2020-06-02, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det som tærer på er at jeg ikke tror at saken blir løst.

Hvis TH er GM, så har ikke det noen personlig betydning for meg det ville vært en stor overdrivelse.

Derimot så er det veldig trist for familien om det er tilfellet, som allerede er rammet av tragedie. Såpass må man få lov å bry seg.

Slik saken står, så tror jeg ikke TH er GM, og da er det veldig synd at politiet har hatt feil fokus så lenge.

Hehe
Citera
2020-06-02, 16:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Nei,du har rett! Sjelden noen sitter 21 år -Det blir noe annet med forvaringsstraff,den kan forlenges flere ganger. Breivik får ganske sikkert forlenget straff flere gng. mener jeg.

Jag måste lukta illa eller nåt, du skrev en minut efter att jag tittat in här?

I Sverige kör vi tvärs om numera, det är mördarna som får be om att bli utsläppta. ”Livstidarna” då. Det är rätt bra. Då kan de själva hålla reda på att söka tidsbestämning om de är tillräckligt sugna på att komma ut. Och sen får de ha lite framförhållning där om de skulle ha en tvättid eller så.

Jag känner mig rätt lugn för att b-vik aldrig kommer ut igen. Eller i fem minuter. Th kan nog i praktiken gå liknande öde till mötes.
Citera
2020-06-02, 16:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Slarv og usannheter.

Ingen garanti for at det er sant nei,men det kan være et snev av sannhet .
Jeg tror på akkurat dette.
Citera
2020-06-02, 16:32
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag måste lukta illa eller nåt, du skrev en minut efter att jag tittat in här?

I Sverige kör vi tvärs om numera, det är mördarna som får be om att bli utsläppta. ”Livstidarna” då. Det är rätt bra. Då kan de själva hålla reda på att söka tidsbestämning om de är tillräckligt sugna på att komma ut. Och sen får de ha lite framförhållning där om de skulle ha en tvättid eller så.

Jag känner mig rätt lugn för att b-vik aldrig kommer ut igen. Eller i fem minuter. Th kan nog i praktiken gå liknande öde till mötes.

Hahaha Kjenner ingen illa lukt fra Sverige! Men sånn er det noen ganger,og da var det en mening at du skulle se det raskt! HEHE
Nei,AB kommer nok ikke ut mer enn 5 min,får vi håpe.Men kan aldri si aldri i dette ko**upte landet.
Interessant rutine dere har,og virker bedre kanskje? Tvättid =renvaskingstid?
Tror ikke TH får samme skjebne/øde nei.Tror han blir frikjent.Om det ikke kommer fram ødelagt alibi eller tekniske beviser. Hans advokat er dyktig.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-02 kl. 16:41.
Citera
2020-06-02, 16:41
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale
Citera
2020-06-02, 16:42
Medlem
Selv om mye peker mot TH er det mye som peker imot også, hvorfor lage dette vanvittige rigget med kidnapping etc.det hadde vel vært langt enklere å bare la henne forsvinne stille og rolig.
Hvis han har begravd henne på et lurt sted ( som jo er gjort GM ) ville jo aldri politiet få noe på han uansett mistanker.
Så stiller meg litt uforstående til hele dette skuespillet som det mulugens er.
Men tror heller ikke det dreier seg om å hevne seg på TH, hvorfor i såfall AEH, Hvis man virkelig var innstilt på å hevne seg ville de vel heller rammet TH personlig.

Hva får de ut av å drepe hustruen hans tro? Etter 50 års ekteskap tror jeg neppe TH ville gått til grunne av sorg.

Det virker jo heller som han var lei hele AEH, og har opprettholdt sine interesser helt siden hun forsvant.
Klart det sikkert går inn på han, men neppe på en måte hevnere så for seg.

Etter å ha holdt de under oppsikt i 6 mnd, vet de sikkert hvordan stoda i ekteskapet var. Hvis jeg hater noen ville jeg jo heller gått direkte på den jeg hater.

Hun er jo ikke engang verdt å lyse ut dusør for tips som kan føre til oppklaring. Dra en eldre dame naken ut av huset, når det er han som er målet, føler ikke det er realistisk.
Citera
2020-06-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja åpen for det jeg. Jeg ser som sagt èn annen forklaring også som kan rime bra med det vi er kjent med i saken. Å dømme TH er vel ikke aktuelt enda, for det er jo ikke tatt ut tiltale engang.
Politiet sitter tett med kortene. Heldigvis tenker jeg, sånn at de får løse gåten og ta de rette steg. Vi vet vel bare at politiet mener han er involvert.

Men hva tenker du kan være grunnen til at TH ikke utlover dusør? Og at barna er så fraværende i saken? Kan være interessant å høre hva du mener, siden du snakker hans sak veldig tydelig. Jeg er bare opptatt av at det skal bli løsning i saken.

Det er flere mulige årsaker til at TH ikke utlover dusør.
• Han er sjeleglad for at politiet ikke kommer videre i saken
• Han er redd de som har fått småpenger for å holde kjeft og juge, skal tenke at dusøren er høyere enn pengene de fikk fra TH for å gi ham alibi
• Han er en mann med stor «rettferdighetssans», og tenker at det er urimelig at noen skal tjene penger på tips, og at de som eventuelt lar seg friste av en dusør er halvkriminelle som ikke fortjener penger
• Han tenker at hun er død og opplever ikke at det å finne svarer er verdt mange kroner
• Han er såpass smart at han vet at et løfte om dusør ikke vil fri ham fra bygdesladderet. Dette kombinert med at han ikke har noen tro på at tips vil lede til en oppklaring
• Han gir blaffen i mistankene, de forhindrer ham ikke fra å drive business, og dessuten er han 70 år og er ikke lenger veldig avhengig av et godt rykte for å drive business
Citera
2020-06-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale

Ja, det vises til en kryptert tjeneste, antagelig prot*****l som brukes flittig av narkoselgere. "fucke" er også en typisk ghetto-talemåte. Total skandaleetterforskning.
Citera
2020-06-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er flere mulige årsaker til at TH ikke utlover dusør.
• Han er sjeleglad for at politiet ikke kommer videre i saken
• Han er redd de som har fått småpenger for å holde kjeft og juge, skal tenke at dusøren er høyere enn pengene de fikk fra TH for å gi ham alibi
• Han er en mann med stor «rettferdighetssans», og tenker at det er urimelig at noen skal tjene penger på tips, og at de som eventuelt lar seg friste av en dusør er halvkriminelle som ikke fortjener penger
• Han tenker at hun er død og opplever ikke at det å finne svarer er verdt mange kroner
• Han er såpass smart at han vet at et løfte om dusør ikke vil fri ham fra bygdesladderet. Dette kombinert med at han ikke har noen tro på at tips vil lede til en oppklaring
• Han gir blaffen i mistankene, de forhindrer ham ikke fra å drive business, og dessuten er han 70 år og er ikke lenger veldig avhengig av et godt rykte for å drive business

Du skrev ikke den mest logiske. Som er han at kanskje kjenner sannheten bak dette, og vet at noen andre også vet.
Citera
2020-06-02, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er ikke her først og fremst for å spre mest mulig informasjon. Dette er et forum hvor informasjon blir behandlet. Hvis noen vil gjøre det til en slags konkurranse, så gjerne for meg, men jeg kommer til å stille spørsmål underveis.
Tatt i betraktning mengden med rykter, som denne brukeren har spredd, så er det en veldig liten andel som er bekreftet hittil. Det er en stor overdrivelse å si noe annet! Det er en laaang detaljrik liste med påstander som først må i boks.
Et snev av sannhet, er langt fra sannheten, så la oss vente til tåken har lagt seg, før vi bestemmer hva som er sant.

Det som har fremkommet i media er at ekteparet hadde "en urimelig ektepakt", "et turbulent ekteskap" og "at AEH ønsket å skille seg".
Samtidig er det også noen som har bestridt denne nevnte informasjonen eller forklarer det på en litt annen måte.
Det er viktig å være klar over at TH er siktet for "drap, eller medvirkning til drap". Han er ikke siktet for "å være en slem mann", så det er ikke nødvendigvis slik at bygdesnakket har relevans for saken, selv om det kanskje viser seg at noe stemmer.

Det kan sammenlignes litt med slik vi leser et horoskop, opplysningene er nokså generelle, og derfor virker det som alt stemmer. Vi mennesker lar oss bli bedratt, helt til vi får erfare at det bare er juks og fanteri.
Du går litt lenger enn de fleste når du stiller diagnoser, og peker ut drapsmenn ved hjelp av horoskop.
Du får gjøre som du vil, så lenge du er såpass ærlig at du forteller om hvordan du har kommet frem til dine resultater. Det setter jeg pris på!

Narsissisten bruker " et snev av sannhet" som maktmiddel - husk på det!
Jeg refererer ikke til noen spesifik person, vi har alle den evnen, men noen bruker den dessverre mer enn andre.
Det er vel ikke annet å vente, enn at "bygdedyret" våkner, når en sak får så mye oppmerksomhet som denne har fått. Nordmenn er svak i forhold til misunnelse (kanskje Skandinavia generelt?), Janteloven står sterkt, og det er mange utlendinger som legger merke til fenomenet. Kanskje blir det slik fordi vi lever i så små samfunn, sammenlignet med resten av verden. Det er ikke intressant å sladre om naboen til noen som ikke kjenner denne.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
takk for et meget godt og viktig poeng det med at AE muligens hadde diabetes 1.!
En dyktig journalist burde kunne få dette bekreftet!
Vet ikke om jeg gidder å kommentere på bygdedyrets påstander ellers.
Var fryktelig mye og mange som ble satt i båser her. Både Alle skandinaviere,norske,småsamfunn,de som tolker astrologi på dypere plan
-og at alle er mer eller mindre misunnelige og fanget av Jantelov ??
Noen ja,men langt fra alle!
Diskriminerende holdning fra denne med, kategorisering av ukjente mennesker.
Tror ikke vi bør gå dit å debattere om livssyn og religioner,som astrologi hører under.

Astrologi brukes utbredt i personlighets tester verden rundt ang. ansettelser,og det er ikke ukeblad horoskop som denne tenker på. Vet ikke om det er vanlig i gjerningsmann profiler?
Her var det mye Hokus Pokus !
Jeg ser du snakker med to tunger - er det ikke lett for at det går i krøll.

Du tar deg ikke mindre friheter enn å sette inn ord som alle når du siterer meg.
Og du ønsker å likestille politi og domstol med astrologer - det er du åpen for
Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
"Vi ønsker sterkt å komme i kontakt med motparten. Derfor har vi tatt en initiativ overfor dem, som vi håper blir besvart. Politiet har ikke vært involvert i denne prosessen, sier forsvarer Svein Holden til VG.

Mine klienter er kjent med den nye meldingen som har gått til motpart. De støtter selvfølgelig det initiativet fullt ut, sier Hagen-barnas bistandsadvokat, Ståle Kihle, til VG."

Avhør i morgen. Nå går det på stumpene løs.

Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg ser at du og Elden sier to vidt forskjellige ting, og at du nekter å underbygge påstanden din. Inntil du evner å dokumentere det du påstår, så er det nok lurest å forholde seg til hva Elden sier.
Men hva hvis det er kryssende hensyn? Kan politiet velge å ikke legge frem bevis som angår TH dersom dette ville avsløre bevis mot en ukjent medhjelper? Man skulle tro at Politiet har prosessuelt skjønn mht. å ikke sikte noen, for eks. en medhjelper. Må holde døren åpen for at Elden har rett, men at det også er juridiske finter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in