2020-06-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Det är just detta ni svenskar inte förstår
Kulturer som är mer extorverta eller hur man skall uttrycka det komme aldrig respektera kulturer som är introvert, naiva och förlåtande. För många mellanöstern folk och Somalier är Svenskar ungefär som den killen som alltid blev mobbad i skolan. Det finns liksom ingen respekt för att ni respekterar inte er själva.

Somalier i USA är relativt framgångsrika jämfört med här i Sverige.

Varför avskyr man då isåfall SD:are? De brukar ha ganska bra stake till skillnad från vänstern.

Eller denna etnicitet kanske inte gillar någon kultur alls förutom deras egen? Dessa djur bör man isåfall utrota snarast innan de förökar sig. De kommer bli jordens undergång.
Citera
2020-06-03, 22:32
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Jurist, feminist och f.d ätstörd."
det visar ju bara vilken retorik som råder. ju mer sjukdomar och defekta egenskaper, ju mer förmodade rättigheter och "tolkningsföreträde".
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Japp, det är en jävla skillnad mot Somalierna som har varit här i 3 år och fått leva på oss svenska skattebetalare. Finns ingen likhet alls med den diskrimenring som afroamerikanen fått utstå i generation efter generation.

Tycker det är förjävla respektlöst av våra nytilkomna att komma hit och bete sig på det här sättet. Skäms de inte?
Kanske lite OT, men dagens svarta amerikaner har förtur till utbildningar och positiv särbehandling i annan bemärkelse. Det är inte ”whitey” som tvingar svarta tonårstjejer att skaffa barn med någon slarver som sticker. Det är inte ”whitey” som tvingar svarta att begå över hälften av morden som begås varje år und so weiter.

Begår en grupp människor mer våldsbrott
än andra så blir de också oftare utsatta för polisingripanden och en del av dessa går så klart snett eftersom en poliser är dåliga. Men det har inget att göra med strukturell rasism att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Trams. Hon tog ställning för något offentligt i uniform. Hon "förhindrade" inte ett smack. Skulle du tycka samma sak om en polis sympatiserat med ett gäng NMR:are? i syfte att "förhindra något?

Lynchning... knappast.

Absolut, skulle 10 000 NMR:are stå där och vänta på anledning att starta upplopp så ska polisen ge dem riktigt mjuka och gosiga kramar Skillnaden är att jag inte tror NMR:are skulle elda upp slottet.

För mig så är hon en hjälte. Krävs cojones att lämna fordonet och göra som hon gjorde. Jag tror alla fattar att hon inte hann läsa alla skyltar. Förhoppningsvis gör hon att vi inte ser fler såna här "demonstrationer".
Citera
2020-06-03, 22:33
Medlem
Hoppas alla idioter som var där blir smittade av corona
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Jurist, feminist och f.d ätstörd."

Du som är moderat kanske vet var exakt på kungsholmen kramispolisen som är snygg och blond var nånstans?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Kommer nog smälla till rejält på Fredag. Och så får vi inte glömma att det är sommarlov snart.

När stänger stockholms skolor för sommarlov?

Högstadiet o gymnasiet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja dom bryter mot sin opartiskhet om dom inte tar avståndstagande mot ett sådant grovt rasistiskt och generaliserande uttalande. Hade det varit tvärtom vet vi hur det hade låtit.

Anmäl.

Visst är det så? Dock var dom behövde avbryta sändningen pga det började urarta.

Man fick även en syn på en person som hetsade samlingen utanför slottet, han skrek i en megafon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Att flera poliser medvetet mördar en man för att han var svart mitt på ljusa dagen bland människor där ingen kan förhindra det i ett modernt land år 2020 är sjukt. Du måste förstås se att de är svarta poliser som gjorde detta för att han var vit. För då hade du joinat demonstrationen.
Ursäkta, men vad yrar du om? Medvetet mördar en man bara för han var svart?

Kan du presentera bevis för att poliserna ”medvetet mördade” mannen, ”bara” för att han var svart?

Sluta gör spekulationer till sanning.
Citera
2020-06-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Det är just detta ni svenskar inte förstår
Kulturer som är mer extorverta eller hur man skall uttrycka det komme aldrig respektera kulturer som är introvert, naiva och förlåtande. För många mellanöstern folk och Somalier är Svenskar ungefär som den killen som alltid blev mobbad i skolan. Det finns liksom ingen respekt för att ni respekterar inte er själva.

Somalier i USA är relativt framgångsrika jämfört med här i Sverige.
"Inte respekterar oss själva"? Vad vet du egentligen om svensk mentalitet? Det krävs ingen svulstig joavilitet för att vara samhällsbärande.

Sanningen är istället att vita människor inte kan leva tillsammans med människor från den globala södern. Det blir bara friktion. Det spelar ingen roll vad en vit människa gör.

Min blotta vita existens innebär att jag existerar som ett ideal de aldrig kan uppnå. Och det är inte rasism, det handlar om att vi är olika människor. Det spelar ingen roll vad för pärlor som än slängs till dessa svin. De kommer ändå känna sig underlägsna och förklara bristen på egen succé med att vita människor lever vanliga liv. Det är en väldigt mörk framtid som kommer de närmaste 100 åren. Vi kommer aldrig kunna leva tillsammans. Dessvärre. Alla mångkulturella drömmar var bara varm luft och drömmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Går väl bägge vägar det. Framgångsrika introverta kulturer kommer aldrig respektera extroverta.

För svenskar är folk från mellanöstern som den lilla efterblivna särskoleeleven. Som man kan vara snäll mot och vara lite kompis med. Men nån direkt respekt finns inte.

Självklart är det så, svenskar i min mening är ett folk med hjärtat på rätt plats men för naiva.
Har själv invandrat till detta landet för 30 år sedan och känner mycket väl till de olika invandrargrupper. Mellanöstern folk har generellt väldigt lite respekt för oss Européer i helhet.

Jag respekterar självklart individen som förtjänar respekt oavsett vart denne kommer ifrån, men jag är heller inte naiv och inte vet att vissa folkgrupper i majoritet är drägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Håller dom på med sån här skit i Danmark och Norge ochså? Eller bara detta upponer landet som vanligt..

Paris också. Förutom Stockholm idag. Har det startat i fler europeiska städer? Skulle förvåna om det inte gjorde det. Antifa finns väl i hela Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in