Citat:
Ursprungligen postat av
neoconspiracy
Hoppar in här, följt tråden länge men postar inte så ofta.
Jag vet inte om det diskuterats tidigare, men jag tyckte kuddfodralen var intressanta. Någon sa långt tidigare i tråden att mördare ofta täcker över huvudet vid styckning, för att avhumanisera etc (även sagt av Leif GW vill jag minnas). Känns ju rimligt att MGM gjort just detta med tanke på jacket i kuddfodralet, blodspår samt fynd av mänsklig vävnad. Men som sagt säkert fler som dragit den slutsatsen.
Det som stör mig mest är såklart att man inte hittat resten av kroppen. Med tanke på folieåtgången känns det ju inte helt omöjligt att resterande kroppsdelar paketerats också. Om han nu styckade resten av kroppen, det kan vi såklart inte veta säkert. Frågan är ju bara var resten finns, sopteorin är en teori framförd av många som jag lutar lite åt.
Förövrigt tycker jag Vemsa borde lägga sin energi på att klura ut vart resten av kroppen kan ha hamnat, för han/hon tycks vara extremt duktig på att klura ut sätt som Wilma inte mördats av MGM.
Jag har redan föreslagit flera ställen där kroppen kan finnas, tex på vinden i en säck ovanpå sängen som syns längst upp till höger på bilden på sida 558 i FUP.
Börja söka där, och i säckarna som syns på samma sida.
Sen kan man söka i källaren och i alla tänkbara utrymmen i huset. Tex sopnedkast i huset som inte används längre, eller utrymmet ovanför sopnedkastet på sida 549 i FUP. Det ser uppbrutet ut.
Eller i gamla trasiga tvättmaskiner mm i huset. Passa på att röja i huset, och släng gammalt skräp!
Polisen söker tydligen bara på sådana ställen där hundar har markerat. Men har polisen sökt på tex vinden överallt?
Hundarna markerade ju där.
Och jo, det går att stänga inne lukten om man knyter säcken hårt, och om kroppen inte har börjat lukta ännu.
Att hennes huvud fanns i huset, tyder på att även resten av kroppen finns där någonstans.
Men sen har jag även föreslagit att hon finns under botten av bäcken i Ljungskile, dit han åkte efter att han enligt åklagaren dödade Wilma, och som syns på sida 321-322 i FUP.
Så dämm upp den bäcken och gräv upp den, så kanske ni hittar Wilma där. Jag har förklarat tidigare i tråden hur man kan gräva ner saker under botten på en bäck.
Eller sök i eller vid bäckens källa.
Eller kanske lämnade han en väska på tåget till Göteborg och lät den åka dit medan han gick av i Ljungskile, och någon tog emot den där, eller den är kvar på någon hittegodscentral. Han sa ju själv under rättegången i fredags att han kände att hon är i Göteborg.