Kommentarer från Aftonbladet:
Citat:
Ursäkta men för mig är detta skrämmande att se. Hur skall man veta ifall någon inte jobbar inom äldreomsorgen? Hur skall man veta om inte någon som går i detta led inte har någon äldre anhörig eller i riskgrupp?Jag är riktigt arg när jag tar mitt ansvar och är hemma,sedan ser detta. Till alla som arbetar inom Vården hur arga måste inte ni vara? Ni som har fakta om Covid
Anders
Citat:
Hur fn ska sjukvårdspersonalen orka men man är säker på att ni blir smittade. Är det värt det att demonstrera nu i pandemitider. Håller med er ,men tänk på sjukvårdspersonalen som sliter i minst 10 timmar i sträck natt som dag
Undersköterska
Citat:
Hej. Som sjuksköterska på ett av Sthlms sjukhus så undrar man vart respekten är för oss hos de som nu demonstrerar. Har själv en pappa som härstammar utanför Europa, så jag stödjer syftet för demonstrationen. Men att samlas så många på så liten yta, rimmar nu budskapet illa (respekt o jämlikhet) mot oss som slitit som djur inom vården för att rädda så många liv som möjligt. Vi vill att pandemin trycka ner, så att de flesta av oss kan få en nödvändig vila. Men nu fruktar jag att detta virus kommer få fart igen. Snälla, visa oss respekt och gå hem.
Daniella
Citat:
Fint syfte absolut MEN hur tänker dom? Det pågår faktiskt en pandemi och människor dör... Totalt respektlöst mot den svenska sjukvården.
Hasse
Folk är irriterade över det här meningslösa spektaklet. Med rätta. Men nej nej, att demonstranternas egna nära och kära dör bryr de sig inte om, bara de får visa att de visar solidaritet med en man på andra sidan Atlanten. Sinnessjukt milt sagt.