Citat:
Ursprungligen postat av
bandspelaren
Det är inte jag som gapar. Det är du och dina meningsfränder som sitter och skriker er hesa över att Tegnell inte har bundit fast er så att ni inte kan agera samhällsskadligt.
De som beslutar om den svenska linjen har vägt för- och nackdelar för olika aktioner. Om de gjort en felbedömning så är det en felbedömning, inget mer. Tänk om efter att ni gapat klart, hoppats att regeringen skall begå kollektivt självmord, som även den kristna moderatorn instämde glatt i, tänk om det visar sig att Sverige bortom rimliga tvivel gjorde helt rätt? Vad skall ni som önskat livet av regeringen halvvägs in i matchen då säga? Kommer ni att ta livet av er själva för samhällets bästa?
Ja man har all rätt att gapa. Sveriges på varandra följande regeringar och deras ämbetsmän kan dra åt helvete i flertalet frågor. De är as. Är man snäll kallar man dem för inkompetenta.
Förstår själv varför regeringen och den här Anders Tegnell åtnjöt ett stöd till en början. De var lugna. De var kolugna. De gjorde inte sitt arbete. Skyddar de inte folket har de inte på plats att göra. Jag som svensk ska inte vara förlåtande mot detta djävla pack. Det är ingen lek i Sverige, har inte varit på många årtionden.
Vad fan ska jag ta livet av mig för? Jag sitter inte på dessa välavlönade poster men de som sitter där ska göra sitt jobb eller få sparken. De ska ta sitt ansvar för tusan! Begriper du detta?