Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Jeg undres litt på hvorfor alle tenkelige hypoteser nødvendigvis absolutt må ha TH involvert og at hvis noen annen kan ha gjort det så må det være som støttespiller for TH? Det er generelt ikke utenkelig at noen som kan ha lidd under urettferdighet kan ha ønske om å ta igjen mot foreldre. Vi vet ikke noe om det, men det er mer tenkelig hypotese synes jeg, enn at TH skal ha bearbeidet noen av sine barn i årevis osv. Hvis TH ikke har vært noe god far og hatt en opptreden med stor urettferdighet, gjerrighet, lite omsorg, så kan jo et barn også få tanker om å ta igjen hvis det har ført til store vanskeligheter i livet? Da snakker vi jo et ordentlig motiv som kan handle om å ta igjen/hevne seg/at nok er nok osv.
Jeg tror ikke man skal låse alle tanker kun på TH i denne saken. Det man ikke skal glemme er at det finnes barn som kan lide i et hjem av evt urettferdighet, og det skal man virkelig ikke kimse av. Isåfall en veldig stor tragedie for familien.
Ja, dette er akkurat hva jeg tenker! Det er ingen grunn til å utelukke at GM kan være andre enn TH. Det er ikke så mye som tyder på at politiets siktelse hviler på et sikkert grunnlag.
Hvis TH er og har vært veldig manipulerende så er jo det en sikker måte å få fiender på.
- Hvis et barn vokser opp med en far som misbruker makten sin, så kan barna hypotetisk utvikle alvorlig psykiske sykdommer som voksen.
- Generelt er vi mennesker dessverre ofte slik at vi heller lar aggresjonen vår gå utover de som faktisk bryr seg mest om oss, og med sårbare (undertrykte) mennesker kan det få en fatal utgang.
- Noen andre utenom familien, kan ha blitt "gitt en ny sjangse" i livet, og at denne sårbarheten, f.eks. tidl kriminell, -rusmisbruker m.m. har blitt utnyttet, uten at vedkommende har fått det den mener at hen fortjener.
- Saken kan også ha noe med korrupsjon å gjøre.
- Jeg utelukker fremdeles ikke kidnapping, men jeg synes det er noe ved saken som sier meg, at GM har et psykologisk motiv (hevn), i tillegg til penger.