Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej jag berättar hur det är sedan tror jag du överskattar denna tråds kommunikationsvärde. Det är framför allt sådana som i likhet med dig har bergfasta åsikter som blockerar förmågan att se saken som den är. det går inte att övertyga någon här, men det hindrar inte mig från att skriva hur det är även om det tiltar din världsbild.
Du vet inte vad ansvar är och det har inte inträtt någon krislagstiftning som åsidosätter det ansvarsförhållande som råder i landet. FHM:s roll är rådgivande, inget annat. Kommunerna har hela tiden haft möjligheten att fatta andra beslut. I Piteå valde exempelvis gymnasiechefen att ignorera rekommendationen att införa distansundervisning. Det kunde göras eftersom det är kommunen, inte FHM, som bestämmer och ansvarar. Utifrån det Tegnell senast ska ha sagt, att stängda gymnasieskolor bidrog lite, så gjorde Piteå rätt.
Du är både slö och okunnig.
Fattar inte att det kan finnas såna träskallar som dig som går på FHMs bortförklaringar...
Om FHM genomför en strategi som bidrar till en allmän stor smittspridning i landet och därmed tillhörande smittspridning på äldreboenden såväl som överallt, så är ju de såklart ansvariga, fattar ju en fiskmås, ingen kan ju stoppa smittan när den väl är utbredd.
Du skriver ju det själv men fattar det inte. vad menar du man ska göra när man fick en samhällssmitta? då är det ju redan försent. Släpper du lös ett virus som FHM gjorde har de ju ansvaret.
Vilket beslut skulle kommunen fattat? skulle man stoppat planen från italien Iran och Kina?
Skulle man infört karantän?
Skulle man stängt alla krogar?
Fatta hur dum du gör dig.
Läs lite nyheter så kanske du ser vilka som anses ha ansvaret. AT själv erkänner ju sina misstag, men den nyttige idiot som du är fortsätter du att försvara en redan fallen kung
, du är ett hjon som satsade på fel häst, hjon brukar göra så.
Piteå? du är ju råkorkad.