Citat:
Ursprungligen postat av
Toto80
Allt detta är bara som en dålig skräckfilm! Och allt blir bara värre och värre hela tiden känns det som!
Jag anser mig själv vara ganska insatt i händelserna kring det här ärendet och jobbar på vad kammarrätt, Martin och annat har gjort för fel som ledde till att hon dog av två helt oakapabla föräldrar. Men jag är inte klar och jag är inte hemma. Orkar du avvakta så skriver jag inlägg när det är färdigt?
Det här kan INTE vara Esmeraldas liv. Att dö och inget händer.
När media inte skriker rakt ut så händer det oftast ingenting. Ett barn dör pga myndigheters felsteg och grova fel bedömningar när föräldrar som tyvärr inte var kapabla att ta hand om sig själva ens får vårdnaden när i mina ögon det fanns flertal punkter som ignonerades varje gång hon kom på tal.
En orosanmälan är en sak.
Att vara missbrukare gör dig inte automatiskt till en dålig förälder nej.
Att ha psykisk ohälsa gör dig inte heller till en dålig förälder.
Men.
När du har 2 LVU placerade på dig OCH år av missbruk och förnekelse OCH Psykisk ohälsa hos båda föräldrar och medicinering med kraftiga tabletter i form av benzo OCH har blivit sjukskriven för psykisk ohälsa och utmattning OCH suttit inne i fängelse precis för grov brottslighet OCH lämnat sitt barn på BB (här talar psykisk ohälsa och missbruk en STOR ROLL i kammarrättens beslut) OCH säger att det är socialtjänstens fel allting (här tyder kraftigt på att det finns sammarbetssvårigheter hos båda som inte förstår innebörden med att barnet är LVU placerat från början och har därför inte lätt sig sin läxa te.x) OCH försvinner helt från radarn OCH får 4 orosanmälningar på sig inom 10 månader OCH barnet tappar hår och vikt stadigt och kraftigt i minst 6 månader OCH dem slutar med förskola OCH avviker från flera möten OCH ser bleka och svettiga ut OCH så kommer anmälan från en mamma som har barn med pappan tidigare Och innehåller info som borde tas på största allvar istället för att återigen vara passiva och lyssna på föräldrarnas historia.
DÄRFÖR har det gått fel. Det är inte en sak. Det är VÄLDIGT många saker på så liten tid och man har helt ignonerar fakta i alla lägen.
En mamma som ser svettig ut och har psykisk ohälsa kanske inte skulle leda till en orosanmälan och utredning nej. Eller jo i vissa kommuner..
MEN en mamma SOM ser svettig ut och har psykisk ohälsa OCH ALLA ANDRA SAKER JAG NÄMNDE OVNAFÖR SKA!!! Nu får det fan räcka. Gör man en helhetsbild så är det självklart att någonting är fel.
Så snubben som säger "Jag hade aldrig träffat E innan så jag kunde inte avgöra" okej?
Men du har väl en jävla fil och har läst den innan du tar dig an fallet eller var du trött på allt och ville fira jul fortare? Var du sur att du fick julpasset i år??
För vet du vad. Lilla E kommer ALDRIG att få fira jul någonsin mer efter dig och myndigheter..
Hon blev misshandlad, nerknarkad, hatad, nertryckt och var antagligen helt jävla skräckslagen dygnet runt med dessas två och dog en fruktansvärt brutal död.
Men skönt att du kanske fick fira jul mr socialsekreterare..
Allting i det här vidriga fallet får mig och må piss att det ens får gå till såhär!!!👊😡