2020-06-03, 23:40
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du insinuerar att polisen gick med i demonstrationståget. Det gjorde hon inte. Alltså ljuger du (som vanligt). Hon knäböjde och visade därigenom sitt stöd för kampen mot polisvåld och för allas lika värde. Har man inte hål i huvudet har man heller inga synpunkter på det.

Jo, för att kämpa för ett rasrent Norden och för att invandrare ska deporteras är ju precis samma sak som att kämpa för allas lika värde....

Du är en uttalad byfåne.

Om alla ska verkligen vara lika värda då behövs det även rörelser som ska representera vita intressen. Dvs någon som NMR. Det finns ju rörelser för alla andra grupper. Vem pratar för vita människor som blir orättvist behandlade eller är offer för rasistvåld? Ni erkänner ju inte ens att det finns någon rasism mot vita. I ett mångkulturellt land bör alla behandlas lika.
Citera
Medlem
Citat:
Du insinuerar att polisen gick med i demonstrationståget. Det gjorde hon inte. Alltså ljuger du (som vanligt). Hon knäböjde och visade därigenom sitt stöd för kampen mot polisvåld och för allas lika värde. Har man inte hål i huvudet har man heller inga synpunkter på det.
Nej, hon visade att hon sympatiserar med demonstranterna - och de står för andra saker än "allas lika värde". (FB) Black Lives Matter demonstration på Sergels torg.

Det här var inte "en fredlig demonstration", utan en demonstration där man redan från början inte respekterade tillståndet, och därefter har löpt bärsärk på flera platser i Stockholm. Vill man hylla en avliden polisman finns helt andra sätt att visa sin vördnad. Men den kvinnliga polisen valde att legitimera deras beteende.

Citat:
Jo, för att kämpa för ett rasrent Norden och för att invandrare ska deporteras är ju precis samma sak som att kämpa för allas lika värde....
Förstår inte riktigt kopplingen, varken till det jag skrev eller tråden. Den här tråden handlar om en demonstration som har en kraftig slagsida åt vänster.

Citat:
Du är en uttalad byfåne.
Om det känns bättre för dig kan jag ta på mig den rollen.
Citera
Medlem
Fan va imponerad man är av Sverige som ännu en gång visade, likt majoriteten av världen, att man inte håller tillbaka med stöd och sympati för utsatta grupper i samhället!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Nu går jag OT här men fanns det någon av er svenska killar som dejtade invandrartjejer? Eller ens tjejer öht? Fick svennarna som började bete sig som blattar en smula mer "respekt" än er andra? Hur fan mår du mentalt efter denna uppväxten?

Försöker få mig en uppfattning om hur det skulle vara att växa upp som ung svensk kille idag.

Kan confirma läget, svenska tjejer föredrar de våldsamma utlänningarna medans de svenska magra killarna går med nycklarna runt halsen och kollar mest kollar ner i marken och i telefonen. Det ser inte ljust ut, och då går jag lätt på den bästa skoian i staden ur det perspektivet.....

Jag hoppas alla vet hur infiltrerat skolsystemet är och hur svenskar blir totalt förnedrade varje dag utan att någon ingriper.

Det är upp till varje förälder att se till att det blir något av deras barn nu!!
Citera
2020-06-03, 23:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och så här kan det se ut i USA:

https://edition.cnn.com/videos/us/2020/06/01/police-kneel-solidarity-protesters-george-floyd-death-es-vpx.cnn

Skillnaden mellan länderna är väl att i USA var det spontana demonstrationer som växte lavinartat
i Sverige är det Farbror Blå som var så ointelligenta så de gav tillstånd för en demonstration som denna lilla polis flicka deltog i helt spontant
Citera
2020-06-03, 23:42
Medlem
Fyfan vad man skäms över sin generation när man ser dessa klipp. Finns ju ingen vettig som är under 25 år som vill bo kvar i detta land ifall möjlighet ges till att emigrera till något bättre.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Jävla socfall. Hästarna borde fått köra ner dom. Sedan ta hand om dom och om icke-svenskar ut med dom. em och klaga i jävla Afganistan eller va fan de kommer ifrån!
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu befinner vi oss i landet Sverige och denna lilla polis flicka kommer att hyllat i de flesta media i morgon så att hela situationen eldas på. Personligen skulle jag önska att hon blev avstängd direkt och sparkad så långt från kåren som det bara går.
Nästa steg är att få Anders Tegnell att i morgon på presskonferensen säga att alla demonstrationer kommer att vara undantagna från regeln om max personer som samlas

Tycker inte det fanns så mycket att göra, hon blev omringad av människor som skrek på henne så hon gjorde väl det som kändes tryggast. Sparken för det? Nja... men man kan iaf ta upp det i ett möte om det nu hjälper och diskutera vad fan som gäller inom kåren och demonstrationer.

Kommer hitta tid imorgon 14:00 för att höra vad Tegnell har att säga, det här bara MÅSTE tas upp. Hoppas på grillning(!) från journalisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Haha, utsatt grupp.
De får allt på silverfat och handskas med silkesvantar av allt och alla.
Dags att stänga ner Twitter och komma ut i verkligheten.
Alltså detta är inte sant. Man demonsterar inte om livet är fint. På samma sätt som att det inte fanns någon bensinuppror när bränslet var billigt. Logiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"white silence is violence" ?

Ahaaa så nu går det bra att kategorisera folk baserat på hudfärg och gärningar- och ifrån polisen givetvis. Berör detta andra brott? grupptvåldtäkter, förnedringsrån osv? Är dessa etniciteter skyldiga med när de inte säger något?!

Nej, köttmysterium/rasifierade är alltid oskyldiga. Har du inte lärt dig att allt ont i världen är skapat utav vita människor och att vi måste betala priset för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Fan va imponerad man är av Sverige som ännu en gång visade, likt majoriteten av världen, att man inte håller tillbaka med stöd och sympati för utsatta grupper i samhället!

Bra humor där. :*)
Citera
2020-06-03, 23:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Eller den här Wilma som fick huvudet avskuret av sin importerade snubbe.

de här är inte nere på knä än men vi får väl se.

https://www.youtube.com/watch?v=MPrOZmX2GiM

Det är så mycket sjuka saker, men det här tar nästan priset tycker jag.
Mums. Ned på knä, precis som i samband med de ökända förnedringsrånen? Var det någon som sa att antirasism inte är svenskfientlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in