2020-06-04, 01:26
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Då måste vi sett olika videos, jag ser bara några vidriga poliser som använder onödigt övervåld, sen har jag tyvärr inte din superhjälte-förmåga att veta att hans plan var att just mörda honom och kollegorna var medvetna om det. Allt för att han var en svart, knarkande, kvinnomisshandlande lodis.

Det var ingen plan. Han brydde sig inte att han dog eftersom att han fick den informationen och visste vad han höll på med. Han vägrade flytta på sig när han var död och det är där ni markerar och visar vilka ni är. Ni försvarar kallblodiga psykopater. För att han hade fel hudfärg? Förmodligen.

Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Ursäkta, men vad yrar du om? Medvetet mördar en man bara för han var svart?

Kan du presentera bevis för att poliserna ”medvetet mördade” mannen, ”bara” för att han var svart?

Sluta gör spekulationer till sanning.

Det är ingen spekulation. Han hade aldrig gjort det om det var jag som hade gjort något.
Läs ovan. Är man inte autistisk så förstår man hela händelseförloppet och tänk på att mordet filmades från flera vinklar.
Citera
2020-06-04, 01:27
Medlem
Arrangörerna av demonstrationen måste dömas till hårda fängelsestraff för statsterrorism. Det finns inget att förstå här, det är ett angrepp på folkhälsan och civilsationen. Döm gärna några av feministfittorna stenhårt också, om så till psykiatrin.
Citera
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu ser jag bara stillbilder från dagens omtalade "taking a knee".

Hanif Bali och FB skriker tjänstefel, men precis som att polislagen ger polisen rätt att ingripa vid brott och ibland kräver att polisen ska ingripa så finns det också stöd för att välja att inte ingripa och beivra brott om situationen kan förvärras av ett offensivt agerande.

I det här fallet så verkar det som att det är en ensam patrull och en stor mängd demonstranter, som inledningsvis är konfrontativa.

Vad fan tror ni händer om hon kliver ut och börjar spreja OC?
Är det värt att döda eller dö för om man kan lösa det genom att ta en passiv roll och deeskalera?

Fattar att både vänsterblivna Antifa-aktivister och högerincels tycker att hon skulle tagit fighten, för då hade vi garanterat haft alla förorter i brand i natt om hon behövt skjuta sig ut ur situationen efter att ha eskalerat den.

Som medborgare som varken befinner sig på den extrema höger eller vänsterkanten applåderar jag hennes agerande och är full av beundran för det iskalla beslutet att kliva ur bilen och deeskalera.
Hoppas hon gör samma sak när din kära moder rånas av niggers som sliter upp hennes arma kropp med machete. Jävla äckel!
Citera
Medlem
Citat:

Hanif Bali och FB skriker tjänstefel, men precis som att polislagen ger polisen rätt att ingripa vid brott och ibland kräver att polisen ska ingripa så finns det också stöd för att välja att inte ingripa och beivra brott om situationen kan förvärras av ett offensivt agerande.

I det här fallet så verkar det som att det är en ensam patrull och en stor mängd demonstranter, som inledningsvis är konfrontativa.

Är det värt att döda eller dö för om man kan lösa det genom att ta en passiv roll och deeskalera?

Fattar att både vänsterblivna Antifa-aktivister och högerincels tycker att hon skulle tagit fighten, för då hade vi garanterat haft alla förorter i brand i natt om hon behövt skjuta sig ut ur situationen efter att ha eskalerat den.

Som medborgare som varken befinner sig på den extrema höger eller vänsterkanten applåderar jag hennes agerande och är full av beundran för det iskalla beslutet att kliva ur bilen och deeskalera.
Kolla på videoklippen överallt. Hon är den ende som beter sig på detta vis, medan hennes kollegor agerar normalt.
Citera
2020-06-04, 01:28
Medlem
estetiks avatar
Citat:

invänta backup och skingra folkmassan för att upprätthålla pandemi-arbetet kanske hade varit det klokaste. Så faktiskt helt otroligt att du väljer att "applådera" detta "iskalla" beslut.

det var ett hjärndött beslut.
Citera
2020-06-04, 01:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Som att det bara fanns två alternativ..... Ensamma patruller och konfrontativa demonstranter/folksamlingar finns det 100 tals av senaste åren. Hon hade inte gått ner på knä eller börjat vifta med en aik flagga om samma sak skett vid ett stockholmsderby. Eller börjat storböla och krama ett gäng aik supportrar. Pinsamt att bara tänka så.
Citera
2020-06-04, 01:30
Medlem
flottollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tycker också att det var en lam gest. Men vi har yttrandefrihet i Sverige så självklart har hon rätt att göra (nästan) vilka gester hon vill. Även på betald arbetstid.
Det har jag svårt att tänka mig?
Citera
2020-06-04, 01:30
Medlem
Citat:

Polis organisationen - som placerade henne i situationen - bör kanske också undersökas? Är det kewl att placera 2 poliskärringar i samma bil? Bör man varje gång man sänder ut snutfittor kanske ha 15 män med i gänget...fattar du hur jag tänker??
Senast redigerad av Whistlehead 2020-06-04 kl. 01:32.
Citera
2020-06-04, 01:31
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Du blundar för hennes handling. Om hon knäböjt för NMR hade du, helt riktigt, reagerat.
Den här gången knäböjer hon för en demonstration med kraftig slagsida mot vänster.

Din bisarra jämförelse hed NMR har jag redan bemött.

"Kopplingen är de galna jämförelser du och andra försökt er på i tråden. Att knäböja och fördöma polisvåld är liksom inte samma sak som att heila och kräva att alla invandrare ska sparkas ur landet."

Citat:
Privat får hon gå i vilket demonstrationståg som helst. Men i polisuniform på betald arbetstid ska det inte finnas tolkningsutrymme. Hon ska inte visa sina sympatier med någon demonstration, oavsett vad den står för.

För att vara övertydliga. Du tycker inte att yttrandefriheten gäller för poliser under arbetstid (åtminstone inte om de inte heter Peter Springare för då är yttrandefriheten mycket viktig!). Jag tycker att den gör det (för alla poliser). Så som lagstiftningen ser ut gäller yttrandefriheten för poliser under arbetstid. Du hoppas kanske att lagstiftningen förändras. Jag hoppas att den inte gör det.

Citat:
Citat:
Synonymer till fredlig är lugn, inte våldsam och stillsam. Demonstrationen var lugn och inte våldsam alltså var den fredlig. Att den arrangerades utan tillstånd är oväsentligt. Sedan verkar det vara en överdrift att påstå att folk löpte bärsärkagång eftersom demonstrationen. Men det är också oväsentligt.

Du har inte följt media eller de länkar som postats här. Det finns flera klipp med folk som gör utfall mot poliser. Det var inte en lugn dag i stan. Det finns flera våldshandlingar kopplade till demonstrationen.

Nej det finns det inte. Demonstrationen avslutades vid 19-tiden och arrangörerna åkte hem. Vad som hände efteråt har ingen koppling till demonstrationen. Jag försvarar inga gatstenskastare men mig veterligt fortlöpte kvällen relativt lugnt. Någon polis fick en tom pet-flaska kastad på sig och något plakat hamnade på en polisbil. Det räknas knappast.

Citat:
Även om du uppskattar en demonstration med kraftig slagsida åt vänster, så uppskattas det inte av alla. En polisman i tjänst ska inte visa politiska yttringar, varelse åt höger, vänster eller något annat håll. En polis ska vara polis, inte en åsiktsmaskin.

En del av demokratin är att du får skriva här, men även att Springare får uttala sig fritt. Jag ser hellre en poliskår där poliser berättar sanningen än att den friseras genom 200 civilianställda kommunikatörer.
Citera
2020-06-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Många negrer som springer runt och skjuter sig själva i fotet. Varför går man runt och kräver att vita ska böja sig ner?

Detta kommer bara spä på hatet mot dem mer och om några dagar är dom tillbaka på ruta 0 och med minuspoäng.
Skulle dem mot all förmodan lyckas störta den vite mannen försvinner alla bidrag puts väck. Henet bakom masterplan skulle man vilja göra en hjärntomografi på.
Citera
2020-06-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Kolla på videoklippen överallt. Hon är den ende som beter sig på detta vis, medan hennes kollegor agerar normalt.

Kollegorna är tillsammans och hon är ensam.
Citera
2020-06-04, 01:32
Medlem
“A police officer is 18½ times more likely to be killed by a black male than an unarmed black male is to be killed by a police officer"
vad förvånad jag blir?
"Harvard economist Roland G. Fryer Jr. also found no evidence of racial discrimination in shootings. Any evidence to the contrary fails to take into account crime rates and civilian behavior before and during interactions with police."

vänster och polisen kan ej förklara varför X är involerad med polis hela tiden (ledtråd kan vara brott begås) - så svaret blir rasism!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in