Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Hur fan skulle världen tackla en ny spanska sjukan eller digerdöden om den dök upp nu, med såhär passiva och ineffektiva politiker och organisationer som WHO?
Jag vet inte hur Världen som helhet skulle hantera det. Men i Sverige har Folkhälsomyndigheten en mirakelmedicin: flockimmunitet. Nackdelen är förvisso att 90 procent av offren avlider. Men fördelen är att dom 10 procent som överlever, belönas med frälsningen flockimmunitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Pigmenterade människor, ja det var ett nytt sätt att beskriva problemet.
Det behövs ständigt nya benämningar, eftersom alla benämningar på dessa människor tenderar att bli tabu-belagda med tiden. Jämför med zigenarna. Eftersom ordet zigenare kom att förknippas med problem, så införde man ordet "romer". Samma sak hände med ordet "romer", varpå man övergick till benämningar som "bulgariska bärplockare" och "EU-migranter".
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag frågar mig varför myndigheterna inte visar handlingskraft? T.o.m blattarna vill det? Demonstranterna ger jag inte mycket för, men absolut ska de få hålla sin demonstration, inom fredliga ramar fast det gjorde de inte. I min värld betyder det en gevärskolv mot tänderna!
Eller erbjud en resa, enkel väg, till länder där dom slipper vita människors närvaro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
FHM har full makt när det gäller att begränsa smittspridningen. Om myndigheten låter viruset sprida sig ganska fritt genom att hålla öppet då är de ansvariga för dödsfallen på äldreboendena.
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
FHM har ju sagt att de inte har någon skyldighet alls att ge råd åt kommunens verksamhet för de ska vara helt självgående.
Vilken funktion har då Folkhälsomyndigheten?