2020-06-04, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Den polisen fick mer uppmärksamhet än vad hon någonsin har fått i sitt liv. Därav tårarna. Patetiskt agerande för lite bekräftelse från en pöbel bestående av förståndshandikappade tonåringar. Än värre är det när kaosnegrerna i pöbeln började bråka och försökte starta kravaller efter hennes underkastelse.

Jag trodde aldrig att jag skulle ta dessa babbeord i min mun. Men nu gör jag det. Sparka polishoran!

Det ar som om man måste förklara Fasces - som om man måste starta om hela jävla Sverige igen.
Citera
2020-06-04, 00:42
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Med samma sätt att argumentera skulle du sannolikt inte klara av att leva under torftigare förhållanden än i Sverige. Är det inte mer knasigt med ett samhälle som kräver >nio års skola för att du skall klara av att leva? Titta på "Gudarna måste vara tokiga" och återkom. Det är mitt enklaste tips.

Intressant att tro att vårt samhälle byggdes av analfabeter. Vi har skolgång för att driva våårt samhälle framåt. Inte stagnera men du skulle säkert gilla ett muslimskt land, ett folk, en bok, en ledare. Då kan du leva utan utbildning.
Citera
2020-06-04, 00:42
Medlem
Sanslöst. Multikriminellt avskräde på andra sidan jorden dör och alla regler sätts ur spel.

Antar att svensk massmedia tycker att tusentals nya svenska Coronadödsfall är billigt pris för den goda sakens skull. Det hela är ju en mediakonstruktion för att jävlas med Trump.
Citera
2020-06-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag är en vit man. Jag har inte fått bli VD för ett företag för det.. Många käppar i mina hjul också... Alla som ser mig som ett hot mot deras status, deras karriär sätter käppar i mina hjul.
Tyvärr så fyller du inte deras krav kanske hugga av snoppen få lite hjärnproblem, kanske identifiera dig som en enhörning så kommer det nog att ändras...
P.S. Börja använda Twitter mer än att jobba också

Bortse från mitt dåliga skämt men annars så kan jag förstå din frustration har blivit nekad högre lön och position bara för jag inte hoppar på med offer mentalitet som alla oetniska Svenskar. Kunskap ska vara på topp och ska aldrig gå ifrån det!
Citera
2020-06-04, 00:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deep-announcement
Du blandar äpplen och päron. Proportionalitetsprincipen har olika innebörd i olika sammanhang.

Det är väl du som blandar äpplen och päron? Det jag hela tiden påstått är att proportionalitetsprincipen ska användas för att bedöma om ett ingripande är motiverat eller inte.

Citat:
Det vill säga: Upplösning av en olaglig demonstration (fler än 50 deltagare) ska användas i sista hand om mindre ingripande ingripande åtgärder inte är tillräckliga för att förhindra demonstrationen.

Nej, polisen ska inte förhindra demonstrationer - polisen ska upprätthålla den allmänna ordningen. Om en demonstration inte stör den allmänna ordningen får polisen inte upplösa den även om den inte har tillstånd. Hänger du med? Du behöver tillstånd för att demonstrera. Har du inte tillstånd men väljer att demonstrera ändå får polisen inte stoppa dig.

Detta är ganska viktigt eftersom många första majdemonstrationer saknar tillstånd. Det beror både på att organisatörer inte skickar in ansökningar i god tid och på att poliser inte godkänner ansökningar inom rimlig tid. De flesta poliser tycker inte om sådant pappersarbete.

Citat:
Det handlar alltså inte om en allmän avvägning av fördelar kontra nackdelar. En olaglig demonstration ska förhindras, men med minsta möjliga formen av ingrepp. Det är rätt så självklart om du tänker på det.

Nej, du har fel. Stycket säger att polisen får och ska ingripa mot ordningsstörningar på demonstrationer. Om lindrigare åtgärder inte hjälper får polisen som sista utväg upplösa demonstrationen.

Citat:
Det citerade stycket tar upp proportionalitetsprincipen så som den tar sig uttryck i polislagen. I denna kontext handlar proportionalitet alltså inte om mötesfrihet eller demonstrationsfrihet, utan om att förhindra onödigt aggressiva ingrepp från det allmännas sida.

Du verkar inte förstå vad uppsatsen handlar om. Mötes och demonstrationsfriheten är grundlagsskyddade. Uppsatsen undersöker vilka betingelser som krävs för att dessa rättigheter ska få inskränkas. Svaret från JK och JO är att det krävs ganska mycket för inskränkningar ska vara befogade. Att demonstrationen är "olaglig" räcker inte på långa vägar. Applicerar man samma logik som JK och JO gjort vid tidigare fall skulle man komma till slutsatsen att det inte skulle ha varit befogat att upplösa kvällens demonstration.
Citera
2020-06-04, 00:46
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(AB)

Pappskiva mot polisbil. Känns som ren tur att ingen dog eller skadades allvarligt.

Är du ironisk eller försöker du höra dig lustig? Kommunistsvin.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
. Inte för att jag fått uppfattningen att polisen är effektiv i sin yrkesutövning, men det är bara tamejfan för patetiskt.

Bra att svensk polis har lagt ribban inför starten av fotbollsallsvenskan nästa helg.

Det blir svårt för polisen att förklara varför fotbollspublik inte får samlas när polisen själva går in bland tusentals och KRAMAS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är väl du som blandar äpplen och päron? Det jag hela tiden påstått är att proportionalitetsprincipen ska användas för att bedöma om ett ingripande är motiverat eller inte.

Nej, polisen ska inte förhindra demonstrationer - polisen ska upprätthålla den allmänna ordningen. Om en demonstration inte stör den allmänna ordningen får polisen inte upplösa den även om den inte har tillstånd. Hänger du med? Du behöver tillstånd för att demonstrera. Har du inte tillstånd men väljer att demonstrera ändå får polisen inte stoppa dig.

Detta är ganska viktigt eftersom många första majdemonstrationer saknar tillstånd. Det beror både på att organisatörer inte skickar in ansökningar i god tid och på att poliser inte godkänner ansökningar inom rimlig tid. De flesta poliser tycker inte om sådant pappersarbete.

Nej, du har fel. Stycket säger att polisen får och ska ingripa mot ordningsstörningar på demonstrationer. Om lindrigare åtgärder inte hjälper får polisen som sista utväg upplösa demonstrationen.

Du verkar inte förstå vad uppsatsen handlar om. Mötes och demonstrationsfriheten är grundlagsskyddade. Uppsatsen undersöker vilka betingelser som krävs för att dessa rättigheter ska få inskränkas. Svaret från JK och JO är att det krävs ganska mycket för inskränkningar ska vara befogade. Att demonstrationen är "olaglig" räcker inte på långa vägar. Applicerar man samma logik som JK och JO gjort vid tidigare fall skulle man komma till slutsatsen att det inte skulle ha varit befogat att upplösa kvällens demonstration.

Din jävla nöt förstår du inte att vi befinner oss i kristider med en fullskalig pandemi pågåendes? Sverige ligger redan lååångt bak med tusentals döda som utan problem kunnat undvikas, se på våra grannländer. Vi vet egentligen ingenting om viruset ännu och folk beter sig såhär, helt nonchalant går ut och skriker och slåss mot polisen. Allmän ordning eller ej detta är INTE tillåtet. En demonstration för 50 personer tilläts, det slutade med några tusen, dessutom våldsamma människor (se våldsamheterna i tunnelbanan, finns på film).
Citera
2020-06-04, 00:47
Medlem
Drozds avatar
Den här bilden på polisen som knäböjer inför mobben borde kunna få viral flyghöjd och landa i utländsk media. Senaste nytt från Toklandet, typ. Kan nog reta upp även en del vänsterliberaler och få över dem på den goda sidan s.a.s.
Citera
Medlem
Eustaches avatar
Jag kokar tamejfan. Mitt under rådande pandemi. Och vi är ett av de allra mest utsatta länderna i världen. Nonchalansen och skamlösheten är gränslös. Detta är en djup kränkning mot landet Sverige, våran redan hårt ansträngda sjukvård och mot alla som avlidit av viruset, och deras anhöriga. Adam Alsing vänder sig i graven. Fy fan för dessa infantila jävla avskräden.

"I can't breathe" stod det målat på plakat över Sergels Torg. Fy FAN!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Gäääääsp!
Konfliktsökande och världsfrånvarande människor som sluts upp till detta. Skulle man ordna en demonstration för alla orättvisor i världen skulle Sergelstorg vara bemannat med dessa människor varje dag.
Tyvärr bryr dom sig inte, bara det som är populärt och det som ger flest poäng i deras kretsar. Detta har inget med stakars mannen som inte förtjänade att dö alls och alla andra som dör av olika saker varje dag.... bara med att försöka starta upplopp, dom försökte till och med ta sig till riksdagen liksom...?
Citera
Medlem
Stones avatar
https://streamable.com/jz5mvp

Kvinna skrämd till lydnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem