Jaha,
Black Lives Matter demonstrationen bryter mot pandemireglerna när långt fler än 50 deltagare samlas.
Varför de protesterar i swedistan mot vad som händer i USA är fortfarande en gåta.
En polis ser horden men istället för att skingra dem med tårgas går fanskapet ur polisbilen och knäböjer varpå ett kramkalas utbryter mellan polisen och demonstranter.
Jag betalar polisens lön genom min skatt och då förväntar jag mig att de skall uppräthålla lag och ordning och inte knäböja inför kaosmänniskor.
Bör polisen avskedas på fläcken eller ska hon hyllas för att hon inte vågar utföra sitt jobb och istället knäböjer framför mobben?
När riktiga poliser kommer och går till attack mot mobben försöker hon dessutom övertala sina kolleger att inte utföra sina jobb..
Ska försöka editera in en länk från expressen sen
Edit
https://www.expressen.se/nyheter/manga-manniskor-vid-manifestation-i-stockholm1/
Edit 2
Citat:
Polis knäböjde bland demonstranter
/../kvinnlig polis gick ur sitt fordon och knäböjde framför demonstranterna /../
/../började det hela med att folk slog på polisbilen.
/../ Människorna svarade med att skrika och krama polisen när hon märkbart tagen knäböjde.
Den goda stämningen förbyttes i kaos när andra poliser kom körande. De rusade ut iklädda hjälmar, utrustade med pepparsprej och batonger.
Personer sprang i samband med polisens stormning upp på polisbilarna.
Bilder från platsen visar hur den kvinnliga polisen då på nytt försökte få kontroll över situationen genom att lugna sina kolleger som stormat platsen.