2020-06-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg holder alle logiske løsninger åpne. Jeg har sagt før i dag hva som er den eneste logiske forklaringen, er at TH har forgiftet henne. Men selv den løsningen kommer ikke politiet til å få retten til å tro på, hvis ikke de kommer opp med tekniske bevis og helst også at de knekker THs alibi.
Og så er jeg kritisk til politiet, som jeg synes har gjort en dårlig jobb.
Alt dette er bare basert på det som er tilgjengelig for meg av informasjon.

Ja, og så er jeg litt skuffet over at det ikke finnes mer skepsis til politiet i dette forumet.

Jeg synes at politiet har gjort en strålende jobb og det er jeg sikker på at TH synes også, gitt at de ventet i flere måneder før de gikk ut med saken.
Citera
2020-06-01, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg synes at politiet har gjort en strålende jobb og det er jeg sikker på at TH synes også, gitt at de ventet i flere måneder før de gikk ut med saken.

Hva om dette er en kidnappingssak som ble begått av glade amatører, som politiet med sin opptreden ga mange måneders forsprang?

Hva om det at de ventet med å offentliggjøre saken, egentlig ikke er at de etterforsket dette som en kidnappingssak, men at de allerede fra dag en gikk etter TH, men tenkte det spiller ingen rolle om vi ikke offentliggjør saken, vi tar ham likevel?

Jeg synes at Holden er ti ganger så kul som Brøske. Han er ingen Elden. Han har vært statsadvokat. Og jeg tror han snakker sant når han etter dommen i lagmannsretten sa: – Jeg er egentlig ikke så overrasket. Da jeg så dette, var det svært tynt.
Citera
2020-06-01, 03:26
Medlem
Citat:
Hva om dette er en kidnappingssak som ble begått av glade amatører, som politiet med sin opptreden ga mange måneders forsprang?

Hva om det at de ventet med å offentliggjøre saken, egentlig ikke er at de etterforsket dette som en kidnappingssak, men at de allerede fra dag en gikk etter TH, men tenkte det spiller ingen rolle om vi ikke offentliggjør saken, vi tar ham likevel?

Jeg synes at Holden er ti ganger så kul som Brøske. Han er ingen Elden. Han har vært statsadvokat. Og jeg tror han snakker sant når han etter dommen i lagmannsretten sa: – Jeg er egentlig ikke så overrasket. Da jeg så dette, var det svært tynt.

Jeg skjønner, det er kulhetsfaktoren som spiller deg et puss.
Citera
2020-06-01, 03:27
Medlem
Citat:
Ja, og så er jeg litt skuffet over at det ikke finnes mer skepsis til politiet i dette forumet.
Man bruker gjerne politiets syn til forsvar for sitt eget syn når de stemmer overens. Jeg har generelt lite tillit til politiet, syns de kan rote mye. F.ex. i Jemtland-saken som var åpenbar, så søkte de ikke utenfor huset før det hadde gått mange dager. Hadde de tenkt èn tanke så hadde de funnet blodet hennes på trappa første dagen.
Jeg tror det er TH helt uavhengig av hva politiet sier.
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-01 kl. 03:30.
Citera
2020-06-01, 03:29
Avslutad
Citat:
Ektepakten, slik den foreligger, er ikke noe motiv. Den sier jo at TH ikke skal betale noe som helst.
At ektepakten eventuelt er ugyldig er et motiv. Men, det er altså sånn at TH har langt mer fornuftige måter å løse den konflikten på, enn ved et drap. Og særlig et planlagt drap. Noe annet ville vært hvis han ble forbanna og trakk en gunner, eller slo henne i fylla.
Menn i den ligaen der løser alltid det der ved forhandlinger. Og det vet TH veldig godt. AEH ville heller ikke ha kjørt hardt på at livsverket hans skulle bli ødelagt. Hun ville tatt til takke med noen millioner.
Ja, noe annet er helt ulogisk. AEH hadde vært glad for lommerusk å regne i forhold til den fæle mannen. Det er sikkert et snev av sannhet i ryktene - minst! TH ville hatt alt for lite å vinne, og altfor mye å tape på et drap, så det hadde nok blitt en rimelig avtale midt imellom.
Citera
2020-06-01, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, noe annet er helt ulogisk. AEH hadde vært glad for lommerusk å regne i forhold til den fæle mannen. Det er sikkert et snev av sannhet i ryktene - minst! TH ville hatt alt for lite å vinne, og altfor mye å tape på et drap, så det hadde nok blitt en rimelig avtale midt imellom.

Ja men jeg tror ikke at en drapsmann vurderer hva han kan vinne eller tape på et drap.
Det er nok helt andre krefter i sving.
Citera
2020-06-01, 03:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja men jeg tror ikke at en drapsmann vurderer hva han kan vinne eller tape på et drap.
Det er nok helt andre krefter i sving.
Utifra det vi har fått vite, inkludert lagmannsrettens kjennelse, så er det svært lite som tyder på at TH er en drapsmann. Det er det som teller, for det må faktisk bevises, og inntil det motsatte er bevist, så er han uskyldig.
Takk og lov!
Citera
2020-06-01, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Utifra det vi har fått vite, inkludert lagmannsrettens kjennelse, så er det svært lite som tyder på at TH er en drapsmann. Det er det som teller, for det må faktisk bevises, og inntil det motsatte er bevist, så er han uskyldig.
Takk og lov!

Noen er skyldig selv om det ikke er bevist. At alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist er en floskel.

Retten sa ikke at TH er uskyldig men at alibivideoen stod høyere enn de tekniske bevisene.
Citera
2020-06-01, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Eller om en uanmeldt rørlegger skulle kommer forbi og få et plutselig behov for å pusse tennenne og deretter følte seg veldig elendig

Tannkremteorien er en bra teori.

Jeg liker både nicket, kommentaren din og spesielt den lattersmilien. Jeg vet ikke om du er klar over det, men det er vanlig at barnebarn sover hos besteforeldre, og da sier det seg selv at den tannkremteorien ryker. Tenk om de kom på blåbærpannekaker og skulle bli med bestemor ut en tur. Da hadde de antagelig fått beskjed om å pusse tennene. Da hadde man lettere avslørt at TH hadde klusset med tannkremtuben. Dette er mer proft. Den eneste logiske drapsmetoden er kvelning eller en form for bedøvelse for å fjerne henne.
Citera
2020-06-01, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. At leiemordere skal ha tatt ut liket av AEH og trillet henne i trillebår, hit eller dit, er vanvidd.

Off topic

Men du må forstå at det er vanlig å bruke trillebår på egen eiendom hvis det er nødvendig her. Det er vanskelig å bære en død kropp alene, så jeg mener trillebår kan være ypperlig. Det vekker ingen mistanke å trille en trillebår. Den kan ha vært brukt inne i huset for å kjøre henne ut i garasje og frakte henne over i en bil. Du får bare være uenig. Samme hvordan man dreper henne må hun fraktes ut derfra. 1 person klarer ikke bære henne alene tror jeg.
Citera
2020-06-01, 04:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg liker både nicket, kommentaren din og spesielt den lattersmilien. Jeg vet ikke om du er klar over det, men det er vanlig at barnebarn sover hos besteforeldre, og da sier det seg selv at den tannkremteorien ryker. Tenk om de kom på blåbærpannekaker og skulle bli med bestemor ut en tur. Da hadde de antagelig fått beskjed om å pusse tennene. Da hadde man lettere avslørt at TH hadde klusset med tannkremtuben. Dette er mer proft. Den eneste logiske drapsmetoden er kvelning eller en form for bedøvelse for å fjerne henne.
Du har nok misforstått hypotesen.
I dette tilfellet ville det ikke kommet flere for å pusse tenner på badet (den dagen). TH var nettopp ferdig med tannpussen, og var på vei til jobb.
Du får lese hypotesen en gang til heller.
Citera
2020-06-01, 04:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Men du må forstå at det er vanlig å bruke trillebår på egen eiendom hvis det er nødvendig her. Det er vanskelig å bære en død kropp alene, så jeg mener trillebår kan være ypperlig. Det vekker ingen mistanke å trille en trillebår. Den kan ha vært brukt inne i huset for å kjøre henne ut i garasje og frakte henne over i en bil. Du får bare være uenig. Samme hvordan man dreper henne må hun fraktes ut derfra. 1 person klarer ikke bære henne alene tror jeg.
Det er ikke så vanlig som du tror å kjøre trillebår den 31. oktober - folk flest tenker at hagesesongen er forbi forlengst, så du får nok en god del spørsmål i nabolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in