Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Du insinuerar att polisen gick med i demonstrationståget. Det gjorde hon inte. Alltså ljuger du (som vanligt). Hon knäböjde och visade därigenom sitt stöd för kampen mot polisvåld och för allas lika värde. Har man inte hål i huvudet har man heller inga synpunkter på det.
Nej, hon visade att hon sympatiserar med demonstranterna - och de står för andra saker än "allas lika värde".
(FB) Black Lives Matter demonstration på Sergels torg.
Det här var inte "en fredlig demonstration", utan en demonstration där man redan från början inte respekterade tillståndet, och därefter har löpt bärsärk på flera platser i Stockholm. Vill man hylla en avliden polisman finns helt andra sätt att visa sin vördnad. Men den kvinnliga polisen valde att legitimera deras beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jo, för att kämpa för ett rasrent Norden och för att invandrare ska deporteras är ju precis samma sak som att kämpa för allas lika värde....
Förstår inte riktigt kopplingen, varken till det jag skrev eller tråden. Den här tråden handlar om en demonstration som har en kraftig slagsida åt vänster.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Du är en uttalad byfåne.
Om det känns bättre för dig kan jag ta på mig den rollen.