2020-06-03, 14:20
Bannlyst
I dag kl18:00 ska det hållas en #blacklifematters demonstration på Sergels torg.
Detta sprids överallt på sociala medier, polisen har sagt dom Max får vara 50 pers p.g.a Corona.
Ska bli spännande att se hur det utvecklas, för det kommer komma 100-tals dit 😷😷😷😷😷
Citera
2020-06-03, 14:20
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Anta smittade är ju om något knappast det som de vill mörka? Snarare vore det väl bättre för deras strategi att den siffran var otroligt hög?

Jamen vad är förklaringen då? De får det ju att låta som om dessa fall publiceradea av misstag nu, men det är ju ändå fall som gäller.

Är det samma med de döda? Ska vi ha 300 döda imorrn för att det var en klump som redovisades av misstag? Säger inte att det är så men hoppas du förstår vad jag menar.
Citera
2020-06-03, 14:21
Medlem
Haddock93s avatar
Desinformation från främmande makt hur många gånger har man inte hört den. Allt för att folk inte ska ifrågasätta och sluta sig till ledaren för hotet..

Järnridån börjar falla, vi ser igenom ert smutsiga spel.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Otroligt att det inte leder till starkare politiska reaktioner. Ingen ifrån oppositionen som kræver "ett nytt ledarskap".

Ett j-vla Titanic øgonblick før en enskild nation. Sverige i detta fall. Alla sover..fortfarande..
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Då passerar vi Frankrike i antalet döda per miljon. 450 är vi uppe i o tror inte Frankrike kommer upp i det idag...

Nästa mål för Tengele är väl att slå Italien
Citera
2020-06-03, 14:22
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag skiter i vad du tycker. Sluta citera mig.

Flashback är ett diskussionsforum vare sig du vill eller ej, han citerar dig hur mycket han vill.
Citera
2020-06-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
HAHAAHAHHAAHAHHAHA
Det var en lång och seg kamp mot frankrike i coronatabellen- igår låg vi helt lika!
Men idag sprang Sverige ifrån!
Wow detta börjar likna VM-Guuuuld HEJA SVERIGE!

Nu står klassikern Italien på tur.
De som fick in smittan först. Där folk kvävdes till döds över hela landet, hade 1000 döda om dagen, över 100 döda läkare, massgravar och total fasa.

Det är de vi tar nästa kamp med om kampen mot toppen!
Det är en lång väg men i denna takt går vi snabbt framåt
Sverige kan härmed räkna sig som en riktig tungviktare att räkna med.

Lets go SWEDEN lets go!!

Det är helt sjukt egentligen men det är med spänning som man väntar på att Sverige ska bli värst vilket är helt sjukt men det är så det kommer förbli så länge Tegnell sitter vid makten.

Vi kommer garanterat gå förbi ett par till innan det här är slut.
Citera
2020-06-03, 14:23
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Jamen vad är förklaringen då? De får det ju att låta som om dessa fall publiceradea av misstag nu, men det är ju ändå fall som gäller.

Är det samma med de döda? Ska vi ha 300 döda imorrn för att det var en klump som redovisades av misstag? Säger inte att det är så men hoppas du förstår vad jag menar.
Det var från ett labb som genomfört tester osv i forskningssyfte bland annat och inte rapporterat enligt FHMs standard som rapporterade in nu, kortfattat.
Citera
2020-06-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Det som styr dödsfallen främst är ju antalet inskrivna på IVA och covidsjuka på äldreboende, där är trenden vikande.

Så vi kommer att sjunka när det gäller antalet döda också.

Förhoppningsvis, men trenden är tyvärr bara svagt avtagande och frågan är hur länge vi kan ligga på i det närmaste samma platå.

När det gäller nya dödsfall/dag så ligger Sverige fortfarande på 50% av när det var som värst. Frankrike t ex ligger på under 10% av sin topp. Samma för Danmark, Norge är nere på 0%.
Citera
2020-06-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Pacifism är bra. Att vara fredlig tycker jag är bra, i denna värld. Personligen har jag alltid varit enormt fascinerad av Ghandi. Jag är inte som Ghandi, men jag skulle inte göra en fluga förnär.

Med det sagt, om nån galning skulle dyka upp framför mig och mitt barn och döda mitt barn, min reaktion skulle troligtvis vara att försöka döda den personen. Jag skulle troligtvis enbart ha det som mål i livet från och med då. Det är så jag alltid känt när jag tänkt på det. Som tur är har detta inte inträffat, så jag kan inte säga om det verkligen stämmer. Är jag våldsam? Är jag inte längre pacifist? Inte längre fredlig?

Det är en definitionsfråga. Personligen bryr jag mig inte så mycket vilken etikett nån skulle sätta på mig. Jag skulle med största sannolikhet reagera precis som jag beskrivit ovan.

Hitler har troligtvis aldrig dödat med sina bara händer en av de 6 miljoner (eller 600 tusen eller hur många det nu var) judar som dödades under andra världskriget. Men de flesta är överens om att kalla honom för mördare och att han är den som egentligen är skyldig till de många miljoner som dog i gaskammare.

Tegnell är inte Hitler. Han heter Anders. Fast nån kallar honom för Anders Adolf.
Han har inte heller varit på nåt sjukhus och stoppat nån kudde på nån gamlings ansikte för att denne skulle dö.
Men han har precis som Hitler ansvar, kanske inte främsta ansvar men ändå, att över 5 000 har hittills dött i Sverige.

För att återgå till mitt ursprungliga resonemang, om mitt barn, eller en förälder, eller ett syskon, skulle dött eller skulle dö under denna pandemi här i Sverige, då skulle Tegnell i mina ögon vara precis som den snubben som dödade mitt barn.

Jag tror knappast att jag är ensam om att tänka så. Dels bland fredliga personer. Och förstås även bland alla som har lite mer kort stubin och som i en sån situation skulle bara försöka hitta personen som är skyldig till nån anhörig som gått bort.

Gör man fel om man kallar Tegnell för mördare? Trots att han aldrig dödat någon med sina bara händer?
Ja, alla får tycka som man vill förstås. Finns ingen lag som tvingar nån att kalla nån utifrån vissa lagar.
Annars får nån gå och anmäla alla som kallar Tegnell för mördare så blir det säkert nån rättegång snart, suck.

Det är bra att vara fredlig. Så länge man själv beter sig på rätt sätt mot andra människor.
När någon beter sig fel mot dig, grovt, då är det väl upp till dig att reagera som du tycker är rätt.
Skulle jag döda personen som dödade mitt barn, va händer då? Får jag fängelse? Det är jag medveten om. Men ingen kan ta ifrån mig rätten att söka rättvisa på mitt eget sätt.

Givetvis kan vi alla ha personliga reaktioner och sätt att bemöta saker.
Men vi har som samhälle även regler och lagar.
Annars har vi anarki och ett samhälle utan lagar.
Att du personligen han förakta Tegnell köper jag.
Men ur samhällets syn är han ingen mördare.
Inkompetent misstänker jag dock blir hans eftermäle.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
I dag kl18:00 ska det hållas en #blacklifematters demonstration på Sergels torg.
Detta sprids överallt på sociala medier, polisen har sagt dom Max får vara 50 pers p.g.a Corona.
Ska bli spännande att se hur det utvecklas, för det kommer komma 100-tals dit 😷😷😷😷😷

Blir intressant att se hur polisen kommer agera och ens om de vågar att agera. Personligen tror jag att polisen inte kommer att våga göra något eftersom kidsen från förorten kommer att komma in till demonstrationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu närmar vi oss 5000 döda med raska steg:

Medan övriga Europa börjar öppna upp och andas ut och se en sommar utan corona (förutom enskilda ströfall ibland) är vi i Sverige mitt i allt fortfarande.

Ok. Lite bättre är det även i Sverige, men det är fortfarande många döda varje dag.

5000 innan midsommar.
Flest döda i världen i 3 veckor i rad.
Bara Italien Spanien UK och Belgien har fler döda totalt än vi nu i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in