har de kanske inte perfekt men de har fått möjligheterna att bygga upp sina liv, istället för att bli sprängda till stoft. Och då pratar jag om föräldrarna, deras barn har fan alla möjligheter, de är de själva som byggt upp någon narrativ i sina offer hjärnor att de är förtryckta bara..Jag har sett flertal av mina vänner från förorter (svarta, araber, östeuropéer) kämpa och kämpa för att bli något och sedan flytta in till de finare områderna. De blir vad man gör de till.

USA:s skit hör inte hemma här i Sverige. Rakt av. Sverige måste sätta ner foten någonstans och dra en gräns på vad som är okej och inte. Följ lagarna eller dra tillbaka till sitt hemland om det är så dåligt här ffs.

Det enda de har åstakommit med ikväll är att göra bort sig själva bara. George Floyd grejen skulle ha stannat på internet. Att gå ut och utsätta folks hälsa på de här sättet är ett stort fuck you till Sverige bara som har gett oss allt.
Senast redigerad av EricBana87 2020-06-04 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in