2020-06-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker Det verkar luta åt Psykiatrisk vård. Då behöver dom ju inte heller bestämma hur många år det ska bli utan det kommer hans framtida hälsa bestämma. Lite mindre bekymmer för domstolen också. Men det avgör ju den stora sinnesundersökningen. Sen går tiden och vi får annat att tänka på än Tishko och Wilma. Ganska fort bortglömt liksom allting annat. Sen vad gärningen ska kallas vet jag inte riktigt.
Glömde också att skriva det att sedan med rätt medicinering blir han ganska fort bättre Och blir ganska fort utskriven utan at vi lägger märke till det. Wilma har då dragit det kortaste strået.
Citera
2020-06-03, 22:52
Medlem
För er som inte lyssnat på P3 dokumentär om mordet på Fatime, så gör det.
Visst, tänker ni. Men vad har det med det här mordet att göra ?
Jo det visar hur släkten kan ha inflytande på andra i släkten att begå brott. Men också att alla kurder inte tänker eller beter sig likadant.

Hur var det med Tishko, var han påverkad av övriga släktingar ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-03 kl. 22:58.
Citera
2020-06-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Var i FUP står det att det fanns blödningar i huvudet uppkomna av våld innan döden?
Jag hittar det inte.

Om du försöker läsa FUP utifrån teorin att Wilma har dött "på egen hand", då skulle du hitta massor som tyder på att det är så.

Och utöver meningen nedan på sida 182 i FUP, så finns inget som motsäger att Wilma dog "på egen hand":

"Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden."

Och egentligen motsäger det inte att hon dog "på egen hand", eftersom man kan slå sig själv i ansiktet upprepade gånger med trubbigt föremål, tex knytnävarna eller annat föremål.
Ber om ursäkt på förhand men det är ju lättare att få förlåtelse än tillåtelse.

Tänk vilken otrolig tillgång du hade varit, VEMSA, om du inte ständigt skall spela "djävelens advokat".
Du har ju en enastående noggrannhet och sinne för detaljer, tänker på dina redogörelser gällande twitterkontona, och verkar vara fullständigt outröttlig.
Va faan, lägg krutet på att leta hål och hjälpa till att täta åklagarens bevisföring istället. Det är ställt utom rimligt tvivel att T har något med detta att göra. Tror du hade varit en oersättlig resurs.
Som det är nu framstår du mer som en rättshaverist.
Citera
2020-06-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
För er som inte lyssnat på P3 dokumentär om mordet på Fatime, så gör det.
Visst, tänker ni. Men vad har det med detta mordet att göra ?
Jo det visar hur släkten kan ha inflytande på andra i släkten att begå brott. Men också att alla kurder inte tänker eller beter sig likadant.

Hur var det med Tishko, var han påverkat av övriga släktingar ?
Det var han säkert. Speciellt detta med klädseln. Kanske matlagningen också. Att det inte var vad mamma brukade laga. Och att kvinnan sköter hushållet, både städning och matlagning. Allt sådant.
Citera
2020-06-03, 22:59
Medlem
Citat:
Glömde också att skriva det att sedan med rätt medicinering blir han ganska fort bättre Och blir ganska fort utskriven utan at vi lägger märke till det. Wilma har då dragit det kortaste strået.

Schizofreni ska väl vara ganska svårt o få bukt på? Men jo det går allt.
Men narsissistisk personlighet störning och eller antisocial personlighetsstörning är obotbart.
Men jag hoppas verkligen att det inte kommer bli så med hela mitt väsen hoppas jag han åker in och hur han behandlas eller mår därefter skiter jag i så länge det inte är positivt.
Citera
2020-06-03, 22:59
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag skulle tro att han fått en del ytliga sår när Wilma försökt skydda sig.

Alternativt att han tagit i med sådan frenesi att han skadat sig själv av ren oförsiktighet.

Hursomhelst, de gjorde en läkarkontroll på Tishko dagarna efter gripandet, hans blessyrer finns dokumenterade i FUP.

Jag tycker inte dom sår som är dokumenterade stämmer överens med en stor blodpöl på en matta, tillräckligt mycket för att han har vänt på den och försökt torka den.

Hur som helst, borde inte bevisen för grov misshandel i alla fall vara fällande?
Att bevisa att han har dödat henne med uppsåt är svårt när vi inte ens vet hur hon dog.
Men med muskelvävnad på väggen och ett skadat huvud, borde väl åtminstone vållande till annans död vara bevisat?
Eller?
Citera
2020-06-03, 23:05
Medlem
Citat:
Det var han säkert. Speciellt detta med klädseln. Kanske matlagningen också. Att det inte var vad mamma brukade laga. Och att kvinnan sköter hushållet, både städning och matlagning. Allt sådant.

Kanske gillade inte släkten att han hade ihop det med en svenska, var kristen och gillade såväl Trump som Sd ?

I P3 dokumentär om Fatime framgick det ju att Fadimes far inte hade något emot att han gifte sig med den halvsvenska pojkvännen. Men däremot var en del av den övriga släkten emot detta starkt. Varpå pappan såg det som ett tvång att mörda sin dotter.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/90755

Finns även på Spotify
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-03 kl. 23:14.
Citera
2020-06-03, 23:09
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
När dessa prover tas, tas även kreatiningprov, dvs det mäter hur koncentrerad urinen är. Om kreatininvärdet är för högt (dvs personen har druckit väldigt mycket vatten eller liknande samt gått mycket på toaletten innan) går det inte alltid att se om x substans finns i urinen.

Från sida 186 i FUP:

"Analysresultat
Substans
Kreatinin A 0,08 mg/ml

Kreatinin är en kroppsegen substans som utsöndras i urinen. Kreatininkoncentrationer under 0,25 mg/ml kan tyda
på en utspädning av prov eller tillfälligt ökad urinproduktion."

Från sida 188 i FUP:

"Anna Jönsson, toxikolog på RMV, kontaktas med anledning av analysresultatet vad gäller
Tishko Ahmeds urinprov.
Anna uppger att den låga kreatinin koncentrationen i urinprovet tyder på att provet är utspätt.
Orsaken till det kan vara att den som lämnat provet har druckit mycket eller att provet på annat
sätt blivit utspätt.
Följden av detta kan bli att man missar substanser vid analysen. Anna kan inte säga att det är
så i detta fallet då det skulle vara spekulationer.
Det finns ingen alternativ eller utökad analys som kan utföras nu i efterhand."

Han kan alltså mycket väl ha rökt på under helgen men det syntes inte pga av det låga kreatininvärdet.

De skulle däremot ha kunnat ta ett hårprov (THC och andra droger kan ses i håranalyser i upp till 90 dagar om jag inte läste fel) för att se om det T intagit THC (Cannabis). Dock är det inte helt tillförlitligt eftersom THC kan sätta sig i håret på någon som varit i närheten av någon annan som rökt. Men "många" företag använder dessa tester så visst borde polisen kollat det också. Men de kanske inte ansåg det nödvändigt, vad vet jag.

.
Jag håller med dig, det är konstigt att de inte gjorde någon djupare droganalys. Toxikologens uttalande ifrågasätter jag, visst går det att påvisa droger på andra sätt än urinprov.
Antagligen följde de inte drog-uppslaget eftersom det inte hade bidragit till att hitta Wilma eller mördaren, inte heller förklarat hur hon avlidit. Idag när vi vet att andra delar av utredningen inte gått som poliserna velat hade det varit bra med ytterligare ett indicie i form av bevis på att han drogade. Läkarutlåtandet i FUP som säger att man bland annat kan få vanföreställningar av marijuana väger inte lika tungt utan svart på vitt att han faktiskt drogade. Det finns en hel del indicier och vittnen som talar om det men teknisk bevisning väger tyngre.
Citera
2020-06-03, 23:11
Medlem
Ser mycket fram emot (missförstå mig rätt) att höra rättsläkare den 8e!
Funderar över hur T kmr reagera på det?
Att höra sakligt och detaljerat om skadorna han åstadkommit.
Undrar om det kmr påverka honom på ngt sätt, åt något håll.
Stolt, bedrövad, ångerfull, tillfreds osv osv.
Det återstår att se (eller läsa rättare sagt).
Citera
2020-06-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ser mycket fram emot (missförstå mig rätt) att höra rättsläkare den 8e!
Funderar över hur T kmr reagera på det?
Att höra sakligt och detaljerat om skadorna han åstadkommit.
Undrar om det kmr påverka honom på ngt sätt, åt något håll.
Stolt, bedrövad, ångerfull, tillfreds osv osv.
Det återstår att se (eller läsa rättare sagt).
Intressant. Förhörsledaren beskrev Wilmas skador ur obduktionsprotokollet vid ett polisförhör och han brydde sig inte. Men kanske det blir annorlunda när han har publik?
Citera
2020-06-03, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neoconspiracy
Hoppar in här, följt tråden länge men postar inte så ofta.
Jag vet inte om det diskuterats tidigare, men jag tyckte kuddfodralen var intressanta. Någon sa långt tidigare i tråden att mördare ofta täcker över huvudet vid styckning, för att avhumanisera etc (även sagt av Leif GW vill jag minnas). Känns ju rimligt att MGM gjort just detta med tanke på jacket i kuddfodralet, blodspår samt fynd av mänsklig vävnad. Men som sagt säkert fler som dragit den slutsatsen.

Det som stör mig mest är såklart att man inte hittat resten av kroppen. Med tanke på folieåtgången känns det ju inte helt omöjligt att resterande kroppsdelar paketerats också. Om han nu styckade resten av kroppen, det kan vi såklart inte veta säkert. Frågan är ju bara var resten finns, sopteorin är en teori framförd av många som jag lutar lite åt.

Förövrigt tycker jag Vemsa borde lägga sin energi på att klura ut vart resten av kroppen kan ha hamnat, för han/hon tycks vara extremt duktig på att klura ut sätt som Wilma inte mördats av MGM.

Jag har redan föreslagit flera ställen där kroppen kan finnas, tex på vinden i en säck ovanpå sängen som syns längst upp till höger på bilden på sida 558 i FUP.
Börja söka där, och i säckarna som syns på samma sida.

Sen kan man söka i källaren och i alla tänkbara utrymmen i huset. Tex sopnedkast i huset som inte används längre, eller utrymmet ovanför sopnedkastet på sida 549 i FUP. Det ser uppbrutet ut.
Eller i gamla trasiga tvättmaskiner mm i huset. Passa på att röja i huset, och släng gammalt skräp!

Polisen söker tydligen bara på sådana ställen där hundar har markerat. Men har polisen sökt på tex vinden överallt?
Hundarna markerade ju där.
Och jo, det går att stänga inne lukten om man knyter säcken hårt, och om kroppen inte har börjat lukta ännu.

Att hennes huvud fanns i huset, tyder på att även resten av kroppen finns där någonstans.

Men sen har jag även föreslagit att hon finns under botten av bäcken i Ljungskile, dit han åkte efter att han enligt åklagaren dödade Wilma, och som syns på sida 321-322 i FUP.
Så dämm upp den bäcken och gräv upp den, så kanske ni hittar Wilma där. Jag har förklarat tidigare i tråden hur man kan gräva ner saker under botten på en bäck.
Eller sök i eller vid bäckens källa.

Eller kanske lämnade han en väska på tåget till Göteborg och lät den åka dit medan han gick av i Ljungskile, och någon tog emot den där, eller den är kvar på någon hittegodscentral. Han sa ju själv under rättegången i fredags att han kände att hon är i Göteborg.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-03 kl. 23:26.
Citera
2020-06-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske gillade inte släkten att han hade ihop det med en svenska, var kristen och gillade såväl Trump som Sd ?

I P3 dokumentär om Fatime framgick det ju att Fadimes far inte hade något emot att han gifte sig med den halvsvenska pojkvännen. Men däremot var en del av den övriga släkten emot detta starkt. Varpå pappan såg det som ett tvång att mörda sin dotter.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/90755

Finns även på Spotify

Menar du att den svenska flickan fick T att bli/försöka bli kristen och trum anhängare inte föll i god jord hos dem mer troende släktingar??

Du menar som motiv till att det slutar med att w bragts om livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in