Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Menar du att det är uteslutet att skadorna har uppkommit genom att Tishko har kastat in Wilma i tex en vägg med huvudet före, eller tex suttit på henne när hon ligger på mage och dängt hennes huvud i golvet upprepade gånger?
Och sen om du tror att man inte kan få skador på, i eller runt ögonen av att falla mot ett golv, då bör du tänka om.
Och de skador som Wilma hade på sida 178 punkt 20 i FUP, de borde kunna uppkomma av ett fall mot ett golv.
Faller man mot ett golv eller får huvudet dunkat mot ett golv med någon som sitter på ens rygg blir nog snarare skadorna på de mer utstickande delarna av ansiktet så som näsa, kindben eller ögonbryn, att slå ögat i golvet är nog nästan helt uteslutet eftersom de delar som jag nämnde nyss sitter i vägen.
Samma sak med pannan, även om det är mer troligt än ögat tror jag de största skadorna skulle bli på ögonbryn i det fallet då man annars måste vinkla huvudet ganska mycket för att få emot pannan, och även då har nog de flesta en del av pannan som inte nuddar golvet pga ögonbrynsbenets förhöjning. (Mitten av pannan är nog lättare men har för mig såren var på båda sidor i pannan?)
Vill du bekräfta detta så lägg dig på golvet och försök dunka ögat i golvet, återkom sen med resultat. Minns jag rätt från FUP så hade hon inga skador på ögonbryn eller näsa?