2020-06-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det er noen i denne tråden som gir inntrykk av at de vet veeeldig mye. De gir inntrykk av å "direktelinje" inn til de innerste sirkler. Men de samme personene er ikke i stand til å avkrefte/bekrefte at AEH hadde diabetes. For meg er dette en bekreftelse på at de ikke vet særlig mer enn oss andre i tråden. Veldig mye av denne skråsikkerheten er basert på sladder.

Sønnen har diabetes, AE har ikke. Det er vel skrevet om her før.
Citera
2020-06-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Men jeg sier jo at kidnapping kan man bare glemme. Jeg sier ikke det ironisk. Kidnapping er jo ikke dette. Det tror jeg vi alle skjønner. Sannsynligheten for det er jo uendelig liten når man legger alle usannsynlighetene sammen. Den hypotesen er så godt som utelukket.

TH er fortsatt hovedteorien hos politiet. Støtter jo det som det mest sannsynlige siden de sier det, men det finnes en annen hypotese også.
Men hvis det er en annen hypotese må den nødvendigvis involvere arrangeringen av en kidnapping. Hvorfor skulle noen som ville drepe AEH arrangere en kidnapping?
Citera
2020-06-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Men hvis det er en annen hypotese må den nødvendigvis involvere arrangeringen av en kidnapping. Hvorfor skulle noen som ville drepe AEH arrangere en kidnapping?

Er det ikke det man mener TH har gjort da?
Citera
2020-06-02, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg undres litt på hvorfor alle tenkelige hypoteser nødvendigvis absolutt må ha TH involvert og at hvis noen annen kan ha gjort det så må det være som støttespiller for TH? Det er generelt ikke utenkelig at noen som kan ha lidd under urettferdighet kan ha ønske om å ta igjen mot foreldre. Vi vet ikke noe om det, men det er mer tenkelig hypotese synes jeg, enn at TH skal ha bearbeidet noen av sine barn i årevis osv. Hvis TH ikke har vært noe god far og hatt en opptreden med stor urettferdighet, gjerrighet, lite omsorg, så kan jo et barn også få tanker om å ta igjen hvis det har ført til store vanskeligheter i livet? Da snakker vi jo et ordentlig motiv som kan handle om å ta igjen/hevne seg/at nok er nok osv.

Jeg tror ikke man skal låse alle tanker kun på TH i denne saken. Det man ikke skal glemme er at det finnes barn som kan lide i et hjem av evt urettferdighet, og det skal man virkelig ikke kimse av. Isåfall en veldig stor tragedie for familien.
Ja, dette er akkurat hva jeg tenker! Det er ingen grunn til å utelukke at GM kan være andre enn TH. Det er ikke så mye som tyder på at politiets siktelse hviler på et sikkert grunnlag.

Hvis TH er og har vært veldig manipulerende så er jo det en sikker måte å få fiender på.
- Hvis et barn vokser opp med en far som misbruker makten sin, så kan barna hypotetisk utvikle alvorlig psykiske sykdommer som voksen.
- Generelt er vi mennesker dessverre ofte slik at vi heller lar aggresjonen vår gå utover de som faktisk bryr seg mest om oss, og med sårbare (undertrykte) mennesker kan det få en fatal utgang.
- Noen andre utenom familien, kan ha blitt "gitt en ny sjangse" i livet, og at denne sårbarheten, f.eks. tidl kriminell, -rusmisbruker m.m. har blitt utnyttet, uten at vedkommende har fått det den mener at hen fortjener.
- Saken kan også ha noe med korrupsjon å gjøre.
- Jeg utelukker fremdeles ikke kidnapping, men jeg synes det er noe ved saken som sier meg, at GM har et psykologisk motiv (hevn), i tillegg til penger.
Citera
2020-06-02, 15:37
Avslutad
Citat:
Det er noen i denne tråden som gir inntrykk av at de vet veeeldig mye. De gir inntrykk av å "direktelinje" inn til de innerste sirkler. Men de samme personene er ikke i stand til å avkrefte/bekrefte at AEH hadde diabetes. For meg er dette en bekreftelse på at de ikke vet særlig mer enn oss andre i tråden. Veldig mye av denne skråsikkerheten er basert på sladder.
Godt poeng! Jeg har vokst opp med diabetikere, og de skal jo ha det på sin måte - det går ikke mange timene imellom
Citera
2020-06-02, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg tenker det samme,og det er bra at noen bryr seg om urett og andres tragedier.
Har selv falt ned på at TH er uskyldig,og at det har gått prestisje i saken hos politiet dessverre.Tror de har undervurdert informasjon fra både TH og barna hans.

Tenker også at AE sin egen bistandsadvokat kunne ha satt inn hardere lut for henne.
Ja, vi kan ikke vite, og det er viktig å være kritisk
Citera
2020-06-02, 15:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg er en av de som har lurt på dette med insulin, men når det nå trolig viser seg ikke å være tilfelle, forandrer det uansett ikke min hypotese om at AE ble forgiftet.

Det fremgår at hun gikk på faste medisiner, som kan være tuklet med, evt mat /drikke.
Citera
2020-06-02, 15:45
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:

takk for et meget godt og viktig poeng det med at AE muligens hadde diabetes 1.!
En dyktig journalist burde kunne få dette bekreftet!
Vet ikke om jeg gidder å kommentere på bygdedyrets påstander ellers.
Var fryktelig mye og mange som ble satt i båser her. Både Alle skandinaviere,norske,småsamfunn,de som tolker astrologi på dypere plan
-og at alle er mer eller mindre misunnelige og fanget av Jantelov ??
Noen ja,men langt fra alle!
Diskriminerende holdning fra denne med, kategorisering av ukjente mennesker.
Tror ikke vi bør gå dit å debattere om livssyn og religioner,som astrologi hører under.

Astrologi brukes utbredt i personlighets tester verden rundt ang. ansettelser,og det er ikke ukeblad horoskop som denne tenker på. Vet ikke om det er vanlig i gjerningsmann profiler?
Citera
2020-06-02, 15:46
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, vi kan ikke vite, og det er viktig å være kritisk

Nemlig!
Citera
2020-06-02, 15:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
søkt, alle kommer i snakk, uavhengig av alder, jeeezes! for en tråd ..

Svaret var på din bombastiske påstand her:
Ursprungligen postat av eeqaz
sorry, men det høres ut som tull, hvorfor skulle en nabo, som kjenner ekteparet, snakke til ukjente på en taxi-holdeplass om denne saken, helt fjernt!
Citera
2020-06-02, 16:03
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu behöver vi inte kanske planera längre än hans 91-årsdag men finns inte chans till livstid i Norge? Med eller utan terrormotiv eller brott mot norskligheten?

Nei,du har rett! Sjelden noen sitter 21 år -Det blir noe annet med forvaringsstraff,den kan forlenges flere ganger. Breivik får ganske sikkert forlenget straff flere gng. mener jeg.
Citera
2020-06-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70

Godt svart, hvorfor noen utelukker at dette kan være en kidnapping som gikk galt skjønner ikke jeg.

For hva er vel alternativet ( hvis man ser vekk fra TH)
Hvem skulle ha interesse av å drepe AEH og få det til å se ut som en kidnapping.

Hvis man ser vekk fra teorien om TH, er det fullt mulig at noen faktisk har prøvd og skaffe seg mye penger på denne måten.
Kanskje har de ikke forventet å få så mye som 90 mill, men håpet en stor sum.

Kanskje har de trodd at TH skulle bli så redd at han ikke kontaktet politiet, og bakket ut når de oppdaget at han gjorde det også rimelig raskt.

De har dermed ikke tatt sjansen på å fortsette og enten har de drept henne eller hun har dødd av naturlige årsaker.. Dermed har de droppet hele prosjektet, når Politiet eller Holden sto fram og ba de ta kontakt har de sett sitt snitt til å få noen penger 10 mill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in