Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Ja åpen for det jeg. Jeg ser som sagt èn annen forklaring også som kan rime bra med det vi er kjent med i saken. Å dømme TH er vel ikke aktuelt enda, for det er jo ikke tatt ut tiltale engang.
Politiet sitter tett med kortene. Heldigvis tenker jeg, sånn at de får løse gåten og ta de rette steg. Vi vet vel bare at politiet mener han er involvert.
Men hva tenker du kan være grunnen til at TH ikke utlover dusør? Og at barna er så fraværende i saken? Kan være interessant å høre hva du mener, siden du snakker hans sak veldig tydelig. Jeg er bare opptatt av at det skal bli løsning i saken.
Det er flere mulige årsaker til at TH ikke utlover dusør.
• Han er sjeleglad for at politiet ikke kommer videre i saken
• Han er redd de som har fått småpenger for å holde kjeft og juge, skal tenke at dusøren er høyere enn pengene de fikk fra TH for å gi ham alibi
• Han er en mann med stor «rettferdighetssans», og tenker at det er urimelig at noen skal tjene penger på tips, og at de som eventuelt lar seg friste av en dusør er halvkriminelle som ikke fortjener penger
• Han tenker at hun er død og opplever ikke at det å finne svarer er verdt mange kroner
• Han er såpass smart at han vet at et løfte om dusør ikke vil fri ham fra bygdesladderet. Dette kombinert med at han ikke har noen tro på at tips vil lede til en oppklaring
• Han gir blaffen i mistankene, de forhindrer ham ikke fra å drive business, og dessuten er han 70 år og er ikke lenger veldig avhengig av et godt rykte for å drive business