Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Är det sant?
Ja, jag tänker framförallt på att jag har tagit emot så många hemleveranser pga epidemin. Undrar hur det är för dem som levererar till dessa områden. Fick höra av en bekant som kör budbil och de fick inte åka till Rinkeby och liknande.
New York var ju kaos tills mitten av 90-talet, då våldet och kriminaliteten försvann i rask takt. Det mest påtagliga i just NYC är väl att det är en relativt stor mängd knarkare som går runt och skriker konstiga saker eller beter sig allmänt efterblivet, men jag har aldrig upplevt något hotfullt beteende mot vanligt folk även i de sämre stadsdelarna.
I Rinkeby vet jag inte exakt men i Göteborgsförorter är problemen främst skadegörelse mot fordon som lämnas utan uppsikt om man inte bor i området, men för boende eller de som arbetar kring Biskop/Hammarkullen är rånrisken eller bara oturen att hamna mellan två gäng påtaglig. Det är en annan typ av öppen kriminalitet som är relativt ny här.
London har ju också haft jättestora problem med bud som blivit attackerade med machetes, rånade osv, men så illa är det inte i Sverige just nu. Det är mest skadogörelsen, om vi talar om bud/arbetande osv.