2020-06-03, 11:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, gifteringen kan jo være noe spesielt at er hans blod på, med mindre man kan fastslå om det var ferskt.
Dersom han opplyser at han ikke har rørt eksempelvis giftering og strips, så vil det jo være motstridende forklaring dersom blodet er ferskt.
Igjen som du sier han bor der, så kan være naturlig. Ikke nok bevis vel?
Tror ikke blodet hans er funnet på stripsen. Det har vært skrevet at blodet er avsatt på en gjenstand som tilhører AE. Dermed må det være en ting som knyttes til henne personlig, ikke stripsen eller noe interiør som feks lysestake som noen har foreslått.
Gjenstander som tilhører AE kan være ringer, smykker, mobilen, briller, og andre personlige eiendeler.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-03 kl. 11:35.
Citera
2020-06-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
RU er bare en smokescreen, TH er da ikke dum nok til å bruke han til noe når alle vet de har vært i krypto møter før..

Enig med Minnimus er temmelig spot on..

Leste at TH var i dårlig forfatting når han skulle avhøres idag, rart det der samvittigheten spiser deg som regel opp til slutt..

Har nok lite med samvittighet å gjøre.

"Han er sterkt preget av å være siktet i saken. Både jeg og ansatte i Kripos konkluderte med at det var uforsvarlig i den tilstanden han er i, sier advokaten til Dagbladet."
Citera
2020-06-03, 11:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Alle piler peker mot at TH er skyldig og har gjort dette alene. Det som må forklares er

1. Alibiet kl 09:05 jfr AE’s siste livstegn kl 09:16
2. Kryptoplottet

1. Fortsatt heller jeg mot at drapet ble «forsinket» ved at TH rakk å komme seg på jobb og få alibi. Dette kan ha skjedd ved hjelp av gift, han har selv sagt han «tror AE ble dopet ned under kidnappingen», så hvis det ble funnet spor etter dop passet det med forklaringen hans, som mye av det andre han har forklart.

2. Kryptoplottet tror jeg han kan ha fått hjelp til av noen som ikke visste hva de hjalp han med. Han har trolig digitale enheter som ikke er funnet, som kan ha blitt brukt til kommunikasjon/rigging av dette og annet.

Grunnen til at jeg fortsatt tror han var alene, er at det er uendelig mye større sjanse for å mislykkes dersom man har medhjelpere, og da ville saken vært oppklart for lengst.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-03 kl. 12:00. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-03, 12:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vilket tillstånd? förkyld, ångest, artros vad?
Citera
2020-06-03, 12:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vilket tillstånd? förkyld, ångest, artros vad?
Sannsynligvis sterk mental ubalanse.
Citera
2020-06-03, 12:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat ut F+ idag:

"Förhör med Hagen avbröts på grund av hans hälsa
Tom Hagen förhördes återigen av polis i utredningen av det misstänkta mordet på hans fru, skriver Dagbladet. Men förhöret fick avbrytas med hänvisning till Hagens hälsa, skriver NRK.
Det var första gången han möter polisen sedan han släpptes ur häktet den 8 maj.
Den norske miljardären greps 28 april och är fortfarande misstänkt för inblandning i mordet på hustrun hösten 2018 efter att han släppts på fri fot. Enligt polisen har han haft motiv till att mörda henne."

En klassiker att hälsan sviktar på hittills friska självsäkra män som plötsligt kommer i klammeri med rättvisan!

Harvey Weinstein gick på rekordtid från att rakryggat iförd smoking promenera på röda mattan i Hollywood till att hasa in i rättssalen stödd på en rullator!

Men det är ingen fara, de brukar kvickna till fort om de frikänns eller avskrivs från misstankarna, lite som apatiska flyktingbarn som snabbt blir helt friska när de får uppehållstillstånd!
Citera
2020-06-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Alle piler peker mot at TH er skyldig og har gjort dette alene. Det som må forklares er

1. Alibiet kl 09:05 jfr AE’s siste livstegn kl 09:16
2. Kryptoplottet

1. Fortsatt heller jeg mot at drapet ble «forsinket» ved at TH rakk å komme seg på jobb og få alibi. Dette kan ha skjedd ved hjelp av gift, han har selv sagt han «tror AE ble dopet ned under kidnappingen», så hvis det ble funnet spor etter dop passet det med forklaringen hans, som mye av det andre han har forklart.

2. Kryptoplottet tror jeg han kan ha fått hjelp til av noen som ikke visste hva de hjalp han med. Han har trolig digitale enheter som ikke er funnet, som kan ha blitt brukt til kommunikasjon/rigging av dette og annet.

Grunnen til at jeg fortsatt tror han var alene, er at det er uendelig mye større sjanse for å mislykkes dersom man har medhjelpere, og da ville saken vært oppklart for lengst.

Høres jo fornuftig ut dette, og følger teorien om at sannheten ofte er så lite komplisert og konspiratorisk som mulig.

Hva tenker du om fjerning av lik, når og hvordan skjedde det?
Citera
2020-06-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Alle som har deltatt i tråden her en stund vet at min hovedteori er at "noen profesjonelle" har tatt seg inn, overfalt og drept AE. Med TH som bakmann. Den lange planleggingsfasen gjør at elektroniske spor etter kontakt mellom oppdragsgiver og utførende enhet er slettet i medhold av loven. Jeg har aldri påstått at TH har gjort dette selv...? Selv om det er min hovedteori så er jeg åpen for andre mulige hendelsesforløp, selvsagt.
Ja det var det jeg mente jeg hadde lest fra deg også, da er vi enige.
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Men du er enig i at den digitale plattformen og kryotorigg kan knyttes opp mot RU? Da tror jeg neppe personen ville gått under radaren. Og det tror jeg heller ikke han har gjort. Jeg heller mot hypotese 2, men avviser ikke innleid drapshjelp. Da har de i såfall stått for alt. Og de er to. Da var det viktig for bakmann å ha «rene hender». Antagelig er det da også snakk om en mellommann som kan ha et selvstendig motiv.
Oppklaring vil bli vanskelig, og vi står overfor «den perfekte forbrytelse».
Dette ser jeg som sannsynlig. Og ja, dette er temmelig perfekt.

Derfor har også det å kvitte seg med liket vært planlagt grundig og jeg tror det er bortimot umulig å finne henne nå dessverre, noe som kunne hjulpet enormt.
Alt er planlagt ned til minste detalj, men det som ikke er planlagt er at politiet skulle få såkalt "tunellsyn", altså få så sterkt ferten av dette at de ikke slipper taket. De har jo også klart å presse TH til å gjøre tabber, men kanskje ikke nok til å ha bevis. Min følelse er at de mangler noen brikker som de ikke får tak i. De vet hvordan brikkene ser ut, de vet bare ikke hvordan de skal få dem ut fra under sofaen.
Citera
2020-06-03, 12:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Høres jo fornuftig ut dette, og følger teorien om at sannheten ofte er så lite komplisert og konspiratorisk som mulig.

Hva tenker du om fjerning av lik, når og hvordan skjedde det?
Jeg tror det skjedde sammen med nøye planlagt staging mellom 13:30-14:00, ved å slepe AE over i en likpose, inn i bilen via garasjen.

Deretter kjørte han henne til et lokale el.lign hvor han hadde stående en kjemikaliedunk med syre som han la kroppen oppi. Ettersom hun var naken og uten giftering, ville hun bli fullstendig oppløst.

Stedet er i nærheten av huset, uten å måtte passere evt bomringer eller kameraer. Det skjedde trolig på vei til møtet med politiet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-03 kl. 13:01. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-03, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
For et utsagn. Hva faen er forskjellen på "drap eller medvirkning" eller "drap eller medvirkning til drap"? Du er en idiot. Politiet er laaangt smartere og flinkere enn det vi som ikke er politimenn forstår. Ha litt respekt, mann. Du er en irriterende type til tider.
Denne diskusjonen dreide seg om en hypotese jeg hadde om at TH evt kunne ha "dekket over" drapet, uten at han hadde "medvirket" - at drapet skjedde i affekt, utført av en annen enn TH.
Hvis du hadde lest hele diskusjonen så hadde du skjønt at jeg var usikker på betegnelsen "medvirket". Det ble oppklart og det var ingen påståelighet involvert heller.

Dette er ikke en hypotese som jeg tror på lenger.
Det samme gjelder giftdrapet.

Giftdrap-hypotesen var et eksempel på at TH kunne være GM. Det er ikke en hypotese jeg tror på, men et eksempel på hvordan jeg mente at det kunne gjøres.
I tilfelle ville AEH ligget død på badet allerede på morgenen/straks hun pusset tennene, hvis giften gjorde at hun døde momentant (som var en forutsetning for hypotesen). Det betyr at AEH ville vært død allerede (badet rengjort og staget, og kroppen bortført) før evt barnebarn kom på besøk.

Som sagt, jeg tror ikke noe av dette har skjedd.
Jeg tror at AEH har blitt kidnappet.
Citera
2020-06-03, 12:36
Medlem
Det er virkeligheten som banker på for TH nå. Han er i ferd med å erkjenne at kryptorigget aldri vil lykkes på den måten han hadde forestilt seg.

Jeg tror han forventet å få kontakt med kriminelle i kryptomiljøet, etablere kontakt og etablere en forestilling om at AEH var i live utenlands ett sted. Og så skulle det bli taust. Og det skulle bli antatt at AEH enten var drept eller omkommet utenlands, mens hun satt gissel.

Og politiet skulle etterforske seg blå på kryptokontoer. Til de måtte gi opp. Og det var etablert en sterk forestilling om at AEH døde mens hun var i kidnappernes varetekt. TH har trodd at dette skulle lykkes.

Men nå banker altså virkeligheten på. Politiet sier at de aldri egentlig har trodd på kidnappingsplotet. Politiet sa i juni i fjor at de mistenkte at AEH var drept og kidnappingsplotet skulle skjule drapet. Spot on. Og meget ubehagelig for TH. Så han måtte arrangere en betaling for å styrke kidnappingsplot selv. Uten at politiet lot seg påvirke nevneverdig. De sa offentlig at hovedhypotesen fra da av var drap, forsøkt skjult som bortføring.

Og så kommer mistanker mot TH selv opp, med siktelse og pågripelse i slutten av april. Han skal ha tatt til tårene etter løslatelsen 8. mai. Frigjøringsdagen. Pågripelsen og varetektsfengslingen viste for alvor at politiet virkelig ikke trodde på kidnappingsplotet lenger.

Og virkeligheten har banket på, sterkere og sterkere for TH, dag for dag, etterpå. I et desperat siste forsøk sende han melding til FalskMotpart via bitcoin på sist fredag, 29. mai.

I det avtalte avhøret i dag er han ikke i stand til å la seg avhøre. TH er i ferd med å erkjenne at han er avslørt. At situasjonen nå er slik at han hverken kan betale seg ut av problemene, eller manipulere seg ut av gjørmen han har satt seg i selv.

Jeg tror som enkelte andre her, at TH er alene om drapet og skjuling av liket. Men at han muligens har fått noe hjelp, kanskje til livsbevisene og alibisamtalen.
Citera
2020-06-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
En klassiker att hälsan sviktar på hittills friska självsäkra män som plötsligt kommer i klammeri med rättvisan!

Harvey Weinstein gick på rekordtid från att rakryggat iförd smoking promenera på röda mattan i Hollywood till att hasa in i rättssalen stödd på en rullator!

Men det är ingen fara, de brukar kvickna till fort om de frikänns eller avskrivs från misstankarna, lite som apatiska flyktingbarn som snabbt blir helt friska när de får uppehållstillstånd!

Ja det verkar handla om ett sammanbrott.
I samband därmed finns de som bekänner ... men i detta fallet kan det handla om att
han får vänta tills han är fri från misstankar.
Vi får hoppas att de är aktiva i sökande efter rätt GM ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in