2020-06-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Ok, jag har inte tillgång till fupen just nu, men det kanske stämmer att det står där.
Jag har varit så inne på hans längd och att den inte syns i passet och tänkte därmed uteslutande om möjlighet till att se giltighetstiden
Tror du möjligen att jag sitter och hittar på något som är så lätt att kontrollera?
Citera
2020-06-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
När fortsätter rättegången?
På fredag.
Citera
2020-06-03, 11:45
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du möjligen att jag sitter och hittar på något som är så lätt att kontrollera?
Haha nej nej jag tror dig!
Alltså sorry men något händer ibland när jag skriver i min mobil.
Jag använder aldrig fetstil/kursivt/understrukit men av någon märklig anledning blir det så ändå.
Shit va sjukt! 🙈😅🙂
Citera
2020-06-03, 11:46
Medlem
Citat:
Haha nej nej jag tror dig!
Alltså sorry men något händer ibland när jag skriver i min mobil.
Jag använder aldrig fetstil/kursivt/understrukit men av någon märklig anledning blir det så ändå.
Shit va sjukt! 🙈😅🙂
Det var JAG som fetade det jag ville peka på. Att skriva "kanske" tyder på att du inte tror på mina uppgifter.
Citera
2020-06-03, 11:46
Medlem
askungens avatar
Citat:
Eller så kanske du gjorde det och tolkade mitt tonläge fel bara jag tror dig asså att uppgifterna står där
Citera
2020-06-03, 11:49
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
På fredag.
Okej! Är det någon strategi från åklagarsidan att bara ha en rättegångsdag denna vecka och just på fredagen?
Citera
2020-06-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Tror inte det var om IS men jag tror inte på hans USA, han hade ju även frågat W's pappa om W fick följa med och han hade sagt nej.
Men i något annat förhör sades det att W blev chockad över att han helt plötsligt skulle åka till USA när de gjorde slut (kan ha varit A*bas förhör).

Men, någonting hade ju uppenbarligen hänt när han var borta för att "åka till USA" eftersom nästintill alla vittnar om hur förändrad han var efter det och jag tror inte det bara handlar om att han blev nekad, han hade ju bara kunnat vänta nått år till och åkt när det gått 5 år sen han var i Iran.

Jag gillar heller inte H*nnas förhör, de känns som att de tog en 180 graders vändning mot vad hennes övriga två kompisar sagt, och det såg ut som att hon mer försökte smutskasta trovärdigheten hos övriga vittnen, men det skulle väl kunna bero på att så mycket är maskat.
Hanna är ju den som gick med på att ha sex med T inför Wilma. Så klart hon är lite annorlunda i sitt vittnesmål. Hon kanske var lite kär i T?
Citera
2020-06-03, 11:55
Medlem
Citat:
Okej! Är det någon strategi från åklagarsidan att bara ha en rättegångsdag denna vecka och just på fredagen?
Det är ingen strategi. Alla andra brott ställs inte på kö för detta.
Citera
2020-06-03, 11:55
Medlem
Citat:
Det var ju en i måndags oxå
Citera
2020-06-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag utgår från att det är snapchat i.om att det framgått att de primärt kommunicerade via den appen.
Där finns det en karta så man kan se vart ens vänner befinner sig om de tillåter detta.

Skulle inte direkt kalla det "övervakning" i.om att ordet är ganska värdeladdat. En majoritet av dagens ungdomar har (enligt min uppfattning) kartan på.

Överraskas ständigt över hur dålig koll gemene man tycks ha på det svenska rättssystemet. Menar inte att rikta kritik mot dig personligen utan vill mest uttrycka att det svenska rättssystemet inte fungerar som en amerikansk film. Vet inte hur många gånger jag behövt förklara att vi inte tillämpar jury i Sverige (undantaget tryckfrihetsmål).

Till saken. Advokatens jobb är inte att se till att TT kommer undan så lindrigt som möjligt utan att föra TT:s talan samt se till att processen fungerar korrekt. Det är en avsevärd skillnad. Har även mött advokater som börjat tillämpa att det första dom säger när de möter en TT är "STOPP! Först ska jag förklara vad jag gör här!" för att en sjuhelvetes massa människor erkänner för sina försvarare i någon felriktad tro att de ska hjälpa dom komma undan. Det fungerar inte så.
Det var en advokat, jag säger i te vem, som blev intervjuad i tv, som sade att när han var försvarsadvokat och klienten erkände sin gärning för honom, så måste klienten byta advokat. Den advokaten kunde iallafall inte försvara en klient som erkänt sin gärning.
Jag vet inte om det finns regler på detta eller om det är olika från fall till fall.
Citera
2020-06-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ingen strategi. Allas scheman skall passa. Och alla aktörer som är involverade har ju andra huvudmän/klienter, andra ärenden, och andra tingsrättsförhandlingar.
Citera
2020-06-03, 12:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Varifrån har du uppgifter från när hans pass ska ha gått ut?

Han stoppades på Arlanda eftersom han i sin ESTA ansökan inte uppgivit att han varit i Iran de senaste 5 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in