2020-06-02, 23:11
Medlem
Van Nostrands avatar
Lek med tanken att PU har hittat Harvardpapprena som stals från länsrätten hos någon. Varför inte bland Engströms gamla tillhörigheter? Vilken twist på historien det hade blivit! (Inget bindande bevis kanske, men väldigt starkt indicium).
Citera
2020-06-02, 23:13
Medlem
p.norths avatar
Det var ingen ensam, dom var minst 2.
Sen har ju KP sagt, inte rakt ut men att det var en "grupp" och att det var två spår i ett, sammanflätade. Palmehatet grasserade inom militären, polisen, högern och näringslivet. Där finns gruppen inom.
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ja, jag har min "favorit gm".

För min del har tystnade så här nära "lösningen?" gjort mig lite nervös.

Helt ärligt. Är vi inte rätt övertygade om vem KP kommer att presentera som den personen (ensam/med hjälp av en grupp) sköt OP?

Lite kittlande är det om KP skulle trolla fram en person som stått där helt framför oss hela tiden och som vi har helt missat/dragit fel slutsatser om.

Sen kan det ju bli en person(er) såsom varande helt okänd(a) för oss?
Citera
2020-06-02, 23:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTnTT
Inte mycket bara att dom var där och filmade LL tror även att Hans J var där också, personen som stod bredvid LL var väldigt lik HJ

Du såg detta när du var ute och spatserade?
Citera
2020-06-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Och jag är inte säker på att SE öht ska figurera i vår Film ens! :-o
Om du ska göra en film om det hela så tycker jag nog ändå att den olycklige Engström bör ha en liten roll i det hela. Möjligen som Thomas Petterssons dåliga samvete i form en liten ständigt ljugande olyckskorp som klamrar sig fast vid den ena axeln.

Tillägg:
Men i slutänden visar det sig att korpen egentligen är ärkeängeln Gabriel.
Senast redigerad av MacMackay 2020-06-02 kl. 23:49.
Citera
2020-06-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Blicken i andra bilden var riktigt obehaglig.

Usch ja, fick rysningar av den och den står i skarp kontrast mot den andra bilden, det är nästan som två olika män eller en man med två ansikten. Men det är väl min fantasi som drar iväg lite antagligen.
Citera
2020-06-02, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Usch ja, fick rysningar av den och den står i skarp kontrast mot den andra bilden, det är nästan som två olika män eller en man med två ansikten. Men det är väl min fantasi som drar iväg lite antagligen.
Haha du beskrev exakt min känsla.

Blir fan svårt att sova nu.
Citera
2020-06-02, 23:41
Medlem
p.norths avatar
Vilken bild?
Citat:
Blicken i andra bilden var riktigt obehaglig.
Citera
2020-06-02, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Vilken bild?
Kolla cherrys inlägg
Citera
2020-06-02, 23:52
Medlem
Citat:
Kolla cherrys inlägg
Men nog har man väl sett läskigare gubbar. Ser en i spegeln varje morgon.
Innan kamning och rakning bör tilläggas.
Senast redigerad av MacMackay 2020-06-03 kl. 00:00.
Citera
2020-06-02, 23:55
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Det känns som att Dan Klöfverskjöld verkligen har något med mordet att göra. Antingen som mördare eller medkonspiratör. Jag har bara en konstig magkänsla över det. Han låter mer intressant och konkret än SE och CA tillsammans. Bara lyssna på intervjun med honom på aftonbladet hur nervös han låter och att han inte vill kommentera någonting.

Han frågar Johan om denne kan tänka sig att skjuta Palme då de har middag. När Johan svarar nej så släcks all kontakt mellan dessa trots att de varit som nära vänner till varandra.

Om man verkligen är ren och inte har någonting att dölja så beter man sig inte på det sättet som Klöfverskjöld gjorde i telefonintervjun.

Jag tycker att vi bör lägga mer kraft på denna herre. Han liknar dessutom Tom Jones, precis som ett vittne sa om en WT-man vid Norra Latin.

Jag tror vi kan förvänta oss en utlämning från Australien till Sverige om bara någon vecka.

Är det någon som har exakt ålder på Dan?

Född 1954
Citera
2020-06-03, 00:05
Medlem
p.norths avatar
Inte såg jag nå speciellt, nån skäggig mysfarbror med glasögon. Om det är samma bild?
Citat:
Kolla cherrys inlägg
Citera
2020-06-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag väljer inte och vrakar, jag går på HOs uppgifter eftersom han talade med SE ”ett par minuter” innan MOP och även därefter. Men vad jag tror om SEs kläder är inte poängen; det är SE-kramarna som får bestämma sig vilken SE de menar begick mordet.

Men om du gillar beige duffel, kör på det. Då är det närmast 100% säkert att SE inte är GM.

SE är förmodligen mannen i beige. Hans klädsel har uppfattats som ljus kring Dekorima.

Enligt LP har "mannen i beige" rört sig hastigt över mordplatsen mot Kungsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in