2020-06-02, 14:26
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Känns väl osannolikt att kroppen skulle vara inslagen i folie..?
Varför huvudet sparades i lägenheten kan jag inte ens med mina vildaste fantasier svara på men det mest sannolika angående kroppen är ju naturligtvis att den dumpats i naturen varpå folie skulle motverka det syfte man vill uppnå.
Nea, resväska var packad för att rymma. Huvudet var en trofé, aluminiumfolie-för att innehållet ska inte synas i säkerhetskontroller.
Citera
2020-06-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Nea, resväska var packad för att rymma. Huvudet var en trofé, aluminiumfolie-för att innehållet ska inte synas i säkerhetskontroller.
Hmmm? alufolie syns i röntgenkontroller...!
Citera
2020-06-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
En TANKE slog mig,en kuslig sådan ! Om,jag säger om,tishko haft en medhjälpare,vilket jag absolut tror,är det då möjligt att denne följer denna tråd noggrant och även skriver inlägg,i syfte att förvirra,lägga ut märkliga scenarier,teorier ang nättrafik etc?? vem skulle det kunna vara isf.?
Ingen omöjlig tanke. Fanns flera stycken personer, i mördarens och i offrets närhet, som satt i Wsström-tråden och skrev. Men att försöka lista ut vem som ligger bakom ett nick, är ett regelbrott som du blir avstängd för.
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy
Tror att det som fick T att mörda Wilma var att hon bland annat gjorde slut med honom, hotade att gå till andra killar när han sen ignorerar henne och sätter på sig hörlurarna blir hon mer arg och skriker högt i hans öra och där får han nog.. Han sa själv i rättegången att hon tog bort hans hörlurar och skrek högt mitt i hans öra i en minut , detta verkar ha gjort honom vansinnig
Nej, T verkar vara arg på W efter att det gått 6 månader. Man dödar inte en annan människa i vrede pga hörlurar. Mordet var bestialisk med tanke på skador i huvudet.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
En TANKE slog mig,en kuslig sådan ! Om,jag säger om,tishko haft en medhjälpare,vilket jag absolut tror,är det då möjligt att denne följer denna tråd noggrant och även skriver inlägg,i syfte att förvirra,lägga ut märkliga scenarier,teorier ang nättrafik etc?? vem skulle det kunna vara isf.?
Verkar iaf som hans pappa läser, enligt ett förhör där han sagt att han följer allt MEN om han har konto här eller bara är passiv läsare vet vi ju inte, dock följer polisen tråden.
Många läser nog utan att skriva just pga det senaste.
Vi är och ska vara anonyma här men polisen har säkert möjlighet generellt att få info om ip-adress om brott misstänks.
Citera
2020-06-02, 14:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ska och ska.
Visst kan man diskutera huruvida han stod i garantställning till offret men i regel gäller inte garant mellan partners. Så något tvång att inleda HLR och kontakta 112 finns således inte. Däremot kan man ju diskutera vad en individ i en sådan situation bör göra, men det är en annan sak.

Jaa, i svensk lag finns det väl inget som kan användas mot någon som inte gör något/hjälper/ringer ambulans etc.? Utom då föräldrar till minderåriga barn?

Citat:
Känns väl osannolikt att kroppen skulle vara inslagen i folie..?
Varför huvudet sparades i lägenheten kan jag inte ens med mina vildaste fantasier svara på men det mest sannolika angående kroppen är ju naturligtvis att den dumpats i naturen varpå folie skulle motverka det syfte man vill uppnå.

Ja, men det kan ju vara relevant att veta vart all folie tog vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Nej svårare än så tror jag inte det är.
Han kunde inte ta att hon gjorde slut. Så han dödade henne.

Jo, jag tror att det kan vara svårare "än så". Alla män är inte förttryckare och maktgalna. Jag får i alla fall känslan av att T genuint försökt att göra slut, flera gånger. Det blev ju riktigt slut precis före "USA-resan". W:s pappa hämtade alla hennes saker och hon bodde hos sin vän Alba. Men sedan SKULLE W bara absolut tillbaka till T. W:s pappa körde W och alla hennes saker tillbaka till T.

Alla W:s anhöriga och vänner vittnar om att W faktiskt inte kunde lämna T ifred. T upprepar om och om igen att det är slut, men detta bortförklaras med att han vill ha kontroll över W, psyka W, göra henne rädd etc. etc. T kanske (i desperation) säger elaka saker för att W inte ska komma tillbaka, att hon ska tröttna för att han är elak??

Jag tror inte att han mördade henne för att hon skulle lämna honom denna enda gång, typ. Jag tror han blev helgalen för att hon återigen tog tillbaka "göra-slut-andet".

Jämför med den andra gången det var slut, då hade hon minsann organiserat med att packa och transportera sina saker. Det hade hon inte gjort nu, så denna separation var nog inte så ärligt menad från hennes sida.

It takes two to Tango, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag känner att det räcker nu och hoppar in i diskussionen. Här får du en lista på dom som INTE talar under ed i en rättegång:
- Målsägande
- Den tilltalade
- Nära släkt till tilltalad/målsägande
- Person som har varit misstänkt i målet
- Personer under 15 år

Avlägger man inte vittnesed så kan man i princip ljuga fritt, ja!
Vill också tillägga att en närstående till målsägande/tilltalad INTE behöver vittna, utan har rätt att avstå.

Anledningen till detta är väl att anhöriga kan ha svårt känslomässigt att vittna mot en släkting och kan inte vara helt objektiva.

Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jag har svarat på frågan om de 30 meterna och kom fram till helt annan slutsats. Till huvudet gick ca 2m folie enligt foton i FUP. 28m till räcker till kroppen beroende på antal lager. Delarna är sannolikt inslagna.

Ja, men du räknade med lite fel siffra angående lager.

Citat:
Det är irrelevant eftersom korrekt åtgång var 5 lager, med två kvadratiska foliestycken om ca 40 cm i varje. Så frågan är vad 5x2x40cm blir. Svaret är 4m. Men det spelar mindre roll eftersom det inte påverkar rättegång/utredning om Ts fingeravtryck finns på en eventuellt funnen kroppsdel till, inslagen i folie.

Sen att det är många här som roar sig med att påpeka små fel här och där som inte för samtalet framåt orsakar en massa extra inlägg som inte tillför något.

Rensa lite kanske mod?

Om kropp/kroppsdelarna är inslagna i folie eller inte kan ju vara relevant för att kanske hitta dem. Eller för vad T har sysslat med under dessa dagar.

Sedan är jag bedrövlig på matematik, ja, jag kallar mig för sifferdyslektiker, faktiskt. Ber om ursäkt för det.
Citera
2020-06-02, 14:40
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Det står väl 5 lager i FUP, benämnda A-E, med två kvadratiska foliestycken som vi kan bedöma är 40-50 cm i varje. Det är dessutom två ark i varje lager, ett på var sida om huvudet. Så ca 4m om det nu skulle spela roll.

Men återigen, det spelar mindre roll eftersom det inte påverkar rättegång/utredning om Ts fingeravtryck finns på en eventuellt funnen kroppsdel till, inslagen i folie.

Jo jag redigerade mitt inlägg eftersom jag själv tycker det är svårt att avgöra hur de räknat med olika delar och lager samt skikt då vissa hade fler skikt och andra färre.

Det spelar ingen jättestor roll, men är mer för vad man kan tänka sig leta efter, skippade han att slå in övriga delar/kropp med folie, varför?
Eller slog han in resterande delar, varför?

Beroende på om delarna är inslagna eller inte kan avgöra vad han gjorde med delarna, eftersom vad jag förstått slog han in huvud eftersom det skulle maskera doft (enligt honom). Har ingen källa på det utan bara vad jag läst här i vissa inlägg.

Min teori skulle va att dagen han åkte hem från jobbet ett antal gånger hämtade han en del i taget och dumpade hos nästa brukare i deras sopprum eller liknande.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-02 kl. 14:51.
Citera
2020-06-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, i svensk lag finns det väl inget som kan användas mot någon som inte gör något/hjälper/ringer ambulans etc.? Utom då föräldrar till minderåriga barn?

Finns ett fåtal situationer där det kan vara straffbart att inte hjälpa/larma etc men huvudregeln är att det inte är straffbart.
Citera
2020-06-02, 14:48
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Okej, vad fick hon då som hon förtjänade? x)
Väldigt oklart, bevittna hans raseriutbrott kanske.
Citera
2020-06-02, 14:52
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, men du räknade med lite fel siffra angående lager.

Om kropp/kroppsdelarna är inslagna i folie eller inte kan ju vara relevant för att kanske hitta dem. Eller för vad T har sysslat med under dessa dagar.

Sedan är jag bedrövlig på matematik, ja, jag kallar mig för sifferdyslektiker, faktiskt. Ber om ursäkt för det.

Visst, rätt ska vara rätt även om 2m eller 4m gör mindre skillnad än 2/4m jämfört med 35m. Själv håller jag mig gärna till siffror för att jag klarar dem och så låter jag andra analysera sådant som jag är dålig på. I en krim-tråd kan det vara relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Det spelar ingen jättestor roll, men är mer för vad man kan tänka sig leta efter, skippade han att slå in övriga delar/kropp med folie, varför?
Eller slog han in resterande delar, varför?

Yes, kring foliediskussionen som kom upp i rätten är jag mest nyfiken på vad folie eller inte folie kring kroppsdelar kan leda till. Förruttnelse sker långsammare, lukt minskar om tätt inslaget (men plast förstås bättre). Saknas all den folien så kan delar slagits in, men i vilket syfte? Han kanske inte tänkte till riktigt bara. Eller så kanske det tänkta omslaget, duschdraperiet, gick sönder i processen.
Senast redigerad av tojo 2020-06-02 kl. 14:54.
Citera
2020-06-02, 14:52
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Hmmm? alufolie syns i röntgenkontroller...!
Är du säker på det? Aluminium och koppar hindrar strålning och därför används som skyddfilter.
Citera
2020-06-02, 14:53
Medlem
Gubbslungans avatar
Ni som undrar över foliet.

T använde folie runt huvudet för att försöka dölja lukten från kroppen, precis som har förklarar i förhör hur han brukade använda folie för att dölja doften från weedet han brukade handla.

T är inte så smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in