2020-05-31, 20:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det finns väldigt mycket som han inte sagt och som man kan anklaga honom för. Vissa saker hör dock till vars och ens grundfunktion. Vårdinrättningar kan förväntas ha kunskaper om hur man hanterar smittspridning. Det skall ingå i deras kompetens. Det exempel jag tog upp visade att man också hade aningar men valde att aktivt skita i det.

Du verkar inte förstå vilket yrke och befattning han har. Det är hans uppgift att ge rekommendationer för att bekämpa corona. Uteblivna rekommendationer är definitivt något han har ansvar för.
Citera
2020-06-01, 20:15
Medlem
Citat:
Därför har Norge lyckats bättre i kampen mot corona

https://www.gp.se/nyheter/sverige/d%C3%A4rf%C3%B6r-har-norge-lyckats-b%C3%A4ttre-i-kampen-mot-corona-1.28584313
Citera
2020-06-01, 21:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Norges Tegnell: Sverige har inte följt WHO-råden

”Sverige går emot hela världen”, har du sagt om den svenska coronastrategin. Varför blev det så, tror du?

– Ni har inte följt WHO-råden kring testning och hård lockdown, att slå till hårt och snabbt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qo14JW/sveriges-restriktioner-borde-kommit-pa-plats-snabbare
Citera
2020-06-03, 06:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Anders Tegnell tycker att Sverige borde ha satt in fler åtgärder mot covid-19 redan vid utbrottets start.

I intervju med Sveriges Radio får statsepidemiologen frågan om han anser att för många fått dö i förtid:

– Ja absolut, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/anders-tegnell-vi-borde-ha-infort-fler-atgarder/

Äckligt hur han distanserar sig från ansvaret, "Sverige" borde ha satt in fler åtgärder säger det ryggradslösa kräket. Det är ju han som inte har rekommenderat dessa åtgärder och det är Löfven som har lyssnat på honom och gjort som han sagt trots att världens alla övriga experter har sagt annorlunda.

Han säger dock att det är svårt att veta vilka smittskyddsåtgärder som skulle ha hjälpt. Att jämföra med åtgärder i andra länder blir också svårt, eftersom de vidtagit så många att de bästa inte går att utröna.

Det kanske behövs flera åtgärder Tegnell, det räcker kanske inte med att tvätta händerna!
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-06-03 kl. 06:17.
Citera
2020-06-03, 08:22
Bannlyst
Citat:
Det är inte jag som gapar. Det är du och dina meningsfränder som sitter och skriker er hesa över att Tegnell inte har bundit fast er så att ni inte kan agera samhällsskadligt.
De som beslutar om den svenska linjen har vägt för- och nackdelar för olika aktioner. Om de gjort en felbedömning så är det en felbedömning, inget mer. Tänk om efter att ni gapat klart, hoppats att regeringen skall begå kollektivt självmord, som även den kristna moderatorn instämde glatt i, tänk om det visar sig att Sverige bortom rimliga tvivel gjorde helt rätt? Vad skall ni som önskat livet av regeringen halvvägs in i matchen då säga? Kommer ni att ta livet av er själva för samhällets bästa?

Ja man har all rätt att gapa. Sveriges på varandra följande regeringar och deras ämbetsmän kan dra åt helvete i flertalet frågor. De är as. Är man snäll kallar man dem för inkompetenta.

Förstår själv varför regeringen och den här Anders Tegnell åtnjöt ett stöd till en början. De var lugna. De var kolugna. De gjorde inte sitt arbete. Skyddar de inte folket har de inte på plats att göra. Jag som svensk ska inte vara förlåtande mot detta djävla pack. Det är ingen lek i Sverige, har inte varit på många årtionden.

Vad fan ska jag ta livet av mig för? Jag sitter inte på dessa välavlönade poster men de som sitter där ska göra sitt jobb eller få sparken. De ska ta sitt ansvar för tusan! Begriper du detta?
Citera
2020-06-03, 08:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja man har all rätt att gapa. Sveriges på varandra följande regeringar och deras ämbetsmän kan dra åt helvete i flertalet frågor. De är as. Är man snäll kallar man dem för inkompetenta.

Förstår själv varför regeringen och den här Anders Tegnell åtnjöt ett stöd till en början. De var lugna. De var kolugna. De gjorde inte sitt arbete. Skyddar de inte folket har de inte på plats att göra. Jag som svensk ska inte vara förlåtande mot detta djävla pack. Det är ingen lek i Sverige, har inte varit på många årtionden.

Vad fan ska jag ta livet av mig för? Jag sitter inte på dessa välavlönade poster men de som sitter där ska göra sitt jobb eller få sparken. De ska ta sitt ansvar för tusan! Begriper du detta?

De hade inte stöd från början, tvärtom kritiserades Tegnell men då satte media in en propaganda offensiv och ordnade det stort stöd.

Svenskarna är helt enkel en skock får som tycker det de blir tillagda att tycka samtidigt som de tror att de kommit fram till det själva.
Citera
2020-06-03, 08:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Anders Tegnell tycker att Sverige borde ha satt in fler åtgärder mot covid-19 redan vid utbrottets start.

I intervju med Sveriges Radio får statsepidemiologen frågan om han anser att för många fått dö i förtid:

– Ja absolut, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/anders-tegnell-vi-borde-ha-infort-fler-atgarder/

Äckligt hur han distanserar sig från ansvaret, "Sverige" borde ha satt in fler åtgärder säger det ryggradslösa kräket. Det är ju han som inte har rekommenderat dessa åtgärder och det är Löfven som har lyssnat på honom och gjort som han sagt trots att världens alla övriga experter har sagt annorlunda.

Han säger dock att det är svårt att veta vilka smittskyddsåtgärder som skulle ha hjälpt. Att jämföra med åtgärder i andra länder blir också svårt, eftersom de vidtagit så många att de bästa inte går att utröna.

Det kanske behövs flera åtgärder Tegnell, det räcker kanske inte med att tvätta händerna!
Exakt.

Jag hoppas Tegnell nu hoppar av eller blir fimpad.
Citera
2020-06-03, 13:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Exakt.

Jag hoppas Tegnell nu hoppar av eller blir fimpad.

Han kommer dessvärre inte bli fimpad eftersom den som kan fimpa honom är Löfven och då skulle Löfven behöva medge eget ansvar. Kommer inte hända.
Citera
2020-06-03, 13:30
Medlem
Citat:
Anders Tegnell är dock fortfarande osäker på vilka åtgärder Sverige borde ha infört.

– Egentligen har alla länder slängt in allt med en gång. Sverige är ett av de få länder som jobbat upp ett stopp mer och mer.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/tegnell-sj%C3%A4lvkritisk-till-svenska-strategin-1.28755513

Det där är ju inte sant och det vet han, olika länder utförde mängder utav olika åtgärder, vid olika tidpunkter, med medföljande olika resultat. Det logiska vore väl att titta på de länder som det har gått bäst för och emulera dem?

Jag noterar att han av någon anledning aldrig nämner öst-asiatiska länder som Taiwan och Vietnam som har hanterat utbrottet väldigt bra, metodiskt, resolut och framför allt TIDIGT, men utan extrema åtgärder. Speciellt Vietnam som delar landsgräns med Kina.
Citera
2020-06-03, 16:36
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

Tegnell har i återkommande etapper vädjat till folket. Håll distans, vistas inte bland mänskomassor i onödan. Slappna inte av för det drar ut på nedgången. Han har gjort sitt jobb. Han är inte stålmannen som kan hålla efter hela Sverige.
Citera
2020-06-03, 17:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Tegnell har i återkommande etapper vädjat till folket. Håll distans, vistas inte bland mänskomassor i onödan. Slappna inte av för det drar ut på nedgången. Han har gjort sitt jobb. Han är inte stålmannen som kan hålla efter hela Sverige.

Han har också sagt att människor inte kan smitta människor, sedan att symtomfria inte kan smitta andra och heller inte att barn kan göra det ens om de är smittade. Det är heller ingen risk att åka till alperna för där kan man inte bli smittad. Finns heller inget som tyder på att man kan smittas på flygplan osv.

Så många djupt felaktiga påståenden som gjorts från början och det har följts upp med att restriktioner inte behövs. Att han sedan med tiden slunkit med lite påståenden att man ska tvätta händerna och hålla avstånd är mest för att minska framtida kritik och inget han har drivit övertygande.
Citera
2020-06-03, 17:16
Medlem
Citat:

Är för fa.. sunt förnuft, samt något som samtliga länder påminner om. Vilken strategi hade man att säkra riskgrupper vid ett tidigt skede?

Tegnell ändrar sig konstant, aldrig något konkret, kanske vi borde..., nu i efterhand, det borde vi kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in