Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Du blundar för hennes handling. Om hon knäböjt för NMR hade du, helt riktigt, reagerat.
Den här gången knäböjer hon för en demonstration med kraftig slagsida mot vänster.
Din bisarra jämförelse hed NMR har jag redan bemött.
"Kopplingen är de galna jämförelser du och andra försökt er på i tråden. Att knäböja och fördöma polisvåld är liksom inte samma sak som att heila och kräva att alla invandrare ska sparkas ur landet."
Citat:
Privat får hon gå i vilket demonstrationståg som helst. Men i polisuniform på betald arbetstid ska det inte finnas tolkningsutrymme. Hon ska inte visa sina sympatier med någon demonstration, oavsett vad den står för.
För att vara övertydliga. Du tycker inte att yttrandefriheten gäller för poliser under arbetstid (åtminstone inte om de inte heter Peter Springare för då är yttrandefriheten mycket viktig!). Jag tycker att den gör det (för alla poliser). Så som lagstiftningen ser ut gäller yttrandefriheten för poliser under arbetstid. Du hoppas kanske att lagstiftningen förändras. Jag hoppas att den inte gör det.
Citat:
Citat:
Synonymer till fredlig är lugn, inte våldsam och stillsam. Demonstrationen var lugn och inte våldsam alltså var den fredlig. Att den arrangerades utan tillstånd är oväsentligt. Sedan verkar det vara en överdrift att påstå att folk löpte bärsärkagång eftersom demonstrationen. Men det är också oväsentligt.
Du har inte följt media eller de länkar som postats här. Det finns flera klipp med folk som gör utfall mot poliser. Det var inte en lugn dag i stan. Det finns flera våldshandlingar kopplade till demonstrationen.
Nej det finns det inte. Demonstrationen avslutades vid 19-tiden och arrangörerna åkte hem. Vad som hände efteråt har ingen koppling till demonstrationen. Jag försvarar inga gatstenskastare men mig veterligt fortlöpte kvällen relativt lugnt. Någon polis fick en tom pet-flaska kastad på sig och något plakat hamnade på en polisbil. Det räknas knappast.
Citat:
Även om du uppskattar en demonstration med kraftig slagsida åt vänster, så uppskattas det inte av alla. En polisman i tjänst ska inte visa politiska yttringar, varelse åt höger, vänster eller något annat håll. En polis ska vara polis, inte en åsiktsmaskin.
En del av demokratin är att du får skriva här, men även att Springare får uttala sig fritt. Jag ser hellre en poliskår där poliser berättar sanningen än att den friseras genom 200 civilianställda kommunikatörer.