2020-06-03, 12:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Aha, så om man stänger gränserna och sedan öppnar så är den totala summan av insatserna bra?...

Om man förväntar sig arbetslöshet på 10% men det blev bara 8%, fast det var 6% förut, så är det bra?...

Bara i Tyskland lever 11.2 miljoner arbetare på statliga bidrag just nu, som permitterade. Alla dessa pengar får de betala tillbaka via sina skatter. Det är bra för börsen?...

Jag kan hålla på hela dan.
Skönt att du slutade där då. Jag vet redan hur du tänker.

Tur för dig att coronan kom o räddade dig.
Citera
2020-06-03, 12:57
Medlem
AoE3#1s avatar
Vi bejörnar har varit tysta i flera veckor och nu går de sista björnarna in bara för att bränna sig. Storkapitalet börjar röra sig ut ur marknaderna igen medan småspararna köper på toppen.

Kan gå fort ner härifrån. Turbulens kring oljan igen kan starta nedgången.

Manipulationen att hålla antifiat nere syntes igår. Ni måste tänka på att Dollarn försvagats enormt senadte veckorna. Detta måste storkapitalet göra så att små länder inte konkar. Men så fort det vänder och dollarn stärks blir det blodröda siffror.

Nej. Gårdagen var väldigt skum och det fortsätter idag. Som sagt börjar jag korta här nånstans, får se hur det går.

Edit. Medan jag skrev inlägget gicl min bear upp 15%. Dagen kan sluta rött
Citera
2020-06-03, 13:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Skönt att du slutade där då. Jag vet redan hur du tänker.

Tur för dig att coronan kom o räddade dig.
Corona räddade mig i februari, efter att jag kortat börsen sedan augusti 2019 med katastrofalt resultat, jag låg 15mkr back som värst i februari.

Å andra sidan så var ju just min kortning motiverad av att samtliga kurser redan var maxade i USA och Sverige, så det fanns inte en millimeter utrymme för att något kunde gå fel i världen. Vilket är en orimlig värdering med tanke på hur komplex vår värld är just nu, och hur snurrigt den beter sig, och hur mycket som har potential att bli katastrof för vår ekonomi.

Så visst, jag hade ingen aning om corona. Men jag kortade börsen genom att tänka logiskt när du inte gjorde det. Jag är plus 24 miljoner hittills i år på detta, varav 15mkr återhämtning. Vem hade rätt?...

Jag kommer att korta OMSX30 igenom om vi når nära ATH säg 1850 eller så. Innan dess kommer jag naturligtvis att sälja alla mina aktier. jag var nästan fulltankad 15 mars så det är rejäl svängdörr här. Jag älskar svängdörr.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-06-03 kl. 13:05.
Citera
2020-06-03, 13:01
Medlem
TheAlamos avatar
Brukar hålla mig ifrån råvaror men köpte igår silver som jag tror kommer fortsätta uppåt.
Citera
2020-06-03, 13:01
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Trist att höra, jag funderade faktiskt på hur det gick för dig.

Men inte har du tappat all feeling, vad jag minns träffade du väl mer eller mindre den exakta botten och gjorde några riktigt fina affärer då när det svängde +/- 10% per dag?

Feelingen är puts väck...
Tycker alla rörelser verkar konstiga och underliga.

Lyckades göra tre bra "köp och sälj" där när det fladdrade på botten, men man sålde ju iväg alltihop ALLDELES på tok för tidigt... trodde inte ALLS på detta scenario som har varit.

Tyvärr så det ju lätt att vara efterklok...
Citera
2020-06-03, 13:04
Medlem
AoE3#1s avatar
Okej mina damer och herrar. Dollarn har börjat stärkas idag och oöjan råvarorna skakar. Om ni inte sållt allt innehav på den här toppen så är det dags att sälja innan raset
Citera
2020-06-03, 13:04
Medlem
rip alla som inte säljer sina longs snart.
Citera
2020-06-03, 13:10
Medlem
AoE3#1s avatar
Media rapporterar inte det men även i Europa börjar oroligheterna. Fransmännen revolterar snart. Att börsen gick upp i början av den här veckan får vi tacka för och sälja allt innehav här. Var smarta och följ storkapitalet
Citera
2020-06-03, 13:14
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Sålde du allt idag eller står du utanför och kraxar som vanligt?

Sålde Hudya och Enzymatica. Annars köper jag inga bolag nu. Fyller på med några tusenlappar per halvtimme i mini S. Fortsätter så till stängning
Citera
2020-06-03, 13:16
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Sålde du allt idag eller står du utanför och kraxar som vanligt?
Ni måste följa vad storkapitalet gör med dollarn. Den har inflaterats och försvagats i några veckor villet troligtvis var deras sista försök att hålla uppe börsen.
Idag har den börjat bli starkare istället och vi märkte att de försökte korta antifiat igår men folk köper dipparna.

Fly börsen och nöj er med senaste månaders vinster!!!
Citera
2020-06-03, 14:08
Medlem
Där tog vi 1680

Som jag hade på känn...

Nu är det bara 2 dagar kvar

Haddok. Snart kommer raset
Citera
2020-06-03, 14:25
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
FEL

9av 10 är rekyler
1 en riktig krasch

Att ha rätt i 90% av fallen gör mig inget

10:e får man ta

Om du hade 90% rätt på dina gissningar om börsen hade du inte suttit här och malt på om en massa skit. Oavsett om man kommit till insikten att det kommer rekyler efter nergångar vet man inte deras tajming, antal eller storlek. Att du intalar dig att du vet exakt hur börsen reagerar vid omständigheter som inträffar en gång varje århundrade är för övrigt roande. Högmod brukar vara nära till hands när det går bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in