2020-06-04, 00:47
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Prova 99%, om ens det faktiskt.
Det är faktiskt inte relevant om de uppsöker sjukvården eller ej. Modellen utgår från en viss reproduktion och för att du skall komma upp i 50% smittade går det alldeles för fort. Om man skall ha Peak infection 24/4 går det epidemiskt alldeles för långsamt. Man kommer inte upp i det antal smittade som det spekuleras i.
Citera
2020-06-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det kan ju kanske vara så att Björn Olsen inte bjuds in till expertgrupper, hedersuppdrag och officiella sammanhang, för att han har en tendens att trampa folk på fötterna i frågor där han inte är experten?

Jag menar det inte för att raljera, utan för att det faktiskt kan vara så. Man måste ju vara bra på att samarbeta, och kunna hörsamma andra människors högre expertis i dennes ämnesområde, för att fungera i såna sammanhang.

Vem bryr sig om ifall han blir inbjuden till olika sammanhang, det viktiga är ju vad han säger och att han haft rätt i nästan allt han säger medan FHM haft fel i nästan allt de säger, det är ju det viktiga i detta sammanhang.

Go #teamBjörnOlsen! 😊
Citera
2020-06-04, 00:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur mycket kan demonstrationerna snabba på smittspridningen? Den kommer att öka i vissa strata.
Om det bara är yngre som drabbas (medelåldern såg ut att vara låg) så kanske det kan bidra till ökad immuntet utan ökade dödsfall. Men det är en mycket positiv förhoppning.

Vad gäller demonstranterna så verkar det vara så att dom anser sig ohotade av smittan. Lite väl optimistiskt.

Jag antar att det tar 1 till 2 veckor innan vi ser någon smittökning i Stockholm pågrund av Black Matters!
Citera
2020-06-04, 00:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det kanske var så att Hjälten Simo Häyhä ( the white death) fick rädda din inkompentensa farfar flertals gånger så blev det till ryssarnas nackdel.

Men fan säg då vart du står i frågan, jag finner dig respektlös här i tråden mot folk, men älskar dig i nhl tråden.

Hyser ingen agg mot dig, men din ton.. mot andra.. nåja..

Jag tror (eller vet) att vår nyutnämnda inkompetenta statsminister Marin tillsammans med sina sosse och gröna kärringar slagit skräck i det finska folket och bekostat oss skattebetalare miljarders i onödan pga av irrationella, panikartade beslut. Och som ålänning är jag givetvis extra upprörd eftersom det finns en massa okunniga bönder där som nu tror att alla svenskar har såå farligt virus på sin bil. Exakt som bönderna på Gotland och Öland. Och tyvärr tycks du hysa lite irrationell rädsla också. All respekt till far givetvis, och även jag är kattmänniska såklart! Hoppas hursom vi snart kan njuta till Laines slagskott och Ahos manövrar tillsammans! Kippis på dig
Citera
2020-06-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att 4500 svenskar håller med dig om detta. De hade nog velat fortsätta att leva som du och jag....

Jag vet inte hur det står till med dig, men jag är inte sängbunden, över 70 år gammal och har en hel uppsjö underliggande sjukdomar. Det är bara att inse att viruset inte är så jävla farligt som vi trodde. Vi har haft och har en extrem smittspridning i Sverige och ändå har vi bara strax över 6000 döda just nu. 75% av dem avlidna är från äldreomsorgen. Det är inte dem piggaste exemplaren direkt som får plats på dessa boenden. Ja vi borde gjort mer för att skydda våra äldre, men nej, viruset är inte speciellt farligt, hur mycket ni än försöker blåsa upp det.
Citera
2020-06-04, 00:52
Medlem
Citat:
Svenska polisen är speciell - saknar ryggrad vilket jag har märkt på mitt arbete!

Ja det är direkt tragiskt.
Att se hur svensk polis närmast självutplånande beter sig underdånigt och som du säger utan ryggrad får mig att skämmas.
Citera
2020-06-04, 00:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är faktiskt inte relevant om de uppsöker sjukvården eller ej. Modellen utgår från en viss reproduktion och för att du skall komma upp i 50% smittade går det alldeles för fort. Om man skall ha Peak infection 24/4 går det epidemiskt alldeles för långsamt. Man kommer inte upp i det antal smittade som det spekuleras i.

Sant, som jag påpekat pga för effektiva restriktioner. Svenskar är bevisligen duktiga på avståndstagande
Citera
2020-06-04, 00:54
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
För i helvete.
Kina Iran men även Brasilien mfl har minst 100% fler döda.
Källa? Såklart ingen än- men sånt brukar komma fram med tiden.
Förintelsens resultat fattade man först efteråt.

Kanske är det så att endast Sverige redovisar alla COVID-19 offer.....
Citera
2020-06-04, 00:55
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.thesun.co.uk/news/11778417/coronavirus-chinese-lab-mi6-boss/

The Coronavirus pandemic "started as an accident" when the engineered virus escaped from a Chinese lab, a former MI6 chief has said.

Sir Richard Dearlove says he's seen an "important" new report which claims the virus didn't emerge naturally.

Instead, it was created by Chinese scientists, Sir Richard told The Telegraph.

And he claimed the report could force China to pay 'reparations' to the rest of the world for the death toll and economic hardship wrought by the virus.

Sir Richard says a scientific paper published this week by a Norwegian-British research team suggests key elements of Covid-19's genetic sequences were "inserted" and may not have evolved naturally.

"It raises the issue, if China ever were to admit responsibility, does it pay reparations?

"I think it will make every country in the world rethink how it treats its relationship with China."

Sir Richard, who was the head of MI6 between 1999 and 2004, said he's read peer-reviewed research produced by top academics at St George's Hospital at the University of London and Norwegian virologists.

The paper claims that there are 'inserted sections' in the DNA of the virus, and warns that current efforts to develop are vaccine are doomed - because the virus has been misunderstood.

The paper has been rewritten several times, and an earlier version apparently claimed coronavirus could correctly be called the "Wuhan virus".

The earlier version, seen by The Telegraph, claimed to have proven "beyond all reasonable doubt that the Covid-19 virus is engineered."

One of the authors, John Fredrik Moxnes, asked for his name to be withdrawn from the research, throwing its credibility into doubt.

London academics have also dismissed its conclusions, it is understood.

But the remaining authors claims the virus has "unique fingerprints" that cannot have evolved naturally.

The paper has not yet been accepted for publication in any scientific journal.
Citera
2020-06-04, 00:56
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja fullständigt obegripligt.
Och sedan bilderna på den kvinnliga polisen som går ner på knä och sedan börjar krama deltagare i en olaglig demonstration.
Svensk polis är det mesigaste som finns.
Vi behöver primärt inte fler poliser, vi behöver poliser som inte beter sig som konflikträdda soc kärringar.

Hon begår tjänstefel på flera sätt.
Hjäper till att sprida smittan. Gör inte sitt jobb.
Hon tar konflikter därmed. Lite väl mycket.
Citera
2020-06-04, 00:56
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Kanske är det så att endast Sverige redovisar alla COVID-19 offer.....

Förmodligen många fler tror jag. Alla som dör MED Covid-19 dör ju PGA Covid-19 i Sverige.
Citera
2020-06-04, 00:58
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sant, som jag påpekat pga för effektiva restriktioner. Svenskar är bevisligen duktiga på avståndstagande
Ja, det är enligt min mening den parametern som gör att R0 trycks ned så långt att smittspridningen avstannar. Jag tror dessutom inte att viruset är så smittsamt som man tidigare trott, alternativt har det muterat så att smittsamheten gått ned. Det i kombination med förbättrad handhygien och distansering verkar räcka för att hantera viruset något så när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in