2020-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Det fanns IVA-sängar, men ingen personal. Man valde att hårdprioritera så att regimpropagandan alltid skulle kunna basunera ut att det fanns platser kvar.

Ja det är lite som när Nordkorea bygger kulisser men inget finns bakom.
Citera
2020-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Det fanns IVA-sängar, men ingen personal. Man valde att hårdprioritera så att regimpropagandan alltid skulle kunna basunera ut att det fanns platser kvar.

Personal har funnits, då man prioriterat bort icke-nödvändiga andra operationer o s v. Faktum är att det varit rätt lugnt på många sjukhus. Det är väl glädjande att vi än inte slagit i taket och att alla som bedöms klara av IVA också fått det
Citera
2020-06-02, 19:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Man prioriterade (triagerade) bort de äldre för att Sveriges knappa IVA-platser skulle täcka till. Det är den bistra sanningen.

Du tror att det bara är att lägga in patienter i intensivvård och att alla klarar det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fast det stämmer ju inte, vi har ju haft en konstant överkapacitet på ca 30% IVA-platser som inte varit belagda. Det finns det t o m register på i Intensivårdsregistret.
Det hade kunnat bli som du skriver, men vi har sluppit detta hittills.
Därmed sagt har det säkerligen gjorts felbedömningar, det kommer säkert uppdagas och har redan gjorts.

Citat:

Så extremt komiskt.
Vi hade kunnat ha 1 miljon IVA platser.
Vem fan bryr sig när ingen över 80 lagts in och ca 20% över 70 lagts in.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
För att hudcancern har ökat. Häng med för i helvete!
Vad har det med masker att göra?
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja det är lite som när Nordkorea bygger kulisser men inget finns bakom.
Som Coronasjukhuset på Älvsjömässan. Se gärna separat tråd om denna kuliss.
Citera
2020-06-02, 19:22
Medlem
Citat:
Personal har funnits, då man prioriterat bort icke-nödvändiga andra operationer o s v. Faktum är att det varit rätt lugnt på många sjukhus. Det är väl glädjande att vi än inte slagit i taket och att alla som bedöms klara av IVA också fått det

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Citera
2020-06-02, 19:23
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Goda nyheter för alla semesterfirare!
Medelhavspärlan Malta öppnar upp!

Malta är helt virusfritt och öppnar upp för turister som vill njuta av sin semesterledighet på härliga medelhavsön!

Malta välkommnar medborgare från alla länder som bekämpat smittan! Medborgare i länder som gjort stora uppoffringar för att bekämpa smittan belönas nu med en riktig skön utlandsemester på medelhavsön!

Danskar, Norrmän och Finnar är varmt välkomna till Malta för att njuta av medelhavspärlan!

Corona-Svenskar är inte med bland de som välkomnas till Malta. Vi får helt enkelt stanna hemma och kämpa på med vår flockimmunitet strategi hela sommaren.

Citat:
On the 1st of June 2020, the Maltese authorities announced that Malta International Airport would be re-opening for commercial flights on the 1st of July 2020.
Please note that travel restrictions have been lifted in relation to direct flights to and from the below-listed countries and regions only:
Austria
Cyprus
Czech Republic
Denmark
Estonia
Finland
Germany
Hungary
Iceland
Ireland
Israel
Latvia
Lithuania
Luxembourg
Norway
Sardinia
Sicily
Slovakia
Switzerland
Travellers arriving in Malta from these countries and regions will not be required to observe a quarantine period of 14 days, but will be requested to fill in a passenger locator form to allow the authorities to trace them quickly should the need arise.
Citera
2020-06-02, 19:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Handsprit finns överallt i Sverige.

Jag börjar tro att min region är helt fristående från resten av Sverige när jag läser här. Här badar vi i handsprit.
Samma här, har ett tiotal flaskor. Har börjat hata lukten av sprit och gummi, kommer alltid att associera det med 2020 som känns som det värsta året i mitt liv. Jävla skitkineser som gjorde detta.
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Alla som kunde ha behövt IVA-vård kom inte så långt. De bedömdes som palliativa på äldreboendet. Några yngre dog hemma efter att ha fått rådgivning via 1177.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har varit inne på att 5000-gränsen tyvärr passeras redan den 15 juni. Just nu räknar jag med att det tyvärr dör 45 personer per dag men om en vecka beräknar jag att det sjunker. Jag utgår därför från att det avlider 41 personer i snitt, vissa dagar sker svag rapportering som Ni märkte nu i helgen, med 0 och 8 döda.

Alltså 13 dagar kvar till den 15 juni innebär då 13 x 41 = 533 avlidna. Officiellt enl FHM har vi idag 4468 och vi behöver inte vara matematiska snillen för att få fram 4468 + 533 =5001.

Jag är varken förnekare eller alarmist, jag är realist.
Tror du har fel. Inte nödvändigtvis i dina beräkningar, men i ingångstalen och framförallt i antalet döda hittills.

Det skulle inte förvåna mig om Folkhälsomyndigheten korrigerar sina siffror redan under morgondagen eller senare i veckan för mätfelet som norska medier påpekade häromdagen.

Den dagen kommer det säkert rapporteras två siffror med dödstal. Dels de som inrapporterats den dagen, men också ”korrigeringen”.

Då flyger vi upp en bra bit över 5000.
Citera
2020-06-02, 19:26
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tror att det bara är att lägga in patienter i intensivvård och att alla klarar det?
Självklart klarar inte alla IVA-vård, men Sveriges hårdprioritering är ren ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in