2020-06-03, 22:47
Medlem
Här är en bild på eländet Finns säkerligen flera men det var denna jag hittade.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/gw1q7p/svensk_poliskvinna_vit_tystnad_är_våld/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(AB)

Pappskiva mot polisbil. Känns som ren tur att ingen dog eller skadades allvarligt.

https://twitter.com/martinsoneby/status/1268249897771446275 Var det denna tjej tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
En svensk kvinnlig polis knäböjer hållandes en skylt med texten "White Silence is Violence" på. Detta samtidigt som det står en hjord unga vuxna som hejar på och fotograferar henne. Därefter så utbryter det ett tårfyllt kramkalas.

Detta rör sig om en vänsteraktivistisk manifestation vars ett av budskapen är Den Vites Våld Mot Svarta.

https://www.youtube.com/watch?v=FP30iHBGqlo

Det finns flera saker att diskutera här.

Är det okej att poliser utövar politisk färg på detta viset under tjänstgöring?

Är det lämpligt att ha kramkalas i en folksamling med en pistol dinglandes på höften?

Är det lämpligt att medvetet låta sig bli så känslofylld utan tillsynes anledning utöver att det handlar om en manifestation som uppenbarligen tillhör hennes egen politiska tillhörighet? Hade hon klarat av en skarp situation i det där känslotillståndet?

Sverige är ett mentalsjukhus där mentalpatienterna bestämmer över sjukhuset..

Intressant att Polisen börjat utöva personlig politisk uppfattning iförda tjänsteuniform med tjänstevapen i hölstret och med laga stöd för våldsmonopol. Eller ska man betrakta poliskvinnan som representant för Poliskårens uppfattning. (man kan undra)

FHM o MSB och riksdag, regering deklarerar i Corona tid att undvika folksamling och statens förlängda arm iförd tjänsteuniform leker pusskalas i folksamling utan skydd....

MEN så var det bara den där parentesen... Mentalsjukhus och numera bär mentalpatienterna tjänsteuniform, tjänstevapen och representerar host host demokratin...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Tro mig jag växte upp i en förort med majoritet invandrare, hela skolåren var ren förnedring. Alla svenska killar var mobbade och nedtryckta medan de svenska tjejerna dejtade afrikanerna och araberna. Svenska killar växer alla upp som förnedrade cucks, lärda att vara veka feminister som ingen tjej sedan vill ta med tång när de istället dejtar våldsamma araber och afrikaner.

Att vara ung svensk kille idag är att bli nedpissad och hatad och förtryckt medan alla andra anser att du förtjänar det, eftersom som svensk kille är du ju ond och en förtryckare, så du förtjänar allt som du utsätts för.
Du behöver ju inte projicera allt för mycket nu.

Det största problemet är könsfördelningen. En annan stor bidragande faktor till att det är mycket svenska tjejer på såna här manifestationer är för att svenska killar sitter inne och spelar cs eller något. De är helt enkelt inte intresserade av att vara ute.
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Den här demonstrationen gör mig rädd för hur obotligt korkade mänskligheten blivit. Totalt styrda av impulser och känslor. Denna utvecklingen har givetvis inte skett av en slump. Den är givetvis systematiskt indoktrinerad av maktinnehavare som velat se denna utvecklingen. Skolor, media och stora företag är med på samma tåg. Vågar knappt tänka hur framförallt västvärlden kommer se ut om bara 5-10 år.

Du tar orden ur munnen på mig. Det kommer att vara mentalt omöjligt att leva som en vanlig samhällsmedborgare när man inte känner någon som helst samhörighet med över 80% av befolkningen.

Tidsaspekten för västvärldens totala sammanbrott har även för mig flyttats fram.
Citera
Medlem
Observerads avatar
Bra initiativ! Poliserna ska få känna på folkets vrede! Dag efter dag misshandlas och skjuts svarta oskyldiga människor i landet endast pga deras hudfärg. När får det vara nog?! Polisens brutalitet har även ökat lavinartat de senaste åren. Kåren fylld över kanten med stora farliga vita rasister.

Block like mather! Blick lock motter! Blutt blick blatter!
Citera
2020-06-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är mig veterligt inte olagligt för någon att ställa sig bakom ett politiskt budskap under arbetstid.
Tjänstemän ska naturligtvis alltid vara neutrala och sköta sina arbetsuppgifter. Att gå i demonstrationståg kan knappast vara en rimlig arbetsbeskrivning för Sveriges poliser. Att delta i en demonstration med kraftig slagsida åt vänster är knappast det en polisuniform ska stå för.

Jag antar att du framöver kommer sitta tyst när poliser går i NMRs demonstrationståg, kanske till och med sträcker högerarmen i luften? Du vet mycket väl att det är orimligt - därför ska poliser inte alls delta i demonstrationer.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Särskilt inte om budskapet är av sådan art att ingen vettig människa invänder mot det.
Nu försöker du framställa dina åsikter som objektiva, vilket förstås inte är sant. Du är uttalad vänsterpartist - (FB) Vänsterpartiets valsedlar saknades. En rörelse med kraftig slagsida åt vänster är knappast vad vettiga människor vill se.
Citera
Medlem
Svarta Liv Spelar Roll!
Citera
Bannlyst
Goa videos från idag, kolla både inlägg och storys..

https://instagram.com/ghetto.komedi
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I att upprätthålla lag ingår att bedöma situationen, för att om möjligt förhindra eller minska risken för lagbrott.
Jo, det kan jag iofs förstå. Men å andra sidan är det polisens uppgift att värna statens våldsmonopol. Och klarar man inte den uppgiften så kommer man snart att förlora våldsmonopolet. Och då kommer det krävas mångdubbelt mer våld för att ta det tillbaks. Att vika ned sig för en olaglig pöbel är ur den aspekten således förkastligt då det i förlängningen kommer att leda till mer våld.
Vi har idag en poliskår som inte är mogen sin uppgift. Vilket kommer kosta många människor deras liv i framtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Nej. De lever under eller precis över fattigdomssträcket i USA.

De är enligt det jag läst relativt framgångsrika, restauranger, städfirmor etc. Nu menar jag inte affärsmän eller bankörer Men sitter säkerligen inte på bidrag och ugglar. Hade dem fått bidrag som här så hade dem garanterat.
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Polisbilen blev stormad och hon lugnade ned situationen.

Cheferna inom Polisen har koll på sån't här.

Det ses som gott föredöme, inom värdegrundsarbetet.

Hon kan komma få snabbfil i befordringsgången.

Vår Kristallnattkula spår:

Hon kan komma bli bemyndigad få agera som YB; Yttre Befäl, ha grad för det, långt snabbare än ni anar.

Om hon sedan själv vill, så finns inom kåren olika publika roller som talesperson inför media, presskontakt, kommunikatör, värdegrundsansvarig på olika nivåer.

Vår svenska poliskår, är sannolikt den i värdegrundsfrågor mest moderna och mest progressiva i världen.
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2020-06-03 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in