2020-06-04, 00:15
Medlem
Zloths avatar
Hur kunde polisen ens tillåta den här demonstrationen?

Varför tvingade man inte iväg folk?
Citera
2020-06-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Har du nåt exempel på det? Och av vem? Polisen? Kassörskan på Ica?

Det är jävligt många offerkoftor från just det hållet, så fort era förväntningar på samhället (eller vad som helst egentligen) inte infrias så dras rasistkortet fram eller annan bullshit.
Majoriteten av alla skjutna negrer i Sverige är skjutna av andra negrer. Är det nånstans ni ska demonstrera så är det väl i förorten mot era egna!
Har du varit ute i förorterna nångång? Har du snackat med någon icke-vit om deras uppfattning av polisen? Jag gissar på nej. Dessa demonstrationer handlar om att göra sin röst hörd, en röst som ignoreras varje dag av såna som dig.
Citera
2020-06-04, 00:16
Medlem
Jag är inte etnisk Svensk så dom trattarna försöka ta rasist kortet kan åka hem till vilket land dom nu kommer ifrån, inte för det gör en till en rasist men tydligen så dikterar din hudfärg vad du är för något nu mera, vi har gått tillbaka i tiden med alla dessa idioter som vill leva i USA:s historia och göra andra länders problem våra problem. Sorry men åk dit då! trattar hela bunten har fått nog från all denna skit som jag har sett idag, om två veckor kommer vi ha en ökad spridning igen med corona så bra där.

Alla poliser som gick ned på knän borde sparkas omedelbart om dom tror att dom är från USA får dom bli poliser där istället och alla poliser som använda tårgas gjorde bra ifrån sig och alla trattar som skriver det vara bara tjejer är dom största idioterna dom ville inte lyssna och gjorde motsatsen till vad en polis säger är det mest efterblivna jag har sett på länge. Inget som polisen gjorde idag var övervåld och ni förstör för alla som har upplevt riktigt övervåld från poliser i Sverige.

Kommer ihåg hur glada alla var över polisen när terror attentatet pågick men nu lever ni i USA igen. Vi har en förlorad generation som kommer knulla alla oss i röven och tror mig vi kommer hosta upp våra sista timmar.
Citera
2020-06-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Sverige är inte i ett vakuum lilla man.. tro mig alla gynnas. Jag försöker ej rättfärdiga våldet idag, mne säger bar att det spelar in...
problemet är att du försöker smälla ihop alla i en grupp och ge de vissa attribut. det är ju det som är problemet med hela den här identitets politiken. alla har en nedärvd "skuld". det är ju helt sinnessjukt och helt verklighetsfrånvänt.

afrika tex är en jätte kontinent med länder som krigar inbördes och faktiskt även har en historia av slavhandel och andra vidriga brott mot varandra. att vita män var de än kommer ifrån hela världen eller vad de än har för bakgrund skall ha en skuld till afrikas problem är en fantasi.

naturligtvis har alla olika förutsättningar. men att dra på sig en offerkofta löser inga problem.
Citera
2020-06-04, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Någon som lyckats avslöja namnet på poliskvinnan som åsidosatte sin order och böjde knäet? Det borde inte vara så svårt att luska fram.
Hon blir hyllad av slaskmedia i veckan, var så säker på det.
Citera
2020-06-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Tror ni att polisen kommer låta demonstrationen i Malmö senare idag bli av och verka lika passivt som under denna i Stockholm?
Utifrån ett folkhälsoperspektiv så borde det klassas som skandal om det tillåts
Citera
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det finns en uppenbar orsak till att svarta i USA och invandrare i Sverige hamnar i problem med polisen. Det är för att man begår brott i väldigt hög utsträckning, man är kriminella, man är grovt överrepresenterade vid brott. Då utsätts man också i högre grad för polisens åtgärder. Går man runt med illegala vapen i USA som svarta betydligt oftare än andra gör, ja självklart kommer man skjutas oftare av polisen då också. Den kopplingen är uppenbar, men nämns inte ens i media varken i USA eller i Sverige.

Om invandrare och svarta i så väldigt hög andel slutar begå brott och slutar gå runt med vapen så slipper ni polisens ingripanden därefter också. Begår man grova brott i massor och är kraftigt överrepresenterade vid våld, skjutningar och annat skit så kommer man också utsättas för repressalierna för det. Det skulle man fatta om man haft någon form av intelligens.
Nu verkar det ju dock vara i ropet att ta en genväg till denna goda behandling som efterfrågas genom att ge dessa grupper frikort att bete sig på det sätt som gör att de ofta hamnar i problem.

Sedan undrar man ju lite retoriskt när invandrares överrepresentation i diverse djävulstyg lett till upplopp på stan bland européer? När lynchades arabgäng senast på svenska gator? Förklaras det inte det se gör alltid med diverse ursäktande förhållanden och att det handlar om individer? Sedan dör en svart man i USA och då är hela den civiliserade mänskligheten att skylla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Har du varit ute i förorterna nångång? Har du snackat med någon icke-vit om deras uppfattning av polisen? Jag gissar på nej. Dessa demonstrationer handlar om att göra sin röst hörd, en röst som ignoreras varje dag av såna som dig.
Den uppfattningen är medtagen från andra länder/kulturer där staten är din fiende och det enda som betyder nåt är klanen. Sen ingriper polisen mot kriminella när de begår brott men säger sig vara oskyldiga/strukturellt förtryckta/får inga chanser i livet etc varpå de anser sig vara trakasserade av polisen eftersom de inte får begå brott i fred. Därav.
Citera
2020-06-04, 00:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Genom sitt smarta drag undvek hon både att bli misshandlad och få bilen vandaliserad.
Å fan, så det var så att hon kände outtalat hot både mot sig själv och kårens egendom?
Trodde att detta skulle vara en fredlig demonstration
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag undrar hur detta kommer utvecklas.

Bara en tidsfråga innan det blir illa på riktigt.

För nu handlar det mest om att vita måste ta avstånd från sig själva i princip, snarare än en manifestation för jämlikhet. Inte ett ord om andra grupper som förtryckt svarta utan det är en fientlig inställning mot specifikt vita allt grundas på.

Arvsynd. Kollektiv bestraffning. Hämnd.

På grund av vad helt andra främmande människor gör i helt andra länder, och även vad människor gjort för flera hundra år sedan. Det är ju helt sjukt egentligen för detta är aldrig något som accepteras i andra sammanhang.

Sedan är det ju ingen som bryr sig om slavhandeln som fortfarande pågår i arabvärlden, år 2020.

Hatet mot vita kommer alltid väga tyngst.

Amerikanerna har betydligt fler rasrelaterade problem att ta itu med men det berör inte Sverige på något sätt. Minoriteter här är inte utsatta och någon polisbrutalitet är det inte fråga om, särskilt inte mot mörkhyade.

Så vad är detta, är det en manifestation för Floyd eller är det en demonstration mot vita?
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hon knäböjde. Andra har tolkat gesten som ett fördömande av polisvåld och ett stöd för allas och särskilt svartas lika värde. Men egentligen är det väl upp till henne vad hon ville visa med gesten? Det är väl ganska förmätet av dig att tolka den på ett annat sätt än det sätt som hon själv kan tänkas velat att gesten skulle tolkas på?

Synonymer till fredlig är lugn, inte våldsam och stillsam. Demonstrationen var lugn och inte våldsam alltså var den fredlig. Att den arrangerades utan tillstånd är oväsentligt. Sedan verkar det vara en överdrift att påstå att folk löpte bärsärkagång eftersom demonstrationen. Men det är också oväsentligt.

Kopplingen är de galna jämförelser du och andra försökt er på i tråden. Att knäböja och fördöma polisvåld är liksom inte samma sak som att heila och kräva att alla invandrare ska sparkas ur landet.
Det är inte bara knäböjande och hennes "egna tolkning" det handlar om utan att hon håller upp en skylt som för det första delar upp folk i raser och sen kräver att alla inom den vita rasen ska demonstrera/gå ner på knä/uttala sig.

Hade det inte setts som politiskt om hon stått och kramats med ett gäng alt right snubbar , gjort okej-tecknet och hållit upp en skylt där det står " Svartas tystnad gällande överrepresentationen vid våldsbrott är att klassas som våld" ?
Citera
2020-06-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGibbons
Sluta tala för andra din mongolid, du är en tratt som lever i en vänster fantasi. Sluta tala för vad jag vill mongo. Jag vill att ni alla sluta ta ord som ni tror folk som är inte etnisk Svenska som mig och slutar demonstrera för andra länders problem! SLUTA tratt jävel!
Detta är ett internationellt problem i samhällen som har människor med olika bakgrunder. Om du, trots internationella demonstrationer, inte ser detta så är det kanske du som lever i en fantasi värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in