2020-06-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Åhhh, akkurat dette var gavmildt! Selv om hun laget mat til de på kontoret fikk hun jo bruke den hjemme også

Kanskje TH har kjøpt den til seg selv så AE kunne være så snill og lage mat til han ?
Citera
2020-06-03, 19:05
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hej Norge, vad betyder ”pjusk”?

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Litt dårlig form. Småsyk.

Men valget av ordet "pjusk" er nok ikke tilfeldig. Det skal provosere TH. Politiet stakkarsliggjør ham.

Da jeg var barn pleide mamma å si til meg: "Stakkars, lille jenta mi, er du pjusk?"

Jeg mener vi bruker "pjusk" med en viss lading ... Hva mener dere andre?
Citera
2020-06-03, 19:09
Medlem
Citat:
Litt dårlig form. Småsyk.
"Han er virkelig ikke i form. Han er sterkt preget av det som har skjedd den siste tiden."
At det er saken som preger han og ikke noe annet er også interessant. Tidligere har det kun stått at han har vært på jobb, som normalt, og på bilder har han ikke sett tilsynelatende preget eller "pjusk" ut. Om TH er GM, så håper jeg det betyr at han forstår at han snøres sakte inn. Litt spesielt at han dro på jobb etterpå, men om jeg var i hans situasjon, hadde jeg muligens funnet det vanskelig å være i huset hvor kona gjennom "alle år" forsvant. Må være rart når de har vært sammen siden tenårene.
Citera
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng. Uten testamente ville nok det meste overføres til AEH.
Men hvem vet hva en kontrollfrik kan finne på med et testamente. Skulle alt han hadde bygd opp "sløses bort"..?

Mulig GM vil se TH lide og ta tilbake kontrollen.
Forutsetter at GM har en vridd virkelighetsforståelse og ikke tenker helt klart.
Det er uansett noen som har gjort noe grusomt. Det er sjeldent at et drap utføres av en stabil person.

Håper selvfølgelig ikke at det er slik, og at AEH slippes løs. Alt blir vel i familien.

Støtter resonnementet ditt her ,men fattet ikke hva du mente med at du håper AEH slippes løs??????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men valget av ordet "pjusk" er nok ikke tilfeldig. Det skal provosere TH. Politiet stakkarsliggjør ham.

Da jeg var barn pleide mamma å si til meg: "Stakkars, lille jenta mi, er du pjusk?"

Jeg synes ordet "pjusk" er en merkelig måte å beskrive formen til en voksen mann på. Enten det er Hagen eller noen andre.
Citera
2020-06-03, 19:12
Medlem
Citat:

Helt klart. Jeg tror politiet har fått klare føringer på hvem de har med å gjøre, og at de vet hva de skal si og gjøre for å provosere TH slik at han vil stille i avhør på ordentlig måte. Samme fremgangsmåte ble benyttet mot Epstein, da han nektet å svare for seg.
Citera
2020-06-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg lurer på om Svein Holden selv var til stede under avhøret hos Kripos i dag.

Eller. Sendte SH sin medforsvarer MTG alene for å bistå TH under dagens avhør.

Har ikke funnet noe sted at SH var til stede selv.
Jeg tror det er samspill mellom Holden og MTG.I praksis har hver advokat advokat- adv --venner.
På video ser man at Hagen snakker i telefon så jeg tror han snakker med Holden.
Citera
2020-06-03, 19:17
Bannlyst
Citat:

Ja, når du sier det så, så er det ordet kanskje brukt for å dulle litt, som at det er et barn de snakker om. Godt mulig at det er for å stakkarsliggjøre han, trigge han litt. Kanskje også for å mellom linjene si at de oppfatter det som skuespill at han er i så dårlig form.
Citera
2020-06-03, 19:18
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har er kreativ hypotese som inneholder kryptoAST, KryptORIA, med både tekst og melodi.

Men vi får se hva som skjer.

Jepp!
Citera
2020-06-03, 19:22
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Jeg synes ordet "pjusk" er en merkelig måte å beskrive formen til en voksen mann på. Enten det er Hagen eller noen andre.

Det er en hersketeknikk betegnelse! I denne situasjonen. Offer rollen? Stakkarsliggjøring ang. hvor hjelpeløs TH også er i digitalt kontor arbeid osv. De gjør han mest mulig liten disse etterforskerne.
Citera
2020-06-03, 19:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du jukser.

Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis».
Jeg skrev at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis mot Hagen.»

Og mener at det kan ingen av oss vite.

Det retten sier er at det er funnet «bevis som politiet mener har bevisverdi»

Retten mener ikke de har bevisverdi, det er politiet som mener det.

Og politiet har i retten hevdet at disse undersøkelse også kan bidra til å frikjenne Hagen. Det har de kanskje rett i, men det er ikke derfor de er der.

«Politiet søker etter bevis både for og mot enkeltpersoners skyld, og kriminaltekniske spor utgjør således en sentral del av etterforskningen».

Eller for å si det på en annen måte.

Milli var så fornøyd i dag og mener at dette var en seier for politiet.

Og det var det jo, men den seieren var bitteliten, og den sier absolutt ingenting om at politiet er nærmere en domfellelse.
Flisespikkeri. Det er funnet nye bevis i huset. Hagen er fortsatt siktet. Jeg får også signaler om at politiet har en styrket sak. Det er jo helt topp.
Skulle nesten tro du ikke vil at politiet skal løse denne saken, eller at bevisene skal holde til domfellelse. Hvis Hagen er uskyldig vil bevisene som er funnet peke i en annen retning.
Citera
2020-06-03, 19:25
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ja, når du sier det så, så er det ordet kanskje brukt for å dulle litt, som at det er et barn de snakker om. Godt mulig at det er for å stakkarsliggjøre han, trigge han litt. Kanskje også for å mellom linjene si at de oppfatter det som skuespill at han er i så dårlig form.
Enig, bruken av ordet pjusk opplever jeg som litt «latterliggjøring».

Politiet oppfatter nok TH som vanskelig å samarbeide med, og nå har han valgt en strategi hvor han skylder på helsen for å unnslippe avhør. Minner meg om moren til Angelica i Valdres saken som bukket under for «blodsukkerfall» hver gang noe ble ubehagelig i retten. Tipper politiet har blitt litt provosert.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-03 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in