2020-06-03, 22:49
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det tragiska i allt det här är väl ratio svenska tjejer/pojkar bland deltagarna. Och desutom måste man ju lite gubbsjukt konstatera att några av tjejerna ser "snygga" ut, dvs inte the usual vänstertrash. Fattar ni vilka bomber som tickar bland unga killar i 20-årsåldern idag. Att vara ung vit man måste vara den värsta tänkbara förnedringen rent psykologiskt. Ungefär som att vara en ung svart man och se de snyggaste svarta tjejerna promenera med alt-right.

Vad svamlar du om? Exakt alla ser ut ha genetiska avvikelser många generationer tillbaka.

Om det mot förmodan skulle finnas en snygg tjej i klunga som denna skulle inte röra henne med tång. Jag beblandar mig inte med avskum.
Citera
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
En(1) gripen!

Hade det varit fotbollssupportrar hade polisen gått loss totalt.

Man borde samla ihop alla och döma de för terrorism. För det är vad de sysslar med. Det här är ingen demonstration, för det finns inte ens nåt rimligt i det då fler vita blir dödade av svarta i USA än tvärtom. Fler än dubbelt så många vita jmf. med svarta blir dödade av poliser där. Det här är folk som terroriserar. Troll som skapar en rörelse för naiva idioter. Scientologikyrkan missade dessa.

Vakna upp för fan. Vi kan inte låta polisen tillåta terror i vårt land.

Eller NMR-nazister. Då blir folk som ens ser ut som en nazist gripna och slagna
Citera
Medlem
Finns bara en förklaring: rädsla. Olämplig som polis..avskeda kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Tackar och håller tummarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-upploser-manifestation-pa-sergels-torg

Oj det var ett långt klipp. Var det nån speciell del? Tänkte köra en screen rec och ladda upp bara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I att upprätthålla lag ingår att bedöma situationen, för att om möjligt förhindra eller minska risken för lagbrott.
Så om en polis håller upp en skylt med en svastika för att lugna ner en NMR-demonstration, så tycker du det är bra agerat?

Klarar man inte av att vara neutral i tjänsten som polis så borde man byta jobb, enligt mig. Polisen ska inte engagera sig i demonstrations budskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Nej. De lever under eller precis över fattigdomssträcket i USA.
Ja men hans jämförelse var ju relativ, inte absolut.

De har ca 2.5 ggr så hög sysselsättningsgrad i USA jämfört med Sverige. Även om de inte klarar sig lika bra som övriga invandrargrupper har de oändligt mycket bättre förhållanden rent ekonomiskt, socialt än i Sverige. Men det är väl iofs inte en hög ribba.

Men det är oavsett en relevant jämförelse, då trots att somalier generellt är analfabeter och är lågbegåvade när de kommer till Sv, klarar sig ännu sämre här än i andra länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Här är en bild på eländet Finns säkerligen flera men det var denna jag hittade.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/gw1q7p/svensk_poliskvinna_vit_tystnad_är_våld/?utm_medium=android_app&utm_source=share

EDIT: såg att Expressens länk hade bra mycket bättre och fler bilder. Är det två poliskvinnor som knäböjer? Får de endast en varning tro?!
Citera
2020-06-03, 22:50
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
I att upprätthålla lag ingår att bedöma situationen, för att om möjligt förhindra eller minska risken för lagbrott.
Det minskar inte risken för brott när kriminella ser på nyheterna att polisen till och med viker sig för en hop veganer och några gapiga vandrandepinneafrikaner som pekar långfinger.
Senast redigerad av Herostratos 2020-06-03 kl. 22:52.
Citera
2020-06-03, 22:50
Medlem
Ograsts avatar
Känns som om demonstranterna är mer intresserade av att skrika att de hatar polisen och ACAB, än ett genuint intresse för sakfrågorna.
Citera
2020-06-03, 22:51
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Att gå ned på knä sådär är ett tecken på underkastelse.

Japp, det så kallade våldsmonopolet underkastar sig demonstranter.

Här funkar inte lågaffektivt bemötande utan kriminella kommer ta för sig, vilket vi sett i x antal år nu.
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Man måste väl ändå se saker i en kontext, menar jag. Hade det varit lämpligt om hon jobbade med att övervaka att allt gått lugnt till, och sedan vara struntat i det och istället gått med i demonstrationen? Nej.

Men att i det här specifika läget knäböja - med syftet att lugna en upphettad situation? Det tycker jag.

En erinran alt en chef som går ut och kritiserar hennes beteende i media sen är jag nöjd.

I sammanhanget inte så hemskt men knappast en bra idé att poliser ska visa ideologisk lojalitet för att desarmera våldsamma situationer.
Citera
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
SHIEETZ! WE WUZ KANGZ! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-upploser-manifestation-pa-sergels-torg

Någon får ju gärna spara ner detta. Flickorna säger att allt gått lungt till men man tvingas avbryta mitt i intervjun pga att det blir stökigt. Asså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in