2020-06-03, 19:10
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Svensk polis sprutar tårgas på tjejer som inte lämnar platsen, nu jävlar 😷😷😷😷😷

https://www.instagram.com/p/CA-we6Dl5Ui/
Underbart, nu saknas det bara batonger och gummikulor.
Citera
Medlem
Luxuss avatar
Skön kvinna som svt intervjuade...
Reporter: Varför e du här?

-DET MÅSTE SKE FÖRÄNDRINGAR!
- pågått förlänge det måste förändringar!

reporter: hur tänker du kring corona?

- ehh, jag vet inte? Fniss

Reporter: ok, men så det känns viktigt?

-ja, javisst det måste ske förändringar vi kommer köra det här ända tills det sker förändringar!

Reporter: vad för förändringar är det du menar?

-ehh, ah det räcker nu.. jag vill inte..... ni får klippa sen. Lägg inte till hur jag svarar...

Å så går hon..

IQ fiskmås
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Denna demonstration är en insyn i svenskens banalitet. Klarar inte av att låta bli godshetsknarka mitt under en brinnande pandemi. Nästan ingen bar mask, ingen höll fysiskt avstånd och ingen verkar förstå att deras gapande och skanderande upprättar nya smittkedjor. Smittkedjor som inte hade existerat om de bara hade kunnat hålla sig hemma och tog det lugnt. Jag är ytterst nyfiken på vad Dr Tengele har att säga om detta.
Citera
2020-06-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Visst, så du menar att svenskar smittar mer än 50 gånger så många amerikaner med jämförbart antal smittade och döda? Eller fransmännen i paris eller engelsmännen i london?

Eftersom vi inte haft total karantän eller ens i närheten av lika strikta regler som de länderna du nämner, så är betydlig flera smittbärare. Men jag vet inte vad resultatet av det blir iofs..
Citera
2020-06-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Aftonbladet:
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen varit på plats vid Brunkebergstorg, som ligger i direkt anslutning till Sergels torg. Där ska stenkastning ha förekommit enligt uppgifterna."

Nu börjar det.

Det här landet är förlorat.
Citera
2020-06-03, 19:12
Medlem
stone_sleepers avatar
Nu har jag tittat på livesändningen och en sak som jag märkt är frånvaron av afghaner, annars går det inte att undvika dem i centrala Stockholm. Är det på grund av att läget är spänt mellan svarta och ahganer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ja, polisen har fel. Praxis och mängder med prejudicerande rättsfall visar att polisens rätt att upplösa demonstrationer är kraftigt begränsad.

Som sagt, mötes- och demonstrationsfriheten och även proportionalitetsprincipen går före. Precis på samma sätt som det är orimligt att polisen skulle omhänderta dig för att du går mot röd gubbe är det orimligt att polisen skulle upplösa en fredlig demonstration med fler än 50 deltagare.

Jag förstår att det är jobbigt för paragrafryttare och stövelslickare att svensk polis inte gärna bankar på demonstranter. Själv är det något jag är glad över.

Citat:
Förbud mot allmänna sammankomster med fler än 50 personer

Med allmän sammankomst avses:

Citat:
sammankomster som utgör demonstrationer eller som annars hålls för överläggning, opinionsyttring eller upplysning i allmän eller enskild angelägenhet

https://www.krisinformation.se/nyheter/2020/mars/ytterligare-begransning-sammankomster
Citera
Medlem
Hoppas de spåra ur utav bara helvete.

Idiotiskt att ens hålla demonstration här i Sverige för något som skett i Amerika.
Citera
2020-06-03, 19:13
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Praxis och prejudicerande fall från efter att de nuvarande restriktionerna trätt i kraft? Inte det, nej.

Men för all del, om du nu har sådan hybris att du tror dig ha bättre koll på hur lagen ska tolkas än polisen så får du förstås tro det.

Du får skilja på vad som är olagligt och vilka tvångsmedel som polisen har rätt att sätta in. Här verkar man ha valt att inte ingripa mot demonstrationen men i samråd med arrangörerna avslutat den i förtid. Det verkar som om det nog var rätt taktik. Hade man upplöst demonstrationen hade man antagligen fått omhänderta demonstrationsdeltagare vilket i sig hade medfört betydande smittorisk för både poliserna själva och de som blev omhändertagna.

Eventuellt kanske det upprättas en anmälan om olaga demonstration men det är en annan fråga.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
ALLA där som går att identifiera borde bötfällas kraftigt. Det där kan sprida stor mängd smitta om det vill sig illa. Ett hån och fullständigt respektlöst mot alla som blivit sjuka, dött och alla som arbetar för minskad smittspridning i vården, privatpersoner osv. Fruktansvärt illa.

Detta är ett seriöst snedsteg och måste uppmärksammas. Det är så mycket som är fel i Sverige just nu. OM polisen bedrar att 50 personer är den gräns vi ska följa gällande folkmassor, hur fan ska vi ta de seriöst när vi ser bilder på flera hundratals stå hur nära som helst i harmoni. Jag kommer skratta högt nästa gång jag hör en rekommendation eller "order" för i Sverige har vi grova undantagsfall överallt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus

-ja, javisst det måste ske förändringar vi kommer köra det här ända tills det sker förändringar!

-ehh, ah det räcker nu.. jag vill inte..... ni får klippa sen. Lägg inte till hur jag svarar...

Å så går hon..

IQ fiskmås

vad handlar det om?

massdöden i corona på äldreboendena?

old people matters?
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus

Å så går hon..

IQ fiskmås
Typiskt, någon som dragits dit och inte vet något alls....
En nyttig idiot som någon reporter lyckades fånga...

Till min glädje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in