2020-06-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
We can´t breath.
Det är precis det som sker med våra äldre på Sveriges äldreboenden varje dag.

De förvägras att få läkarvård, de dör av slem och proppar i andningsvägar och lungor.
De förvägras syrgas och ventilationer. Istället pumpas de fulla av morfin.
Ensamma i sin ångest låter vi våra gamla dö bort.
Jävla skitland som kunde acceptera den här demonstationen och vilka jävla skitstövlar som deltog.
Shame on you!!!!
Exakt! Det finns inte resurser för vård som borde vara en självklarhet - samtidigt daltas det med ett spektakel som totalt saknar legitimitet i Sverige och som dessutom kommer att öka smittspridningen och resultera i ytterligare utarmande av resurser...

Patetiskt.
Citera
2020-06-03, 22:20
Medlem
JustZlatans avatar
SVT sände live i 10 minuter från Slottet. De vågar inte sända längre än så för att ett gäng negrer står och pekar fuck you i bilden hela tiden. Intervjuar två förortstjejer som säger att de är civiliserade

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-upploser-manifestation-pa-sergels-torg
Citera
2020-06-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Jag måste faktiskt få skrattar åt Sveriges kontrast av svarta som alla är från Zoomalia eller något avdankat arabland som bott i Sverige kanske 10 år, medans USA:s svarta är mer african american, dvs ett folk som bott där ett tiotal generationer tillbaka.

Det där är dagens sanning.

De är helt historielösa och har INGEN aning om vad som hänt i USA och den omfattande diskriminering som fanns inte så längesedan där.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
” Sammandrabbningar mellan polis och demonstranter har skett nu i närheten av Stockholms slott.
Flera demonstranter har blivit pepparsprejade.
Enligt uppgifter har polisen fått stenar och flaskor kastade mot sig”.

Aftonbladet
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Vad kommer regeringen och FHM säga imorgon tro?

Jag menar, allt jobb för att få kontroll över corona är ju som bortblåst nu.
Nu börjar det om igen, håll i hatten gott folk. Allt har varit förgäves.

Hur fan kan man ens godkänna en demonstration för "50 personer" när det handlar om ett sådant här känsligt ämne som är viralt just nu? Kunde de inte begripa att det skulle kommit fler?

Eller godkände man det endast för att kunna förbereda och mobilisera sig för en större demonstration, eftersom man visste att de ändå skulle demonstrerat?
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Det är nästan så man önskar att någon som är som lasermannen eller ABB sprejar ner fanskapen med automatkarbiner.

En massa bråkstakar som borde interneras över längre tid.
Citera
2020-06-03, 22:22
Medlem
InnerstInnes avatar
Så efter att polisen knäböjde inför packet medan hon grät så började babbarna med sitt sedvanliga kaos? Chockerande. Verkligheten slår återigen dikten i gudsförgätna Absurdistan.
Citera
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Imorgon bitti går skattebetalarna upp och får samhället att rulla. Medan studenterna, arbetslösa, papperslösa packet ligger och sover efter nattens härjningar.

Kanske blir en vält blomkruka och klotter. Ibland hade det varit bättre om polisen bara struntade i saker. Smittspridningen tar nu sin väg ut med t-bana och pendeltåg till Stockholms förorter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Blir så arg så jag kokar!

Vill se den dagen då ett gäng vita rånar en svart.
Polisen står bredvid.
De får ögonkontakt polisen ler och åker därifrån

Som de beter sig mot polisen ska de aldrig få någon hjälp.

Vart är NMR? Fan in o kaosa! Skulle bli hjältar

Jag måste missat något. Har någon blivit rånad?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Jag har gått i Brooklyn, Harlem och Manhattan på kvällar, nätter och dagar de senaste åren utan att bli utsatt för våld eller rån öht. Tvärtom har staden känns mycket säker de senaste åren.

Värre är det i våra egna förorter. Och numer stadskärnor.

Är det sant?

Ja, jag tänker framförallt på att jag har tagit emot så många hemleveranser pga epidemin. Undrar hur det är för dem som levererar till dessa områden. Fick höra av en bekant som kör budbil och de fick inte åka till Rinkeby och liknande.
Citera
2020-06-03, 22:23
Bannlyst
FI feminist kör live på sin insta utanför slottet.

https://instagram.com/hannabergwall
Citera
2020-06-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
SVT sände live i 10 minuter från Slottet. De vågar inte sända längre än så för att ett gäng negrer står och pekar fuck you i bilden hela tiden. Intervjuar två förortstjejer som säger att de är civiliserade

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-upploser-manifestation-pa-sergels-torg
Jag tycker faktiskt det är bra. Om detta ges oändligt med utrymme i media likt i USA så kommer det att spåra ut. Minimera spridningen.

Dock är väl de flesta kaosbabbarna knappast på svt.se eller kollar på ettan på TV men ändå. Allt hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in