Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
Det går att ljuga för en journalist, men lyssna på hela intervjun och tänk i tre steg,
- Om du vore reporter, skulle du intervjuar en mytoman?
- Om du under en intervju misstänker att någon är mytoman, skulle du fortsätta intervjun i 45 minuter?
- Om du i efterhand misstänkte att något inte stämde, skulle du publiceras intervjun?
Jag tror att Isabella precis som hon säger i P1 hade ett mindre apotek hemma, doserade fel och tog för många tabletter, hamnade på akuten, fördes vidare till psykakuten och senare behandlades med ECT ungefär som i Gökboet.
Jag tror att många journalister skulle tycka att det vore väldigt intressant att få intervjua en äkta mytoman.
Så vitt jag vet har Söndagsintervjun öht inte tagit ställning till sanningshalten i Bellsans utsagor.
Som jag skrev var intervjun ett slags personporträtt, ett porträtt av en känd person som inte kan hålla sig till sanningen.
Dina frågor visar att du missar poängen med intervjun. De är inte relevanta.
Varför ljuger då Bellsan om sina ECT-behandlingar och din inläggning, menar du?
Om hon berättar sanningen och vill bli trodd borde detaljerna stämma, men det gör de inte enligt folk med insyn.
Det kan inte förklaras med amnesi. Om hon inget minns kunde hon ha läst sina journaler och inhämtat fakta.
Var har hon fått sina felaktiga uppgifter från? Från filmen Gökboet?