2020-06-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Menar du att det är uteslutet att skadorna har uppkommit genom att Tishko har kastat in Wilma i tex en vägg med huvudet före, eller tex suttit på henne när hon ligger på mage och dängt hennes huvud i golvet upprepade gånger?

Och sen om du tror att man inte kan få skador på, i eller runt ögonen av att falla mot ett golv, då bör du tänka om.

Och de skador som Wilma hade på sida 178 punkt 20 i FUP, de borde kunna uppkomma av ett fall mot ett golv.

Det är ingen som kan säga exakt hur skadorna uppstått förutom T. Vi kan bara spekulera.

Det vi vet med säkerhet dock är att hon INTE har orsakat dessa på sig själv.
Citera
2020-06-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt vittnen var hon bara där för att hämta kläder. Hon har inte nån livserfarenhet, och hon begrep inte att det var livsfarligt att vara där själv utan en kompis eller annat förkläde.
Hon skulle haft minst 2 personer med sig.
Citera
2020-06-02, 18:55
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Menar du att det är uteslutet att skadorna har uppkommit genom att Tishko har kastat in Wilma i tex en vägg med huvudet före, eller tex suttit på henne när hon ligger på mage och dängt hennes huvud i golvet upprepade gånger?

Och sen om du tror att man inte kan få skador på, i eller runt ögonen av att falla mot ett golv, då bör du tänka om.

Och de skador som Wilma hade på sida 178 punkt 20 i FUP, de borde kunna uppkomma av ett fall mot ett golv.
Kastat eller dunkat? Din teori var ju att hon ramlat? 🤔
Stor skillnad att ramla eller flyga in i något men hur kommer golvet/väggen in i ögonhålan???
Upprepat trubbigt våld som inte är ett fall..
https://forumfiles.com/N2941d49of/5C1AA816-151B-4A24-9A4D-897FE70149EB_png
Fup sidan 898..
Senast redigerad av Bambambi 2020-06-02 kl. 19:09. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-02, 18:59
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:

Faller man mot ett golv eller får huvudet dunkat mot ett golv med någon som sitter på ens rygg blir nog snarare skadorna på de mer utstickande delarna av ansiktet så som näsa, kindben eller ögonbryn, att slå ögat i golvet är nog nästan helt uteslutet eftersom de delar som jag nämnde nyss sitter i vägen.

Samma sak med pannan, även om det är mer troligt än ögat tror jag de största skadorna skulle bli på ögonbryn i det fallet då man annars måste vinkla huvudet ganska mycket för att få emot pannan, och även då har nog de flesta en del av pannan som inte nuddar golvet pga ögonbrynsbenets förhöjning. (Mitten av pannan är nog lättare men har för mig såren var på båda sidor i pannan?)

Vill du bekräfta detta så lägg dig på golvet och försök dunka ögat i golvet, återkom sen med resultat. Minns jag rätt från FUP så hade hon inga skador på ögonbryn eller näsa?
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-02 kl. 19:02.
Citera
2020-06-02, 19:00
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Kastat eller dunkat? Din teori var ju att hon ramlat? 🤔
Stor skillnad att ramla eller flyga in i något men hur kommer golvet/väggen in i ögonhålan???

Låter som att Vemsa försa sig lite där? Från självmord och ramlat i golvet till att T kastat henne in i en vägg och suttit på hennes rygg och dunkat huvudet i golvet
Citera
2020-06-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Det enkla var att man kan döma en person på nytt för samma gärning om det dyker upp nya bevis. Vilket frågan handlade om. Vi har alltså inte double jeopardy i Sverige som man har i USA.

Nej, så enkelt är det inte. Man kan inte döma någon på nytt för samma gärning. Man kan däremot döma någon på nytt för en ny gärning som var lierad med den tidigare gärningen om det framkommer tillräckligt med ny bevisning för det.
Citera
2020-06-02, 19:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
I förhöret säger ju även W's mamma:
"De fick ett vitt duschdraperi av oss men de bytte de ut mot ett annat nytt men jag minns inte att jag såg det nya heller när jag gick runt i lägenheten och kollade."

och även:
"Jag tittade under sängen och tyckte där låg mycket kläder och annat och sängen var inte bäddad och det nya rosa färgade överkastet saknades"

Kommer inte ihåg hur duschdraperiet såg ut på bilderna men kan ju varit så att han använde det nya de köpt till att packa W's delar i eller kropp, och hängt upp det vita de fick av W's mamma.

Överkastet på sängen på bilder är väl någon färg som kan ses som rosa med har jag för mig? Så man kan ju undra vart det tagit vägen när W's mamma var där också.

Det kallas för "gammelrosa" - färgen på överkastet.

Ja - det verkar som att ett av dessa duschdraperier fattas - enligt mig.
Citera
2020-06-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det kallas för "gammelrosa" - färgen på överkastet.

Ja - det verkar som att ett av dessa duschdraperier fattas - enligt mig.

Vilken butik säljer det nya duschdraperiet som satt uppe efter mordet.

Vem köpte det... ?
Citera
2020-06-02, 19:05
Medlem
Har du ens läst FUP:en ?? Allvarligt har du det? Dom har tagit negativa urinprover på honom det gör dom alltid vid ett gripande, vad tänker du dig att han skulle ha tagit som inte syns på urinproverna?

Citat:
Han hade precis varit med polisen när han kom hem, enligt min teori om att hon begick självmord medan han var i Ljungskile. Kanske hade han kvar i tankarna hur misstänksamma poliserna var mot honom, och kanske hade han också rökt på och tagit andra saker.
Dödförklara henne borde han som jobbar inom hemtjänsten kunna göra, om hon har legat och blött kanske en timma.
Citera
2020-06-02, 19:05
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Låter som att Vemsa försa sig lite där? Från självmord och ramlat i golvet till att T kastat henne in i en vägg och suttit på hennes rygg och dunkat huvudet i golvet
Ja 😬
Dessutom handlar det om uppreparerat trubbigt våld 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-06-02, 19:08
Medlem
är det inte bild på han på netto när han handlar med kortet?

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Men var det verkligen kameraövervakning när han köpte kortet? Jag motsäger inte det men jag tycker inte att jag sett någon uppgift om den saken. Men biljettkonduktören är ju förhörd och hon tyckte sig minnas T efter ett tag. Han hade suttit ensam på ett säte när hon kom. Vad han hade med sig kunde hon inte svära på. Iallafall ingen stor väska vid sätet.
Citera
2020-06-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mix12
Vilken butik säljer det nya duschdraperiet som satt uppe efter mordet.

Vem köpte det... ?
Om jag får spekulera så så gick de och bytte gåvan från mamman till ett rosa duschdraperi. Men de hängde inte upp det. Det gamla fick hänga kvar. Detta gamla revs ner natten till fredag (15/11) och kom väl till pass när Wilma mördades och jag tror hon sveptes in i det. Antagligen hel och lades på sängen. Sen hängde han upp det nya som man hade bytt ut mammas vita till. Därav är det fortfarande veck kvar. Det är alldeles nyupphängt.

Typ så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in