2020-06-03, 14:44
Medlem
HGs avatar
Helt otroligt! En reporter från den stora Franska tidningen "Le Monde", ställer de bästa och hårdaste frågorna till FHM och Socialstyrelsen. Le Monde pressar Socialstyrelsen om skyddsutrustningen på äldreboenden och blir sedan bara avstängd utan följdfrågor.
Socialstyrelsen hävdar i sitt svar att skyddsutrustning inte gör någon skillnad för smitta av COVID-19!! Helt otroligt att ingen svensk journalist följer upp med en fråga angående detta.
Om inte skyddsutrustning funkar, varför använder man i så fall den på sjukhus????

Svenska journalister som deltar på denna presskonf har nog lobotomerats innan....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Hur ser allt ut i Sverige just nu? Jag själv bor inte i Sverige utan i Tyskland, men ser på sociala medier att alla mina vänner & folk som jag följer lever som om ingenting händer? Har corona glömts bort i Sverige nu?

Du anar inte och jag är objektiv på så sätt. Jag tyckte det såg bra ut i april- spökstad. Maj sämre.
Men nu? Jag överdriver inte alls när jag säger att det är EXAKT som vanligt, asså EXAKT.
Bara ett mirakel från Gud kan hålla dödsiffrorna nere mot slutet juni. Vi får se
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Blir så surrealistiskt att se dessa tomtar stå där och skylla ifrån sig.

"Vi såg det inte komma" börjar etablera sig här.

Fyfan. Åt helvete med dem alla.
Citera
2020-06-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vad sades under presskonferensen, varför tror de att ökning har skett?
Vi är väl bäst i världen på att räkna, som vanligt.
Citera
2020-06-03, 14:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Utländska journalister får inte högvis med extrapengar av Svenska staten....

Där slog du huvudet på spiken!!
Citera
2020-06-03, 14:46
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Ner går det, men långsamt, långsamt. Förhoppningsvis beror mycket på att man är mer generösa med inläggningar.
Skulle säga att dödsfallen verkar vika desto mer, kan bli under 250 rapporterade denna vecka.

29/6
På sjukhus: 1629
På IVA: 310

3/6
På sjukhus: 1630
På IVA: 309

IVA har visat nedgång från toppnoteringen 526 den 2/5 fram till i fredags, då nedgången bröts.
Sjukhushinlagda toppad 20/4 med 2274 men också den nedgången har brutits.

Någon liknande formation med platå har inte tidigare synts i statistiken. Vi står inför ett vägskäl nu, kommer en andra våg, stannar utvecklingen så här eller kommer det att gå ner igen.
Citera
Medlem
YLE fick aldrig svar på frågan om Socialstyrelsens tillrättalagda statistik på överdödligheten.

Censur....
Citera
Medlem
+2214 fall

Citat:
Antalet bekräftat smittade ökade med 2.214, till 40.803. Den kraftiga ökningen beror enligt statsepidemiolog Anders Tegnell på problem vid ett laboratorium, som inte har rapporterat siffror förrän nu.

Då kan det bli
kanske +500 döda som dyker upp på samma sätt.

Citat:
Tegnell: Jag ångrar mig inte – skulle ha gjort samma sak igen
https://www.friatider.se/direkt-74-nya-svenska-dodsfall

AVGÅ TEGNELL!
Senast redigerad av TonyDR 2020-06-03 kl. 14:49.
Citera
2020-06-03, 14:47
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Ner går det, men långsamt, långsamt. Förhoppningsvis beror mycket på att man är mer generösa med inläggningar.
Skulle säga att dödsfallen verkar vika desto mer, kan bli under 250 rapporterade denna vecka.

29/5
På sjukhus: 1629
På IVA: 310

3/6
På sjukhus: 1630
På IVA: 309

IVA har visat nedgång från toppnoteringen 526 den 2/5 fram till i fredags, då nedgången bröts.
Sjukhushinlagda toppad 20/4 med 2274 men också den nedgången har brutits.

Någon liknande formation med platå har inte tidigare synts i statistiken. Vi står inför ett vägskäl nu, kommer en andra våg, stannar utvecklingen så här eller kommer det att gå ner igen.

Har du mer info om att sjukhusen är frikostigare med inläggningar just nu?
Annars har som visats inläggningarna gått ner en hel del fram till just slutet av förra veckan.
Citera
2020-06-03, 14:47
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Smittan kan enl vissa spridas effektivt under semestertider om folk reser och partajar tex
Själv funderar jag över hur det kommer se ut i Stockholm om stora antal människor som annars åker bort på semestern är tvungna att stanna hemma då de annars skulle rest utomlands, till Gotland, Skåne, eller västkusten. Tycker man det är mycket folk i parker och på uteserveringar nu så lär det ju inte minska i juli, direkt.
Citera
2020-06-03, 14:48
Medlem
gloffgloffs avatar
Dagens presskonferens,

o jäklar nu hände det grejjer, Le Monde och Times ...

och det finns pre-/asymptomatisk smitta även i Sverige,

en del att smälta!
Citera
2020-06-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är Tegnell som är katastrofen, den mannen är osak till den stora förvirringen. Inte mycket han säger som stämmer. Nu står han där och är efterklok i media, men har helt glömt hur säker han var på sin strategi i början. Karln är ett stort skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Lena Hallengren har väl också börjat fatta nu

"– Han har däremot väldigt svårt att svara på vad exakt som skulle ha gjorts annorlunda. "

Ja både pajasen Tegnell och politiska broilern och musikläraren från Kalmar, som aldrig jobbat som lärare, är båda två stora skämt.

Tveksamt om hon börjat fatta, hon får inte igång testningen, trots att hon lovat 100 000 testningar i veckan från mitten av maj. Hon visar stor brist på erfarenhet, är bara en pratmaskin!

Hoppas dom får avgå båda !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in