2020-06-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Om detta är masshysteri undrar man hur många fall av historiska masspsykoser saknas från listor som denna av politiskt korrekta orsaker: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_hysteria_cases

Konstigt att det alltid är neger och arab som får masshysteri - jävligt lustigt sammanträffande.
Citera
Bannlyst
Har dagens svenska BLM demonstration fått nån internationell uppmärksamhet?
Citera
Medlem
moodyfieds avatar
Den långa videon länkad i tråden är borta. Kan någon länka den till mig? Hittar bara vinklade klipp på Twitter.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavor
Amerikanism är fan som ett virus. Det tränger in i alla andra kulturer och som nanobots injecerade av borg drönare så konverteras kommande generationer till hyperglobalism. Plötsligt tror de att vi alla bor i USA och ska ha exakt samma värderingar som amerikanska liberaler har.
Snyggt! Jo, det är ett jävla otyg, det här med amerikaniseringen. Jag tror nog att man kan beskylla sociala media för den snabba spridningen av detta gift. Hur som helst helt jävla uppåt väggarna galet att hålla på och kravalla i Sverige för att visa solidaritet med avskum i ett annat land på andra sidan havet. Ska bli spännande att läsa reaktionerna i slaskmedia de kommande dagarna. Jag gissar på ett massivt fokus på BLM-rörelsen och minimal uppmärksamhet för allt negativt med uppståndelsen i vår huvudstad i kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det hela kokar ju ned till om i fall förintelsen går att jämföra med lika rättigheter oavsett hudfärg. Jag tycker inte det, och menar att ett hyllande av förintelsen är förkastligt, och går mot polisens värdegrund.

Jämför med exempelvis Pride. Där brukar det gå uniformerade poliser. Men det skulle sannolikt anses strida mot polisens värdegrund att uniformerade demonstrera mot hbtq.

Men nej, poliser bör generellt sett inte hålla i plakat etc.. Men i den här konkreta situationen så tror jag att hon gjorde en korrekt bedömning.
ja med tanke på hotbilden så hade hon väl inte kunnat göra annat än att knäböja och göra det som demonstranterna ville att hon skulle göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Visst är det så, men det är inte direkt något som Sverige brytt sig om innan så varför börja nu?

Har du helt missat att vi är mitt upp i en pågående pandemi som fått åtskilliga länder att stänga ner hela verksamheten? Gränser som stängs? Folk som dör för att vården är överbelastad?

Herregud hur jävla dum i huvudet kan du vara.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Varför protestera mot nåt som händer i nåt annat land?
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Hur fan är man funtad som människa om man går ner på knä?
Måste ju verkligen ha noll självrespekt.

En god representant för den svenska poliskåren
I morgon kommer alla poliser att böja knä med små skyltar där det står "White silence is violence" – "Vit tystnad är våld" och det kommer att bli Farbor Blå nya slogan , samt att det ska finnas som dekal på alla snutbilar
Citera
2020-06-03, 23:32
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Tjänstemän ska naturligtvis alltid vara neutrala och sköta sina arbetsuppgifter. Att gå i demonstrationståg kan knappast vara en rimlig arbetsbeskrivning för Sveriges poliser. Att delta i en demonstration med kraftig slagsida åt vänster är knappast det en polisuniform ska stå för.

Du insinuerar att polisen gick med i demonstrationståget. Det gjorde hon inte. Alltså ljuger du (som vanligt). Hon knäböjde och visade därigenom sitt stöd för kampen mot polisvåld och för allas lika värde. Har man inte hål i huvudet har man heller inga synpunkter på det.

Citat:
Jag antar att du framöver kommer sitta tyst när poliser går i NMRs demonstrationståg, kanske till och med sträcker högerarmen i luften? Du vet mycket väl att det är orimligt - därför ska poliser inte alls delta i demonstrationer.

Jo, för att kämpa för ett rasrent Norden och för att invandrare ska deporteras är ju precis samma sak som att kämpa för allas lika värde....

Citat:
Du är uttalad vänsterpartist

Du är en uttalad byfåne.
Citera
Medlem
Vad heter snuten som går ner på knä?
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
tycker det är lite läskigt faktiskt. måste vara rätt obehagligt att bli nedtvingad på knä och ha massa folk som står och skriker att dom hatar dig runtomkring.

inte direkt ett val hon har att välja att dela budskapet eller ej.
Om du har sett videon så är det en polisbil framför henne och två kollegor runtomkring
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Den långa videon länkad i tråden är borta. Kan någon länka den till mig? Hittar bara vinklade klipp på Twitter.

Menade du denna?

https://www.instagram.com/tv/CA-uqkLFZ42/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in