2020-06-02, 19:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Han er desperat nå denne TH. Han skjønner at han kan ryke inn i varetekt i morgen, og gjør et siste forsøk på å få politiet til å tro på dette kidnappingsspillet. Han skjønner at politiet har fått ny informasjon siden sist, bl.a fra avhøret av Uteng#en.
Finns det något kidnappningsfall i världshistorien som har dragit ut så här på tiden (och där den kidnappade fortsatt är vid liv?) Det ligger i sakens natur att både kidnappare och motpart vill att saken skall vara över fortast möjligt.

Dokumentären kan heta ”Den motvilliga kidnapparen”
Citera
2020-06-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"For første gang siden pågripelsen i april skal drapssiktede Tom Hagen onsdag i nytt møte med politiet. Politiet håper på nye avhør av 70-åringen.
Politiet har avtalt å møte Tom Hagen og hans forsvarer i morgen for gjennomlesing av et tidligere avgitt avhør, bekrefter påtaleansvarlig Haris Hrenovica overfor NRK.
Dette blir det første møtet mellom Tom Hagen og politiet siden han ble sluppet ut av varetekt den 8. mai. Hagen har ikke vært inne til avhør siden pågripelsen den 28. april.
Vi håper å kunne gjennomføre et nytt formelt avhør om kort tid, sier Hrenovica til NRK."

Av dette kan man lese bare en ting: Tom Hagen er motvillig. Han ble provosert av uttalelsene til politiet om at han hadde vært lite samarbeidsvillig, og sa seg så villig til en gjennomlesning av tidligere avhør.
Det vil det ikke komme mye ut av. Politet kan håpe, men jeg tror Hagen-klanen vil holde tett. Det er den eneste strategien de mestrer.

https://www.kursagenten.no/kurs/Dysleksi-lese-skrivevansker/Stavanger

Håper dette kan hjelpe
Citera
2020-06-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ser ikke noe grunn til å måtte mate voksne folk med t-skje.

Tolker det som at du er enig med meg, altså.
Citera
2020-06-02, 19:37
Medlem
Legokatts avatar
Denne saken er meget spesiell. Som en film.
Ved aller første øyekast kan den de ut som en kidnapping og ved andre øyekast kan det se ut som TH har drept sin kone.

Men TH har vist alibi og det er lite trolig at en kontrollfrik vil involvere flere personer i en slik alvorlig sak. Det er faktisk veldig lite trolig at noen ville hjelpe TH å drepe AEH da hun er godt likt av alle rundt henne, samt godt likt av alle i TH sin vennekrets.

Og... hadde han virkelig TID til å planlegge dette drapet som er så til de grader gjennomført, og hadde han DATAKUNNSKAP nok til å planlegge krypto-opplegget?

Han planla neppe i 20 år å skulle bruke samme telefon for å få det til å se ut som han ikke var datakyndig. Han var av den eldre garde og kjent for å ikke bruke data - det vil mest sannsynlig si - TH er ikke datakyndig og ikke i stand til å kunne kommunisere som en "kidnapper" gjennom kryptovalutta.

Det vil si - uansett om han viste om skilsmisseplanene eller ikke, så kunne ikke TH alene stelle i stand dette vanvittige opplegget, og det er veldig lite trolig at noen ville hjelpe han med det. TH har også blitt hemmelig overvåket fra starten av, så jeg ser det lite trolig at han kunne ha kommunisert som en av "kidnapperne".

Vel, hvis man ser saken med et tredje øyekast og "ett skritt til" kan ting henge sammen.
Citera
2020-06-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Enig. Brukeren agvvv er farlig og kommer med masse udokumenterte påstander basert på egen tro. Det er farlig å ta hens utspill inn i konspirasjonsteorier som her.

Utsagnet ditt faller på sin egen urimelighet. Jeg "tror", "har hørt" og "håper". Ingen bastante påstander.
Eller kan du vise til en?
Det er flere brukere her som samstemmer i mine antagelser. Blant annet en som har kjenninger på Gran. Der snakkes det mye mer enn på denne tråden, det er helt klart. For ikke å snakke om på Gjøvik. Og Kvitfjell. Og i finanskretsene. Denne trådene er langt fra den verste. En hemmelig gruppe på Facebook er så drøy at til og med jeg ble opprørt. Jeg rapporterte den, men lite ble gjort.
Jeg mener å ha troverdige kilder.
Når det gjelder utsagnet du reagerte på beklager jeg. Tok litt av der. Jeg synes forferdelig synd på barnebarna, og håper selvsagt familien finner sammen igjen, og kan lege traumet sammen.
Men det er vanskelig å se at de har en fremtid her. Vanskelig å se at dette skal bli bra. Men man kan håpe.
Citera
2020-06-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.kursagenten.no/kurs/Dysleksi-lese-skrivevansker/Stavanger

Håper dette kan hjelpe
Gi deg!
Citera
2020-06-02, 19:49
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Budskapet om at han hadde kjøpt Monero tilsvarende ca 25 millioner NOK har ikke vært tilstrekkelig for å få svindlere til å prøve seg med falske løsepengekrav igjen.

Nå betalte han til bitcoin-kontoen på fredag, og har sannsynligvis ikke mottatt noen respons.

Da måtte forsvarsadvokat Svein Holden ut i mediene og annonsere for han.

Igjen, meget godt tenkt Kornblomst! Sånn tror jeg faktisk at det er. Klassisk stager-atferd.
Citera
2020-06-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"For første gang siden pågripelsen i april skal drapssiktede Tom Hagen onsdag i nytt møte med politiet. Politiet håper på nye avhør av 70-åringen.
Politiet har avtalt å møte Tom Hagen og hans forsvarer i morgen for gjennomlesing av et tidligere avgitt avhør, bekrefter påtaleansvarlig Haris Hrenovica overfor NRK.
Dette blir det første møtet mellom Tom Hagen og politiet siden han ble sluppet ut av varetekt den 8. mai. Hagen har ikke vært inne til avhør siden pågripelsen den 28. april.
Vi håper å kunne gjennomføre et nytt formelt avhør om kort tid, sier Hrenovica til NRK."

Av dette kan man lese bare en ting: Tom Hagen er motvillig. Han ble provosert av uttalelsene til politiet om at han hadde vært lite samarbeidsvillig, og sa seg så villig til en gjennomlesning av tidligere avhør.
Det vil det ikke komme mye ut av. Politet kan håpe, men jeg tror Hagen-klanen vil holde tett. Det er den eneste strategien de mestrer.

Ja, at de bruker ordet "håper" tyder jo på at de er veldig usikre på om det lar seg gjøre. Han har jo vært veldig vanskelig, motvillig og krangelaktig tidligere. At han må lese gjennom hva han tidligere har sagt, sier jo sitt.
Citera
2020-06-02, 19:57
Medlem
Kan kamphanene roe egoet sitt og holde seg til sak ? Det er slitsomt og uinteressant å måtte scrolle forbi mobbing /jeg er uenig med deg uten å begrunne hvorfor/ du er dum / dummere / dummest -type innlegg når man ser etter saksopplysninger ..
Citera
2020-06-02, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tolker det som at du er enig med meg, altså.

Okei. Ha en videre fin kveld da.
Citera
2020-06-02, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Enig. Brukeren agvvv er farlig og kommer med masse udokumenterte påstander basert på egen tro. Det er farlig å ta hens utspill inn i konspirasjonsteorier som her.

Du kan kanskje motbevise brukerens påstander?
Citera
2020-06-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Men TH vil ikke appellere til Motparten. Han vil heller ikke utlove dusør for opplysninger som fører til at AEH blir funnet eller at saken oppklares.

TH annonserer via Holden, at han ønsker flere falske krav, helst med påstander om at AEH er i live. Han har Monero tilsvarende i overkant av 10 millioner NOK. Klar til utbetaling.

Han mangler bare et falsk krav å betale til.

Og det vil passe veldig godt å motta nye falske krav akkurat nå. Når han må til det avhøret hos politiet i morgen.

Det ble annonsert på NRK nyhetene at TH har aktivert koden som sier at han vil betale hele beløpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in