Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
*Klipp*
Har det gått bra för dig att kopiera citat-koderna till olika delar av ett inlägg?
Jag provar nu, efter att ha gått din kurs.

Dock tar det ganska lång tid för mig, får se om jag gör det till en vana. Jag är van att skriva lite snabbare, otålighet är en brist hos mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du är mycket mer insatt än jag i Covid-19. Jag har mest bara upprörda känslor inför massdöden.
Jag läser bara mycket men tack! Är också upprörd, dock blir det ofta bortviftat av en del motdebattörer. "Känsloargument" anses fult av en del, jag vet inte varför. Utan känslor skulle jag inte vilja vara. Förhoppningsvis utesluter inte känslobaserade argument även argument som bygger på logik, sunt förnuft och fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag vill jämföra med en restaurang. Utanför restaurang Bella Tegnella ligger 4542 döda kroppar. Får jag ifrågasätta kockens kompetens? Eller behöver jag ha kulinarisk utbildning för att få yttra mig om berget av döda kroppar?
Exakt. Sunt förnuft och lite vanlig enkel slutledningsförmåga räcker långt för att förstå att den rådande strategin varit katastrofal hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag vill kunna lita på experterna. Därför blir jag upprörd när experterna utnyttjar sitt förtroende till att vilseleda allmänhet och politiker.
Jag vill också kunna lita på experterna. Covidkrisen har kraftigt urholkat min tillit till de experter som är anställda på FHM dock. Jag tror att det behövs någon skyddsmekanism i samhället om man ser att en grupp statsanställda experter är inne på helt fel spår.
Jag har läst på för att förstå varför regeringen helt enkelt inte entledigat ansvarig person på FHM och har nu förstått att med rådande regler är det mycket svårt att få bort en person på en statlig myndighet, även om denne är tydligt inkompetent. Hoppas på lagändringar framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Detsamma.
🌹😊