2020-06-03, 18:15
Medlem
Et hevnmotiv virker pussig all den tid det virker som om moren er den snille omsorgspersonen. Hvis faren er så vanskelig og kontrollerende som enkelte her inne spekulerer i, så er moren sannsynligvis like mye et offer som barna, og det virker rart å drepe henne for å hevne seg på faren.
Citera
2020-06-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Jeg tror Holden Hagen har planlagte "å bli syke på møte .Å spille som syk gir Hagen mange fordeler..
Jeg tror også han var manipulerende desperat forvirret og slått seg vrang. Med munndiare tatt han seg først til ordet, med sine vrangforestillinger han kom med slapp han avhøret.Men Kripos har vel tatt den på video og en psykiater kan vurdere hans adferd.

Selvsagt er dette planlagt. Holden har skjønt at TH ikke kan avhøres, fordi han har mistet kontrollen. Stuntet med å kontakte motparten kan ikke ha vært noe Holden syntes var en god ide. Han har sett en ny side ved TH.
For ikke lenge siden uttalte de: "Holden mener siktelsen er feilaktig, men kan ikke kommentere hvorfor på grunn av taushetsplikt. Han sier at han har snakket med Hagen, og forteller at Hagen ikke er bekymret for saken fordi han selv vet at han er uskyldig."

Han dro dessuten på jobb rett etterpå.
Citera
2020-06-03, 18:26
Medlem
Jeg lurer på om Svein Holden selv var til stede under avhøret hos Kripos i dag.

Eller. Sendte SH sin medforsvarer MTG alene for å bistå TH under dagens avhør.

Har ikke funnet noe sted at SH var til stede selv.
Citera
2020-06-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuio1
Et hevnmotiv virker pussig all den tid det virker som om moren er den snille omsorgspersonen. Hvis faren er så vanskelig og kontrollerende som enkelte her inne spekulerer i, så er moren sannsynligvis like mye et offer som barna, og det virker rart å drepe henne for å hevne seg på faren.

Vanskelig å fastslå dynamikken i familien uten å vite mer. Det kommer en rettssak, da vil nok mye falle på plass. At et av barna har medvirket er dessverre meget mulig, slik man leser artikler og lekkasjene som kommer. Jeg tror på en annen hypotese, der kontroll er et større ord enn hevn.
Citera
2020-06-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Naturligvis, det skal enhver etterforskning gjøre.
Svaret mitt var til Sandemose som mente at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis »

Kjennelsen sier at nye bevis er funnet. Noe som jo er veldig bra!

Du jukser.

Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis».
Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis mot Hagen.»

Og mener at det kan ingen av oss vite.

Det retten sier er at det er funnet «bevis som politiet mener har bevisverdi»

Retten mener ikke de har bevisverdi, det er politiet som mener det.

Og politiet har i retten hevdet at disse undersøkelse også kan bidra til å frikjenne Hagen. Det har de kanskje rett i, men det er ikke derfor de er der.

«Politiet søker etter bevis både for og mot enkeltpersoners skyld, og kriminaltekniske spor utgjør således en sentral del av etterforskningen».

Eller for å si det på en annen måte.

Milli var så fornøyd i dag og mener at dette var en seier for politiet.

Og det var det jo, men den seieren var bitteliten, og den sier absolutt ingenting om at politiet er nærmere en domfellelse.
Citera
2020-06-03, 18:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuio1
Dersom sønnen skulle stå bak denne planen så er det ikke sikkert det var meningen at hun skulle dø. Vennene som hjalp til kan ha vært hakket for brutale i sin uthenting av gisselet. Planen kan ha vært å skremme livsskiten ut av faren, loppe ham for 90 mill og returnere moren i god behold.

Min hovedteori er fortsatt i tråd med politiets, at TH er involvert på en eller annen måte.

Men TEH som GM er heller ikke utenkelig.
Citera
2020-06-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du jukser.

Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis».
Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis mot Hagen.»

Og mener at det kan ingen av oss vite.

Det retten sier er at det er funnet «bevis som politiet mener har bevisverdi»

Retten mener ikke de har bevisverdi, det er politiet som mener det.

Og politiet har i retten hevdet at disse undersøkelse også kan bidra til å frikjenne Hagen. Det har de kanskje rett i, men det er ikke derfor de er der.

«Politiet søker etter bevis både for og mot enkeltpersoners skyld, og kriminaltekniske spor utgjør således en sentral del av etterforskningen».

Eller for å si det på en annen måte.

Milli var så fornøyd i dag og mener at dette var en seier for politiet.

Og det var det jo, men den seieren var bitteliten, og den sier absolutt ingenting om at politiet er nærmere en domfellelse.

Men rettssak blir det nok. Om det holder til domfellelse får vi se. TH er nok ikke bekymret.
Dette kunne vi lese for ikke lenge siden:
"Holden mener siktelsen er feilaktig, men kan ikke kommentere hvorfor på grunn av taushetsplikt. Han sier at han har snakket med Hagen, og forteller at Hagen ikke er bekymret for saken fordi han selv vet at han er uskyldig."
Mange har gått gjennom det samme. Og er han uskyldig går dette veldig greit. Det er folk som har sittet årevis på death -row til og med, men de har klart å stille i avhør. Så den biten er litt rar synes jeg. At han ikke klarer det. Får håpe det går over. Hele familien står bak ham også, det må være stor trøst og kraft i det. Dette ordner seg.
Citera
2020-06-03, 18:51
Medlem
allegragellers avatar
Hej Norge, vad betyder ”pjusk”?
Citera
2020-06-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg lurer på om Svein Holden selv var til stede under avhøret hos Kripos i dag.

Eller. Sendte SH sin medforsvarer MTG alene for å bistå TH under dagens avhør.

Har ikke funnet noe sted at SH var til stede selv.

Det virker som at Svein ikke var tilstede i dag. I VG står det bl.a at Svein ble meddelt at TH var i dårlig form, og at han ble kontaktet for å avtale nytt møte. MTG sier i intervjuet at det var han og en i kripos som oppdaget at TH var i dårlig form. Finner ikke noe videointervju av Svein slik det bruker å være.
Så kanskje han var opptatt i en annen sak.
Citera
2020-06-03, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hej Norge, vad betyder ”pjusk”?

Litt dårlig form. Småsyk.
Citera
2020-06-03, 18:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vi har ingen informasjon om TH har testamente eller ikke, og hva som ville skje med eiendelene om han feks uventet omkom i en trafikkuykke.

Men jeg ville uansett tro at om hevn mot TH var motivet, så burde TH ha vært offer.

Hvis barna deler formuen likt, ville det også ha løst alle økonomiske bekymringer resten av livet. Skulle man tro.

Men det kan være at et testamente ødelegger for arv. Vet ikke.

Godt poeng. Uten testamente ville nok det meste overføres til AEH.
Men hvem vet hva en kontrollfrik kan finne på med et testamente. Skulle alt han hadde bygd opp "sløses bort"..?

Mulig GM vil se TH lide og ta tilbake kontrollen.
Forutsetter at GM har en vridd virkelighetsforståelse og ikke tenker helt klart.
Det er uansett noen som har gjort noe grusomt. Det er sjeldent at et drap utføres av en stabil person.

Håper selvfølgelig ikke at det er slik, og at AEH slippes løs. Alt blir vel i familien.
Citera
2020-06-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Sett de på butikken??
Gratulerer med forumets dårligst kommentar, kan du ikke bare logga av istedenfor å spamme slik du gjør ? Du bidrar ikke med noe annet enn sleivete og infantile kommentarer på andres innspill, det er jævlig kjedelig å måtte scrolle forbi slikt nonsens for å finne frem til interessante innlegg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in