2020-06-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Det ska vara snapchat-appen men hennes syster (som är lite äldre) verkade tro att det var en enskild GPS-app. Iallafall så tolkade jag det under förhören. Du får gärna leta upp det sms:et.
Hon är typ tre år äldre
Citera
2020-06-02, 21:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Absolut är vi alla värda lika mycket men har även lika mycket ansvar för våra handlingar.

Varje människa svarar för sina egna handlingar och ska också förstå att man får ta konsekvenserna för densamma.
Citera
2020-06-02, 21:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det har stått om självmord i FUP, tex det här på sida 611 i FUP:

"Har det varit något speciellt den sista tiden innan wilma försvann?
Wilma mådde väldigt dåligt den sista tiden och hon försökte ta sitt liv för tre fyra veckor
sedan. Men hon sa att det var Tishko som räddade henne genom att han stoppade henne."

Men sen den 28 november 2019 så hittade man Wilmas huvud, och då var det ingen som tänkte att hon skulle kunna ha begått självmord, och att Tishko sen kapade av huvudet. Alla utgick ifrån att hon hade blivit mördad, och det utgår de flesta ifrån fortfarande. Och därför är det inte konstigt att advokaterna inte har lagt fram självmord som en alternativ teori, för de har inte ens tänkt tanken ordentligt, utan de har avfärdat den tanken med ett skratt, om den tanken ens har dykt upp hos dem. Iallafall har de troligen inte tänkt på den tanken på det sätt som jag har gjort.

Men du tycker alltså att det är smartare av advokaten att satsa på teorin om att Wilmas huvud har planterats i Tishkos lägenhet, än att satsa på teorin om att Wilma har begått självmord och att Tishko sen har begått griftefridsbrott?

Sannolikheten är nog större att få rätten att tro att huvudet är placerad av någon annan än att få rätten att tro att Wilma begått självmord för att sen ha blivit styckad av T, Och varför skulle T sätta dit sej själv för griftefridsbrott när det handlar om ett självmord, Det enda han har behövt gjort i det läget är att ringa 112 och ingenting mer har hänt T.
Citera
2020-06-02, 21:41
Medlem
Ja, men vem säger att pappan lagt det där? d kan ju va sonen

[quote=SweKingCalle|71806123]
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims

Har för mig någon skrev att det fanns blod i pappans bil ?
Citera
2020-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tanken är hemsk, verkligheten är hemskare.

Skallen ovanför sin säng med öppen dörr in. Med doften...

Dessutom spermaspår i överkastet.

Jag ger mig fan på att han låg där och runkade eller knullade Wilma när hon var död, det jevla svinet.

Du får verkligen ursäkta mig med mina hemska ord.
Men sådana saker har hänt förr!!

Och NEJ,jag är inte sådan. Jag tittar enbart på statistik.

Du förstår att huvudet inte luktade på några dagar? Och att folien och väskan höll in lite av doften till att börja med.
Hur fort tror ni en kropp ruttnar och börjar lukta riktigt mycket?
Tänk på en vanlig bit kött, en stek ex börjar inte stinka i rumstemperatur på flera dagar. Kanske 3 dagar innan det luktar riktigt illa.
Citera
2020-06-02, 21:44
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du bör nog läsa HR i fupen. Men W var saknad sedan torsdagen. T fick besök av släkten flera gånger. På söndagen anmäldes hon försvunnen. Ts märkliga beteende, berättelser hur han var till polisen och polisens eget samtal med T i telefon den 17 nov gjorde att man beslutade att plocka in honom. Det skedde den 19 då. Men du får läsa i fupen. Den finns länkad på förstasidan.

Uddevalla tingsrättB 3280-19Häktat målStämningsansökanTilltaladeTishko Shabaz Ahmed (19970122-7994)Företräds av advokat Beatrice Eddysson Rämsell, advokat Peter Olsson.- Anhållen i frånvaro 2019-11-19, Gripen 2019-11-19, Häktad 2019-11-22
Citera
2020-06-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Jeg køber den IKKE bare for at “han har sagt under forhör at han inte er muslim”.

Om han var kristen, så havde inte forældrene kaldt ham ahmed.
Jeg har talt med en kurdisk mand jeg kender om dette i dag og han siger nej.
En kristen kurder kalder IKKE sin søn ahmed.

Derudover, så ved vi at muslimer siger hvad som helst for at opnå ophold og forsørgelse i vores lande.
Koranen siger direkte, fornægt at du er muslim om det senere er en fordel for islam, hvilket ophold og forsørgelse i et vantro land må siges at være...en fordel for islam.

Selvfølgelig er ahmed muslim, alt i hans beteende taler for og at han selv nægter giver jeg intet for!

Finns i alla fall en person som förhörts (kollega) som säger att T tycte islam var en dålig religon och en annan som säger att han inte verkade vara speciellt religös överhuvud taget.
Citera
2020-06-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Uddevalla tingsrättB 3280-19Häktat målStämningsansökanTilltaladeTishko Shabaz Ahmed (19970122-7994)Företräds av advokat Beatrice Eddysson Rämsell, advokat Peter Olsson.- Anhållen i frånvaro 2019-11-19, Gripen 2019-11-19, Häktad 2019-11-22
Ja, de beslutade på stationen att åka och gripa honom (anhållen i sin frånvaro). De kom in klockan 10.00 till hans bostad. T hade avbrutit jobbet efter två timmars jobb och åkt hem. De hittade honom sovandes i soffan med täcke över sig, efter att polisen fått huvudnyckel av fastighetsskötaren. De tog sig in själva med nyckel alltså. SURPRISE :-)
Citera
2020-06-02, 21:49
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja du...

Varför behöll han skallen?

Som han sade tidigare i FUP:en. Jag ska knulla dig i fyra delar. (SMS delen)

Ganska morbida tankar. Han är kanske morbid och har nekrofila drag.

Har huvudet kvar för att kunna knulla hjärnan.

Vem vet?

Han hade ju skallen ovanför sin säng ju.

Fy FAN nu kräker jag snart!! 🤢🤮

Världen är full med svinpälsar.

Han har aldrig skrivit ”jag ska knulla dig i fyra delar” Citera gärna ordagrant istället för att kasta om orden
Citera
2020-06-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Både W's pappa och mamma har vid flera tillfällen sagt att T tagit kontakt med dem efter bråk också.

Tycker också en vallning skulle vara bra, eller en syn för det känns som att han intalat sig i detta så länge att han har förträngt vad som hände.
Alt psykos eller liknande så att han faktiskt inte kommer ihåg att själva mordet hände och hans hjärna satt ihop ett minne av att hon drog innan det svartnade för att hantera vad som hände.

Även eftersom W's familj sagt att T var helt väck när de var där, men har för mig att hans pissprov visade att han va ren.

Citat:
Har du ens läst FUP:en ?? Allvarligt har du det? Dom har tagit negativa urinprover på honom det gör dom alltid vid ett gripande, vad tänker du dig att han skulle ha tagit som inte syns på urinproverna?

När dessa prover tas, tas även kreatiningprov, dvs det mäter hur koncentrerad urinen är. Om kreatininvärdet är för högt (dvs personen har druckit väldigt mycket vatten eller liknande samt gått mycket på toaletten innan) går det inte alltid att se om x substans finns i urinen.

Från sida 186 i FUP:

"Analysresultat
Substans
Kreatinin A 0,08 mg/ml

Kreatinin är en kroppsegen substans som utsöndras i urinen. Kreatininkoncentrationer under 0,25 mg/ml kan tyda
på en utspädning av prov eller tillfälligt ökad urinproduktion."

Från sida 188 i FUP:

"Anna Jönsson, toxikolog på RMV, kontaktas med anledning av analysresultatet vad gäller
Tishko Ahmeds urinprov.
Anna uppger att den låga kreatinin koncentrationen i urinprovet tyder på att provet är utspätt.
Orsaken till det kan vara att den som lämnat provet har druckit mycket eller att provet på annat
sätt blivit utspätt.
Följden av detta kan bli att man missar substanser vid analysen. Anna kan inte säga att det är
så i detta fallet då det skulle vara spekulationer.
Det finns ingen alternativ eller utökad analys som kan utföras nu i efterhand."

Han kan alltså mycket väl ha rökt på under helgen men det syntes inte pga av det låga kreatininvärdet.

De skulle däremot ha kunnat ta ett hårprov (THC och andra droger kan ses i håranalyser i upp till 90 dagar om jag inte läste fel) för att se om det T intagit THC (Cannabis). Dock är det inte helt tillförlitligt eftersom THC kan sätta sig i håret på någon som varit i närheten av någon annan som rökt. Men "många" företag använder dessa tester så visst borde polisen kollat det också. Men de kanske inte ansåg det nödvändigt, vad vet jag.

.
Citera
2020-06-02, 21:51
Medlem
[quote=SweKingCalle|71806123]
Citat:

Har för mig någon skrev att det fanns blod i pappans bil ?
Ja, det fanns Vilmas blod i pappans bil! Det var därför som åklagaren ville att tingsrätten skulle häkta GM,s föräldrar. Men domaren tyckte att bevisen är inte tillräcklig för att häkta dem.
Citera
2020-06-02, 21:51
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
Oj! Hamnade jag precis i en utredning?
Jag är bara intresserad av att detta fallet blir löst. Jag har nog googlat lika mycket som dom flesta här inne om detta mord och länken jag delade fick jag av en bekant skickat till mig. Jag var inte källkritisk just då utan ville suga åt mig mer fakta.
Tack för tipsen!

Det är bra ni säger till så jag kan lära mig.

Nu fortsätter vi jobba framåt mot nya bevis

Ingen fara, är några här inne som är Mästerdetektiver bara och undersöker varje dammråtta som halkar förbi på golvet med förstoringsglas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in