2020-06-04, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Herr gickhon måste vara dum på riktigt?

Fattar hon inte att under en pandemi så fattas det beslut över huvet på alla kommuner av FHM regering osv, och du tror ändå att ansvaret för alla döda faller på kommunerna?
Du är ju totalblåst, inte ens de inom FHM som försvarar sin linje påstår det du gör.

Vi är en skräckhistoria i Europa, ses som ett varnande exempel, och du inbillar dig att det är de Svenska kommunernas fel och ansvar?? F-n, du måste vara tidernas dummaste debattör?

Personen är inte dum, men den har en agenda. Min misstanke är att det finns en ganska smart person bakom nicket, frågan är vad den tjänar på agendan? Jag har noll ersättning, känner mig som en idiot. Men, jag intresserar mig mer för människoliv än pengar.
Citera
2020-06-04, 01:23
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det handlade väl mycket om sättet han blev mördad på. Som om det inte räcker att folk dör av viruset, till råga på allt ska en kritvit polis ställa sig på knä på offrets hals och med sin kroppsvikt kallsinnigt kväva offret. Det är rätt otäckt. Reaktionen världen över visar väl med all tydlighet att hur otäckt viruset än är så är våld värre. Viruset har gjort så många människor mer humana.

Jag tror att det handlar om hur triggerhappy den amerikanska polisen är och att USA har blivit en polisstat. JA det är fel och reaktionerna över hela världen visar samma sak, BLM och där är vi överens.

Men nu är vi i virustråden och jag tror att våra inlägg kommer försvinna.
Citera
2020-06-04, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kanske är det så att endast Sverige redovisar alla COVID-19 offer.....

Jag jämför bara med i-länder. Vi har inget med u-länder att jämföra med ändå.
Det vore ett stort skämt om någon förnekare slår sig för bröstet om ett fattigt u-land får fler döda än vi.

Snart slåss vi med UK om jumboplatsen. Dvs sämst i VÄRLDEN med tanke på förutsättningar.

Om du tror jag försvarade Sverige är du riktigt illa ute haha.

Är enkelt att se att Irans, Kinas och Brasiliens siffror inte stämmer.

Det tar inte bort något från Sverige. Vi har skött detta sämst på planeten
Citera
2020-06-04, 01:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur fan skulle världen tackla en ny spanska sjukan eller digerdöden om den dök upp nu, med såhär passiva och ineffektiva politiker och organisationer som WHO?

Jag vet inte hur Världen som helhet skulle hantera det. Men i Sverige har Folkhälsomyndigheten en mirakelmedicin: flockimmunitet. Nackdelen är förvisso att 90 procent av offren avlider. Men fördelen är att dom 10 procent som överlever, belönas med frälsningen flockimmunitet.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Pigmenterade människor, ja det var ett nytt sätt att beskriva problemet.

Det behövs ständigt nya benämningar, eftersom alla benämningar på dessa människor tenderar att bli tabu-belagda med tiden. Jämför med zigenarna. Eftersom ordet zigenare kom att förknippas med problem, så införde man ordet "romer". Samma sak hände med ordet "romer", varpå man övergick till benämningar som "bulgariska bärplockare" och "EU-migranter".

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag frågar mig varför myndigheterna inte visar handlingskraft? T.o.m blattarna vill det? Demonstranterna ger jag inte mycket för, men absolut ska de få hålla sin demonstration, inom fredliga ramar fast det gjorde de inte. I min värld betyder det en gevärskolv mot tänderna!

Eller erbjud en resa, enkel väg, till länder där dom slipper vita människors närvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
FHM har full makt när det gäller att begränsa smittspridningen. Om myndigheten låter viruset sprida sig ganska fritt genom att hålla öppet då är de ansvariga för dödsfallen på äldreboendena.
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
FHM har ju sagt att de inte har någon skyldighet alls att ge råd åt kommunens verksamhet för de ska vara helt självgående.

Vilken funktion har då Folkhälsomyndigheten?
Citera
2020-06-04, 01:51
Medlem
arbetets avatar
Kanske redan har postats men det blir nog inga bär plockade i år (video):

Tusentals bärplockare stoppas
Thailand stoppar tusentals bärplockare från att resa till Sverige efter oro för coronaviruset. Något som riskerar att slå hårt mot bärbranschen i sommar.
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tusentals-b%C3%A4rplockare-stoppas-13067411
Citera
2020-06-04, 02:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Herr gickhon måste vara dum på riktigt?

Fattar hon inte att under en pandemi så fattas det beslut över huvet på alla kommuner av FHM regering osv, och du tror ändå att ansvaret för alla döda faller på kommunerna?
Du är ju totalblåst, inte ens de inom FHM som försvarar sin linje påstår det du gör.

Vi är en skräckhistoria i Europa, ses som ett varnande exempel, och du inbillar dig att det är de Svenska kommunernas fel och ansvar?? F-n, du måste vara tidernas dummaste debattör?

Varför tror du att hon är en hon? Jag är genuint intresserad av ditt svar. Jag tror att det är en han, dessutom tror jag det är en han som kallar sig för feminist. Ja jag forskar lite i ämnet.
Citera
2020-06-04, 02:02
Moderator
Chantres avatar
Kommer vi att få se fler och fler varningsgrejor när folk kommer inom 2 metersgränsen?

Citat:
Uppfinnaren och musikern Håkan Lidbo från Malmö har gjort en coronahatt av en gammal jordglob, en hatt som tjuter när någon kommer för nära den som bär den.
Citat:
"Den är inte helt socialt accepterad eftersom man ser ut som en svamp", säger han.
https://sverigesradio.se/artikel/7487383

Stoppar verkligen en sådan här attiralj smittan?
Citera
2020-06-04, 02:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag hade fel ich ändrade precis mitt inlägg. Det var 1400 inte 1700, förlåt.

Det är en styrka att kunna erkänna att man hade fel. Hur ska man annars kunna ändra inriktning?
Citera
2020-06-04, 02:06
Moderator
Chantres avatar
Senaste veckan har Blekinge får lite fler smittade och döda efter att ha legat väldigt lågt en längre tid.

Orsaken är att smittan kom in på sjukhuset.

Citat:
Geriatriska avdelning 36 på Blekingesjukhuset stängs tills vidare.
I måndags var hälften av personalen på avdelningen sjukskrivna och nu är det ännu fler. Alla patienter har flyttats till andra avdelningar och all personal har nu provtagits för covid-19.
Chefläkare Peter Jansson säger till Blekinge Läns Tidning att man inte stänger avdelningen för att få stopp på smittan, utan för att man inte har tillräckligt med personal.
https://sverigesradio.se/artikel/7487931

Otur att smittan skulle komma in på just den avdelning som sysslar med åldringar.
Citera
2020-06-04, 02:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Inga problem, jag har redan fått ett jättebra svar. Visar sig att 3x så många levnadsår förloras genom rökning varje år som hittills förlorats genom covid-19. Vill man rädda liv så är rökning ett minst lika stort problem, men det bryr sig ingen om.

Låt folk röka ihjäl sig. Något ska vi dö av. Det är skillnad på att välja att röka ihjäl sig och på att dra på sig covid-19 som man inte bett om.
Citera
2020-06-04, 02:33
Moderator
Chantres avatar
Ännu en rapport som stödjer maskanvändning.

Citat:
Scientists have characterized the specific way SARS-CoV-2, which is the coronavirus that causes COVID-19, infects the nasal cavity to a great degree.
Citat:
"If the nose is the dominant initial site from which lung infections are seeded, then the widespread use of masks to protect the nasal passages, as well as any therapeutic strategies that reduce virus in the nose, such as nasal irrigation or antiviral nasal sprays, could be beneficial," said study co-senior author Richard Boucher, a professor of medicine and director of the Marsico Lung Institute at the UNC School of Medicine
https://www.foxnews.com/science/new-map-of-sars-cov-2-infection-in-nasal-cavity-provides-more-support-for-wearing-masks-researchers- say
Citera
2020-06-04, 04:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Gillar hur alla utger sig för att vara experter kring hur "klustersmittor" fungerar nu för att dem sett en intervju med Björn Olsen på Facebook.
Det är väl inget konstigt att människors kunskap utvecklas i takt med att de får ny information? Så fungerar ju de flesta normalbegåvade personer. Att vi lärt oss om klustersmitta beror på information som vi tagit till oss, det är väldigt enkelt.

Ps. Det heter....för att de sett....inte....för att dem sett...

Varför inte lägga ner lite tid på att lära dig skillnaden mellan de och dem och när man ska använda de bägge? Det vore tid väl spenderad i ditt fall istället för att som nu skriva en massa korkade saker på FB? Bara ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in