2020-06-04, 00:11
Medlem
sebastian_s avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-slar-tillbaka-vi-kan-inte-neka-folk

Det här måste vara fel. Vid kristider så måste man väl kunna förbjuda allmänna sammankomster om man tror att fler kommer?

Det är verkligen en genomgående tråd i Sverige att det råder en defaitism. Ingenting går att stoppa,kontrollera eller göra rätt. Allting bara flyter på som om det var ödet. Förutom när det gäller sexköp.
Citera
2020-06-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Men maaaaajoriteten av de begår inte brott alls och lever sitt liv helt normalt. Men ändå blir behandlade som kriminella, ett av anlednigarna till demonstrationen.

Har du nåt exempel på det? Och av vem? Polisen? Kassörskan på Ica?

Det är jävligt många offerkoftor från just det hållet, så fort era förväntningar på samhället (eller vad som helst egentligen) inte infrias så dras rasistkortet fram eller annan bullshit.
Majoriteten av alla skjutna negrer i Sverige är skjutna av andra negrer. Är det nånstans ni ska demonstrera så är det väl i förorten mot era egna!
Senast redigerad av ederkoppmannen 2020-06-04 kl. 00:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Sluta.. snälla sluta bara...

How much money did Britain take away from India? About $45 trillion in 173 years, says top economist
https://www.businesstoday.in/current/economy-politics/this-economist-says-britain-took-away-usd-45-trillion-from-india-in-173-years/story/292352.html
De siffrorna är dragna ur röven. Men låt oss testa om de har någon betydelse:

9.2 triljoner kunde britterna dra in från att ha Indien som koloni där man då var tvungen att industrialisera landet för att få avkastning på insatt arbete. Förstår du vilket enormt armod som Indien varit i utan västs uppfinningar och draghjälp?

Och oavsett: för din egen del: är jag som vit skyldig dig något för att britterna styrde indien under en period?

Med samma resonemang som du använder kan jag hålla alla blattar och svarta ansvariga för det enorma elände som dragit över väst sedan ni fick tillträde som gäster. Jag kunde säga att det klokaste var inte återvandring, utan vi skulle istället för att skicka er hem med en enkelbiljett, så skulle vi koka tvål och gödsla med er på åkrarna.

Jag tror faktiskt att inte du har det kognitiva på plats för att förstå hur resonemangen bygger på samma tanke om arvssynd, men kortfattat:

Jag kan hålla varje enskild blatte och svart enskilt ansvarig för allt elände ni någonsin hittat på. Vill du ha en sådan situation?
Citera
Medlem
Citat:
Eller nazister, beroende på vilken idiot du frågar.

Det är själva poliskårens uppgift att vara både nazist och kommunist - kåren är helt och hållet blind!
Jag tänker ju tex inte börja förklara vad "Fasces" är.

Ej heller kommer jag att säga att polisen i Moskva - är värre än polisen i New York.

Men Sveriges "polis" är ett gäng politiska idioter - är fastlagt..
Senast redigerad av Whistlehead 2020-06-04 kl. 00:15.
Citera
Medlem
pocahontas väns avatar
Någon som lyckats avslöja namnet på poliskvinnan som åsidosatte sin order och böjde knäet? Det borde inte vara så svårt att luska fram.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Nej, hon visade att hon sympatiserar med demonstranterna - och de står för andra saker än "allas lika värde". (FB) Black Lives Matter demonstration på Sergels torg.

Hon knäböjde. Andra har tolkat gesten som ett fördömande av polisvåld och ett stöd för allas och särskilt svartas lika värde. Men egentligen är det väl upp till henne vad hon ville visa med gesten? Det är väl ganska förmätet av dig att tolka den på ett annat sätt än det sätt som hon själv kan tänkas velat att gesten skulle tolkas på?

Citat:
Det här var inte "en fredlig demonstration", utan en demonstration där man redan från början inte respekterade tillståndet, och därefter har löpt bärsärk på flera platser i Stockholm.

Synonymer till fredlig är lugn, inte våldsam och stillsam. Demonstrationen var lugn och inte våldsam alltså var den fredlig. Att den arrangerades utan tillstånd är oväsentligt. Sedan verkar det vara en överdrift att påstå att folk löpte bärsärkagång eftersom demonstrationen. Men det är också oväsentligt.

Citat:
Citat:
Jo, för att kämpa för ett rasrent Norden och för att invandrare ska deporteras är ju precis samma sak som att kämpa för allas lika värde....

Förstår inte riktigt kopplingen, varken till det jag skrev eller tråden. Den här tråden handlar om en demonstration som har en kraftig slagsida åt vänster.

Kopplingen är de galna jämförelser du och andra försökt er på i tråden. Att knäböja och fördöma polisvåld är liksom inte samma sak som att heila och kräva att alla invandrare ska sparkas ur landet.
Citera
2020-06-04, 00:13
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Ja, såg en bild på Twitter från protesten.
Nån liten tjej med hästsvans hade en skylt som sa något i stil med "Tar man svartas snoppar i sin mun men inte står upp för svartas rättigheter så är man rasist."

Jag såg ett plakat med en hästsvans påsatt, men sen vid en närmare blick så var det en tös som satt sig på en svart påle och njöt av utsikten.
Citera
2020-06-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
"white silence is violence"

Hoppas hon vet att Svensk Polis är överlägset värst i Norden och i Europa när det gäller polisvåld
2018 var det bara två Europeiska länder som sköt fler än Sverige (Frankrike och Tyskland)

Sverige sköt fler än Frankrike och Tyskland om man räknar "rate per 10 million
2010-2018 sköt Svensk polis fler än Storbritanniens polis under samma period.

Sen tillkommer de som stryps av Polisen eller dödas utan att bli skjutna
och Sverige ligger nog högt där också. Wiki
Människorna som dödas av svenska polisen är sådana som psykvården inte kunnat hantera.

Man kan se det som elitism och funkofobi, men det har inget med hudfärgen att göra. Ingen polis gick på Sinthu Selvarajah medan han var frisk, och Eric Donell blev dödad trots att han var vit.
Citera
2020-06-04, 00:14
Bannlyst
I LA är det stil på demonstranterna.
Tack för i kväll.

Den blonda på båda bilderna 😷👍

https://imgur.com/a/27rc0BZ
Citera
2020-06-04, 00:15
Avslutad
100% drägg där. Hoppas de får corona allihop och dör utan smärtstillande som de på äldreboenden. Vi vet ju alla att dräggen inte bryr sig om äldre - dräggen bryr sig inte om någon alls - inte ens GF.

Edit, det är ju så kul att kaosa lite.
Citera
Medlem
Tror ni att polisen kommer låta demonstrationen i Malmö senare idag bli av och verka lika passivt som under denna i Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Fan ska jag kunna de för, de la ba o beställa.
Men svenska kvinnor som utsätts för överfallsvåldtäkter varannan vecka eller alla 500 svenska ungdomar som rånas varje år, tror du inte de känner sig diskriminerade?? Eller bostadslösa svenskar som ställs längst bak till förmån för flyktingar som går före i kön?

Det som svenskar utsätts för idag är lite värre än inbillningen att man inte släpps in på en nattklubb för at man är svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in